[TI] Sokken geschoren bij Blackstar ivm mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:52

freespirit

Re: Sokken geschoren bij Blackstar ivm mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:05

Ik heb vandaag ook de sokken van mijn Friesje weggeknipt. Het vreemde is dat zijn kootholtes volkomen schoon zijn, echter tussen kogel en de knie/sprongewricht is het een korsten-zooi ! Zelfs 2 plekjes aan de binnenkant van dij, in z'n liezen.

Ik ben vandaag begonnen om 'm te behandelen met 'Winter leg scrub concentrate', een bacterie- en schimmeldodende iedere-dag-spoeling. Dat ga ik gebruiken in combinatie met 'Mud Block'. (e.e.a. gekocht op www.pardoes-aurora.nl)
Ik weet nog niet of het werkt....wel veelbelovende verhalen over gehoord.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:47

Cheveyo schreef:
Ik heb net zo'n filmpje van Kit helaas. Heb het toen behandeld met Sebacil, blijft toch de uitkomst voor die rotjeuk.

Maar dat heb ik een week geleden gebruikt! Okee, het moet nu weer, maar je zou toch denken dat het in ieder geval al iets moet hebben gedaan....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:49

Ik heb het 2 dagen achter elkaar met een spuitbus in zijn sokken gedrenkt en daarna niet meer. Welkom in de jeukerige wereld van de Tinkies FK....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:58

Mazzel-meid schreef:
Toen Shakyra mok had als jaarling heb ik gesmeerd en gedaan, maar dat hielp voor geen meter.
Nu heeft ze ook welleens wat mok, maar eigelijk doe ik er verder weinig aan.
Als het beter weer wordt, gaat het ook vanzelf weer weg..
Scheren doe ik dus never-nooit...

Maar asl ze het echt heel erg hebben, kan je soms niet anders.
Kennisen van mij hebben ook de sokken van een tinker moeten scheren.
De mok kwam tot aan de hak.
Dat beestje had het zo erg, was er kreupel van.
Dan heb je gewoon geen keus.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 01:00

leintje24 schreef:
Mazzel-meid schreef:
Toen Shakyra mok had als jaarling heb ik gesmeerd en gedaan, maar dat hielp voor geen meter.
Nu heeft ze ook welleens wat mok, maar eigelijk doe ik er verder weinig aan.
Als het beter weer wordt, gaat het ook vanzelf weer weg..
Scheren doe ik dus never-nooit...

ik denk dan dat het geen mok is, als een paard mok heeft gaat het echt niet vanzelf weg!

Ik knip trouwens alleen de haren weg op de plek waar er mok zit, ene hele sok wegscheren vind ik meteen wat overdreven, tenzij het hele been er onder zit en het tot bloedens toe is! maar dan heb je het wel erg ver laten komen, want als je het snel ontdekt is het zo weer weg als je het goed behandeld!

wat ook goed helpt trouwens is preventief ht middel: Kiezelderma geven! Dit kan je kopen bij www.jordenshippo.nl. Je doet erg lang met het middel. het kost wel ff 40 euro, maar je doet er zeker een ruim jaar mee en het werkt!!

groetjes Marjolein

Wij hadden het dus snel ontdekt.
We hebben haar een maand behandeld maar het werd alleen maar erger.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:04

Cheveyo schreef:
Ik heb het 2 dagen achter elkaar met een spuitbus in zijn sokken gedrenkt en daarna niet meer. Welkom in de jeukerige wereld van de Tinkies FK....

Danku danku
Toch zou ik al niet anders meer willen. Ik ga vandaag 2x, de kat geeft geen enkel teken dat ze gaat bevallen, dus ik kan wel een paar uurtjes weg. Even de zandbak van gisteren eruit borstelen, en nog maar weer een keer de sokken behandelen. Een vriendin van mij heeft 2 jaar een Tinkermerrie gehad, en die kwam met luis Die hebben ze toen 2x helemaal met Sebacil gewassen.
Zal wel toeval zijn, maar een paard bij ons op stal, nog nooit in contact geweest met Mira, verrot ineens van de jeuk aan zijn staartwortel...

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:18

Mijn tinker heeft rasp, dat zijn van de dikke korsten onder de knie zeg maar. Dit is wat anders dan mok. Rasp kun j het beste behandelen met zwavelbloemmeel. Dit meng je met ongeparfumeerde babyolie.... dit wordt een papje(ongeveer zo dik als vla) dit smeer je op de plek van de rasp...na 3/4 dagen weer herhalen en dat is het weg...het komt bij mijn tinker wel steeds terug helaas....:S Zorg wel dat je echt zwavelbloemmeel hebt en geen zwavelbloem of iets anders wat er op lijkt....want als je dat er op smeer brandt het!!
Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:10

fjordkootje schreef:
Cheveyo schreef:

Danku danku
Toch zou ik al niet anders meer willen. Ik ga vandaag 2x, de kat geeft geen enkel teken dat ze gaat bevallen, dus ik kan wel een paar uurtjes weg. Even de zandbak van gisteren eruit borstelen, en nog maar weer een keer de sokken behandelen. Een vriendin van mij heeft 2 jaar een Tinkermerrie gehad, en die kwam met luis Die hebben ze toen 2x helemaal met Sebacil gewassen.
Zal wel toeval zijn, maar een paard bij ons op stal, nog nooit in contact geweest met Mira, verrot ineens van de jeuk aan zijn staartwortel...

Mijt kan ook nog, luis is ook niet zo'n rare opmerking, helaas. Ik vermoed ook dat de mijne mijt heeft gehad, vandaar dat de Sebacil op dat moment waarschijnlijk hielp.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:02

Graag zou ik ook weten wat je er aan gedaan heb. Want bij Blackstar zitten de plekken tussen de knie/sprongwricht en de kogel

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:23

Mijn irish cob heeft dan toch zo van die rasp gehad denk ik toch...maar de veerarts had gezegd dat dit kloven zijn waar tinkers, friezen en boerenpaarden last van hebben.
Dit is twee keer gebeurd, aan de binnenkant van het sprongewricht juist in de plooi en dit heb ik goed schooongehouden door elke dag uit te wassen met dethol dit ontsmet en droogt uit en het is steeds weggegaan zonder zalfkes aan te doen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:02

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:00

Bedankt voor je TeM chubby!

Van mijn kant ook het verzoek om verder te posten in het door Chubby gelinkte topic