Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yarka schreef:www.tinkerbrok.nl is ONLINE!
Kiara schreef:yarka schreef:www.tinkerbrok.nl is ONLINE!
Heb meteen even gespiekt!
Helaas zijn er wat taal- en stijlfouten ingeslopen.
Bij wie kan ik dat kwijt?
Sorry, beroepsdeformatie......
Pellie schreef:ook lees ik dat er vaak veel gevoerd wordt, 1 tot 2 kilo per keer is niks, terwijl een paardenmaag niet groter is dan 2 kilo. proppen dus als er ook nog hooi oid bij in moet!
Dat is meer het punt eigenlijk. yarka schreef:Een paardemaag is niet voor niets zo klein. Daar blijft het voer dus zo wie zo niet lang in. Het gaat al snel door naar de echt meeeeeeeters lange darmen. Daar wordt het voedsel verteerd en worden de voedingsstoffen eruit gehaald.
). Daarnaast ongeveer een theekopje zonnebloem olie en een scheutje lijnzaadolie. Op dit moment staat er nog gras in het land en krijgt ze dus geen hooi/kuil. Als het gras dalijk echt op is krijgt ze 2 keer per dag een flinke portie kuil. WenK schreef:Men adviseerd toch ook om eerst hooi te voeren en later pas brok? Als ik het goed heb heeft dat er ook mee te maken dat de brok daardoor langer in de maag blijft waardoor er meer uit gehaald kan worden...
Ook vanwege de reden die ik dus al vermeld heb.
Het avondeten daar zit vaak wel meer tijd tussen de brok en het hooi van.
Maar wel leuk al die knollen... 
coydog schreef:Gemiddeld een half jaar houdbaar.
SuperQuinta schreef:als je je tinker tinkerbrok wil voeren dan geef je de helft minder dan wat hij normaal krijgt, krijgt je paard bijvoorbeeld een kilo onderhoudsbrok dan geef je hem een halve kilo tinkerbrok,
de voedingswaarde van tinkerbrok ligt veel hoger er zit alleen in wat het paard 'echt' nodig heeft, dus veel minder suikers en eiwitten...