[TI] wie rijd er nog meer western met een tink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re: wie rijd er nog meer western met een tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:40

Wat is iedereen fel vandaag....

Mijn dochter gaat een wedstrijdje Walk&Jog doen met Mo, telt dat ook?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:22

ik rijd ook western met mijn tinker, voornamelijk reining maar eigenlijk kan ze allround ik rijd ook wedstrijden met haar en heb ook in de Bit gestaan, mijn tinker kan ook sliding-stops ik plaats wel even wat foto's

Afbeelding
Dana in de trail (middenmeer)

Afbeelding
Dana @ pleasure

Afbeelding
Dana reining, ze kan ook rollbacks, spinnen kan ze nog niet goed en ik weet ook niet of dat ooit gaat lukken wel kan ze netjes een draai om de achterhand maken.

groetjes Emma

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:56

zo toch veel mensen met een tinker( ook veel dingen die ik de mijne niet zie doen) en ik had nog nooit van een tinker die een slidingstop kon

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:20

Nou die van emmelske kan echt een aantal metertjes neeleggen hoor, kwestie van goede training en begeleiding

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:58

Mag ik vragen met welke types jullie western rijden? Ik heb nl. een cob.
Ik heb een western optuiging (western-barefoot en western hoofdstel) maar ik rij daar lekker buiten mee omdat het gewoon beter zit tijdens een rit van 2-3 uur.
Zou het ook mogelijk zijn om met een (zware) cob western te rijden of wordt het dan al moeilijker en welke onderdelen zouden het beste geschikt zijn?

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:56

ik reed met een vanner.. overduidelijk vanner... (das de zwaarste type die je kan hebben geloof ik...)
enfin die zijn toch wat meer geschikt voor de pleasure of trail.. zou de reining niet te veel de kost geven , daar zijn ze gewoonweg te grof voor gebouwd.
maar ik dnek dat het ook gewoon ligt aan je tinker en hoeveel hij er individueel zin in heeft...

DinkyToy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:41

Het enige nadeel wat je volgens mij hebt met een wat groter/ zwaarder paard is dat in verhouding bij bijvoorbeeld de trail de ruimte tussen de balken e.d. voor jou kleiner is.
En ben het met jilleroo eens dat het afhankelijk is van je paard.
En natuurlijk van wat jij wilt.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:55

ik deed persoonlijk niet veel aan trail gezien die van mij totaal geen problemen met de maat van de balkjes had... je hoort toch op die balken te stampen he?
nee geintje ik hield het altijd bij pleasure en horsmanship

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:06

Ik kreeg net te horen dat ik met me bijrijpaard ( tinker x kwpn ) dat we overgaan naar western Leuke ervaring lijkt me dat. Want ik heb nog nooit in mijn leven western gereden...

Roooosj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:05

Het begint aardig te lukken, we hebben de rollbakc al onder de knie ^^
maar ik heb nog maar 2 lesjes achter de rug,
blijven oefenen; en binnekort foto's

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:56

Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar de pleasure of de trail.
Ik denk dat het ook leuk is om dit thuis een keertje te oefenen voor de afwisseling. de pleasure spreekt voor zich maar met de trail ken ik alleen de 'standaard' "L" waar doorheen gestapt dient te worden en vervolgens achteruit er weer uit, zijn er nog meer 'hindernissen' wat je leuk thuis kunt oefenen?

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:29

gebruik die l eens om zijwaarts overheen te stappen, pick up en pick down is ook makkelijk (bijv tafeltje met een bloempot en die bloempot optillen en dan op ander tafeltje neerzetten.
neem een oud zeil, leg het op de grond (of bijv grote vuilniszakkan doormidden scheuren ,0 beetje zand erop zodat het niet wegwaait en leer je paar er zonder aarzelen erover stappen , balkjes neerleggen (kris kras scheef en oefenen dat hij daar doorheenloopt zonder de balken aan te raken.. dr zijn een heleboe dingen te bedenken hoor.
voor brug..neem eens een dikke plaat hout gewoon op de grond.. dat is al het begin voor het oefenen voor het brugdek

gebruik je fantasie... ga de post eens rondbrengen voor de postbode

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:45

jilleroo schreef:
voor brug..neem eens een dikke plaat hout gewoon op de grond.. dat is al het begin voor het oefenen voor het brugdek

Of een omgekeerde oude tafel voor het idee toch ergens tussendoor te moeten.

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:18

Ik rij western met mijn 2 paarden Katinka en Ciara. Met beide ben ik helaas nog steeds niet op wedstrijd geweest, maar dat komt hopelijk ooit nog eens.. Tijdens de lessen ben ik trouwens het meeste bezig met het gewoon netjes op eigen benen te laten lopen van de paarden, en het laten dragen achter...
Katinka tijdens een les:
Afbeelding

Oja, en ik las iets over zadel.. Ik heb op Katinka een Crates liggen, en op Ciara een Billy Cook. Oja, en voor de mensen met de wat fijnere tinkers... Ik heb nog een billy cook te koop waar ciara uitgegroeid is

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:25

ik had een continental, een best exclusieve, breedste boom die te krijgen is.. haha.. die staat te koop bij evalien van eurohorse....
dus mesnen met een erg brede tinker.. sla je slag.. hijs nie duur voor een jaar oud zadel

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:29

jilleroo schreef:
ik had een continental, een best exclusieve, breedste boom die te krijgen is.. haha.. die staat te koop bij evalien van eurohorse....
dus mesnen met een erg brede tinker.. sla je slag.. hijs nie duur voor een jaar oud zadel

en het rijdt heerlijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:33

Dat kan ik beamen...

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:35

Maar hoeveel kost ie??
Doe maar per pm, verkapte ad, off-topic.
Foei Leon!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:46

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 08:38

hallo

die van mij gaat binnenkort ook onder een western zadel op cursus bij bob aupers zal die niet leuk vinden .
en zodra hij bezig is ga ik ook weer op les ik moet er toch ook maar weer aan geloven.

dus nog een western combi op komst

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:33

Ik wil ook western gaan rijden, zodra het tijd is om in de rijden .
Rijd nu met Bessie gewoon vzh, maar die is niet echt western-type.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:08

en volgend jaar kan je de mijne daar ook onder scharen, jaja het gaat echt gebeuren.

xxkellyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:13

Ik ga ook met mijn tink western rijden ik heb hem 2 jaar engels gereden maar ik wil nu over op western en ik heb al een instruteur
alleen nu nog een western zadel en hoofdstel!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:14

western omscholen kan je best ook zonder westernzadel en hoofdstel doen hoor, heb je echt niet de 1e keer al meteen nodig. Scheelt je weer in de portemonnaie, kan je rustig kijken wat je mooi vind.

xxkellyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:42

ja ik heb al een paar lessen gehad en ik wil dit ook echt graag en Spike vind het ook heel leuk, dus ik ben nu rustig opzoek!