fjordkootje schreef:
Ik heb net zo'n filmpje van Kit helaas. Heb het toen behandeld met Sebacil, blijft toch de uitkomst voor die rotjeuk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fjordkootje schreef:
! Zelfs 2 plekjes aan de binnenkant van dij, in z'n liezen.Cheveyo schreef:Ik heb net zo'n filmpje van Kit helaas. Heb het toen behandeld met Sebacil, blijft toch de uitkomst voor die rotjeuk.
Mazzel-meid schreef:Toen Shakyra mok had als jaarling heb ik gesmeerd en gedaan, maar dat hielp voor geen meter.
Nu heeft ze ook welleens wat mok, maar eigelijk doe ik er verder weinig aan.
Als het beter weer wordt, gaat het ook vanzelf weer weg..
Scheren doe ik dus never-nooit...
leintje24 schreef:Mazzel-meid schreef:Toen Shakyra mok had als jaarling heb ik gesmeerd en gedaan, maar dat hielp voor geen meter.
Nu heeft ze ook welleens wat mok, maar eigelijk doe ik er verder weinig aan.
Als het beter weer wordt, gaat het ook vanzelf weer weg..
Scheren doe ik dus never-nooit...
ik denk dan dat het geen mok is, als een paard mok heeft gaat het echt niet vanzelf weg!
Ik knip trouwens alleen de haren weg op de plek waar er mok zit, ene hele sok wegscheren vind ik meteen wat overdreven, tenzij het hele been er onder zit en het tot bloedens toe is! maar dan heb je het wel erg ver laten komen, want als je het snel ontdekt is het zo weer weg als je het goed behandeld!
wat ook goed helpt trouwens is preventief ht middel: Kiezelderma geven! Dit kan je kopen bij www.jordenshippo.nl. Je doet erg lang met het middel. het kost wel ff 40 euro, maar je doet er zeker een ruim jaar mee en het werkt!!
groetjes Marjolein
Cheveyo schreef:Ik heb het 2 dagen achter elkaar met een spuitbus in zijn sokken gedrenkt en daarna niet meer. Welkom in de jeukerige wereld van de Tinkies FK....
Die hebben ze toen 2x helemaal met Sebacil gewassen. fjordkootje schreef:Cheveyo schreef:Ik heb het 2 dagen achter elkaar met een spuitbus in zijn sokken gedrenkt en daarna niet meer. Welkom in de jeukerige wereld van de Tinkies FK....
Danku danku![]()
Toch zou ik al niet anders meer willen. Ik ga vandaag 2x, de kat geeft geen enkel teken dat ze gaat bevallen, dus ik kan wel een paar uurtjes weg. Even de zandbak van gisteren eruit borstelen, en nog maar weer een keer de sokken behandelen. Een vriendin van mij heeft 2 jaar een Tinkermerrie gehad, en die kwam met luisDie hebben ze toen 2x helemaal met Sebacil gewassen.
Zal wel toeval zijn, maar een paard bij ons op stal, nog nooit in contact geweest met Mira, verrot ineens van de jeuk aan zijn staartwortel...