[TI] hellup: wie heeft of kent een roankleurige tinker????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: hellup: wie heeft of kent een roankleurige tinker????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:00

ik wist niet eens dat dat bestond!! zijn het kruisingen dan of echte tinkers.. ?;)

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 13:33

Enya_Indy schreef:
Sjoert schreef:
Dit moet geen fotoverzameltopic worden.
Graag alleen links plaatsen of pb'en.

als het je niet zint waarom kijk en reageer je dan ???

Ben ik het helemaal mee eens. Ga dan even een andere topic bekijken...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:42

Waarom ik hier kijk?!
Ik ben moderator, we houden nu een proef met subfora. Het subforum Tinkers is een van de 6 subfora die tijdens deze proef van 3 maanden loopt.
Ik verplaats dus een aantal topics naar het subforum dat dus voor tinkers bedoeld is!
Verzameltopics zijn tegen de regels van bokt. Daar moet toestemming voor zijn. Als mensen namelijk foto's blijven plaatsen is dat een extra belasting voor de servers en wordt bokt er niet sneller op.
Daarnaast hebben mensen met een langzamere internetverbinding moeite om dergelijke topics te volgen omdat de pagina zo lang laadt met al die foto's.

Daarom maak ik er dus een melding van.

En nu weer ontopic.
Wie kent er een roankleurige tinker?

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:58

Wij hebben een 1,5 jarige hengst SILVESTER die roan kleur is die willen we ook zelf door gaan houden voor in de toekomst voor de dekdienst. Dus nog 1,5 jaartje wachten.

Zie link: http://www.mijnalbum.nl/Foto=SU487HIQ

Deze is als veulentje zijnde als roan kleur opgenomen in het paspoort.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:29

[/quote]

hallo romulus zou je mij op de hoogte kunnen houden als je weet wie de vader is dat zou ik wel erg leuk vinden .maar de moeder staat in nederland dus . bedankt voor je info ik hoop dat we contact houden[/quote]

op de deense ics site bij de hengsten staan 2 hengsten tussen die het volgens karin kunnen zijn dat zijn Pie Ball Tornado 2. PREMIUM en Nordlicht Twister 1. PREMIUM.
meer weer ik niet.
ik moet nog steeds wachten en ik wacht al 4 maand ofzo

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 10:36

rommulus schreef:

hallo romulus zou je mij op de hoogte kunnen houden als je weet wie de vader is dat zou ik wel erg leuk vinden .maar de moeder staat in nederland dus . bedankt voor je info ik hoop dat we contact houden
[/quote]

op de deense ics site bij de hengsten staan 2 hengsten tussen die het volgens karin kunnen zijn dat zijn Pie Ball Tornado 2. PREMIUM en Nordlicht Twister 1. PREMIUM.
meer weer ik niet.
ik moet nog steeds wachten en ik wacht al 4 maand ofzo
[/quote]

wat is de deense ics site?? www.?????????? Kan het niet vinden, maar ben wel benieuwd en annelies vast ook wel.

Groetjes

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 10:38

lizzy_lisa schreef:
Wij hebben een 1,5 jarige hengst SILVESTER die roan kleur is die willen we ook zelf door gaan houden voor in de toekomst voor de dekdienst. Dus nog 1,5 jaartje wachten.

Die kleur heeft iets meer weg van Indy, maar toch is Indy nog wat anders. Wel een leuk paardje heb je. En thanks voor de foto errug leuk. hihi
Had nog nooit een andere roankleur gezien.
Wordt deze ook wit? Indy veranderd altijd. dan weer bruin en dan weer wit.

Groetjes Bianca

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:21

biancavaneck schreef:
lizzy_lisa schreef:

Die kleur heeft iets meer weg van Indy, maar toch is Indy nog wat anders. Wel een leuk paardje heb je. En thanks voor de foto errug leuk. hihi
Had nog nooit een andere roankleur gezien.
Wordt deze ook wit? Indy veranderd altijd. dan weer bruin en dan weer wit.

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,
Hier is een link: http://www.mijnalbum.nl/Album=FJSZQUIG

Hier staan de foto`s van Silvester in van dag 1 af tot nu zo zie je hem verranderen het is net een toverballetje iedere paar maanden een ander kleurtje Silvester is nu pas 1,5 jaar oud dus we hebben pas 1 winter mee gemaakt en toen was het pas een veulentje van 7 maanden oud.
Dus we wachten deze winter wel af hoe donker hij gaat worden. In het voorjaar begint hij dan weer licht te worden of zich wel grappig. De mensen denken dan dat het steeds een andere tinker is terwijl het gewoon dezelfde is.

Groetjes Hetty

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:14

Hou Hetty,

SUPER tof gewoon. Indy was ook een beetje die kleur bruin toen hij net geboren was, maar daar kan annelies je wel meer over vertellen. Het is tenslotte haar paardje.

