Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En dat doet ie alleen bij mensen die niet ingrijpen. Verder bijt hij niet, slaat hij niet en steigert hij praktisch nooit (of er moet een héle mooie hete merrie klaar staan voor hem
)
Dan rent hij vooruit, stijgert tegen die persoon op en zal hij proberen te happen

).
Mariska_28 schreef:hebben jullie dat stuk in de Bit gezien over dat paard dat zichzelf pijnigde? Volgens de gedragdeskundige was dit omdat het paard (een ruin) sexueel gefrusteerd was. Zij pleitte ervoor hengsten voor hun 1e jaar al te laten castreren, voordat de hormoonspiegel omhoog ging. Vond het wel een verrassend stukje
. En het voordeel met z'n inloopstal schoonhouden, keurig een hoekje ingericht als wc.......ook al zo'n voordeel. Zelfs vanuit de wei loopt ie de stal in naar z'n wc. Geweldig toch! jacky2 schreef:Wat vind jij een latere leeftijd ?
Op welke leeftijd kunnen ze het best geruind worden ?
Boya schreef:Mariska_28 schreef:hebben jullie dat stuk in de Bit gezien over dat paard dat zichzelf pijnigde? Volgens de gedragdeskundige was dit omdat het paard (een ruin) sexueel gefrusteerd was. Zij pleitte ervoor hengsten voor hun 1e jaar al te laten castreren, voordat de hormoonspiegel omhoog ging. Vond het wel een verrassend stukje
En dat is precies....waarom ik er voor volgend voorjaar uit wil zijn castreren ja/nee. Boya wordt 3 in april en om em onnodig te pesten vind ik ook niet leuk. En nee....em hengst houden zou niet om te pochen zijn. Maar 't is gewoon zo'n heerlijk paard, de klik is er vanaf veulen af aan al. Ik kan er mee lezen en schrijven. Ben best wel bang dat dat verandert als ik em laat ruinen. Voor 't gemak met evt. andere paarden en de omgeving hier (staan heel veel paarden) zou 't als ruin makkelijker zijn, maar ja.....straks ben ik mijn eigen vertrouwde Boya kwijt en heb ik een ander paard. En het voordeel met z'n inloopstal schoonhouden, keurig een hoekje ingericht als wc.......ook al zo'n voordeel. Zelfs vanuit de wei loopt ie de stal in naar z'n wc. Geweldig toch!
)
)
snowdon schreef:Vind ze vaak wel veel leuker om mee te werken