Ik zal alleen vanavond als ik thuis ben even de link met mijn fotoalbum erin zetten. (als ik erachter kom hoe ik dat moet doen) Dan kun je alle paardjes van annelies en dus mijn verz.paarden zien. Ook meer foto's van indy.

Groetjes Bianca

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:36

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:02

Hingste?
Is dat een dialect
Leuk hoor, al die foto's!

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:58

biancavaneck schreef:
Hou Hetty,

SUPER tof gewoon. Indy was ook een beetje die kleur bruin toen hij net geboren was, maar daar kan annelies je wel meer over vertellen. Het is tenslotte haar paardje.

Ik zal alleen vanavond als ik thuis ben even de link met mijn fotoalbum erin zetten. (als ik erachter kom hoe ik dat moet doen) Dan kun je alle paardjes van annelies en dus mijn verz.paarden zien. Ook meer foto's van indy.

Groetjes Bianca

hallo hetty ik vind het echt super gaaf eindelijk een paardje die een beetje op de mijn lijk en ook tinker is .toen Indy bijna 2 jaar geleden {03-10-2003}geboren werd was hij bruin en toen hij zijn vachtje kwijt raakte werd hij wit ik dacht echt hè wat is dat nou en toen werd hij weer bruin en toen weer wit maar echt bijna wit entoen weer bruin en ga zo maar door echt een toverbal. maar weet jij iets van jouw paard zijn vader ? ik had Indy's moeder namelijk drachtig gekocht en ze is in de kudde in engeland of ierland gedekt en ik ben gewoon zo benieuwd hoe zijn vader er uit zag vooral de kleur mijn merrie in namelijk vos bont met best veel wit . dus ja hoe ziet zijn vader eruit? ik wil hem ook zolang mogelijk henst laten en kijken wat ik er mee kan als eventueel dekhenst en of daar vraag naar is . we houden kontakt ik heb nog wel meer vragen groetjes annelies
[/quote]

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:17

OemmiejO schreef:
ik wist niet eens dat dat bestond!! zijn het kruisingen dan of echte tinkers.. ?;)

ja dat bestaat echt en het zijn echte tinkers ik heb er gewoon papieren bij grappig hè maar je ziet het dus niet zo veel

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:47

Enya_Indy schreef:
biancavaneck schreef:
Hou Hetty,

Groetjes Bianca

hallo hetty ik vind het echt super gaaf eindelijk een paardje die een beetje op de mijn lijk en ook tinker is .toen Indy bijna 2 jaar geleden {03-10-2003}geboren werd was hij bruin en toen hij zijn vachtje kwijt raakte werd hij wit ik dacht echt hè wat is dat nou en toen werd hij weer bruin en toen weer wit maar echt bijna wit entoen weer bruin en ga zo maar door echt een toverbal. maar weet jij iets van jouw paard zijn vader ? ik had Indy's moeder namelijk drachtig gekocht en ze is in de kudde in engeland of ierland gedekt en ik ben gewoon zo benieuwd hoe zijn vader er uit zag vooral de kleur mijn merrie in namelijk vos bont met best veel wit . dus ja hoe ziet zijn vader eruit? ik wil hem ook zolang mogelijk henst laten en kijken wat ik er mee kan als eventueel dekhenst en of daar vraag naar is . we houden kontakt ik heb nog wel meer vragen groetjes annelies

[/quote]

Hoi Annelies,
Ook van Silvester is de vader niet van bekend. We kochten de moeder Beauty in 2003 met een zwart merrieveulentje erbij, toen was ze al weer gedekt in engeland , dus in 2004 is Silvester toen geboren. De vader van Silvester staat dus ook in engeland.
Groetjes Hetty

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 18:17

Hoi,

ZO die lijkt wel op Indy in het groot, alleen Indy zijn manen zijn denk anders. Echt gaaf. Hartstikke bedankt voor de foto's. Nu heb ik een beetje een beeld van hoe of wat. Nu moet annelies nog maar even kijken, maar die reageerd ongetwijfeld nog wel op je berichtje.
Thanks.

Groetjes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:45

Op de keuring in Houten vandaag heb ik er ook 2 gezien.
Op ITP staan ze op de foto
Heel apart moet ik zeggen!

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:20

lailapri schreef:

wat goed zeg deze lijkt echt op mijn paardje echt super ik wil wel een keer komen kijken en dat vader en moeder allebei bont zijn dan zal de kleur roan wel bij opa of oma vandaan komen. blijft hij / zij nog staan bij jullie of gaat tie weer weg . hoe oud is dit paardje echt bedankt voor je reactie echt super gaaf ik wil wel even contact houden en verder nog wat dingen vragen bedankt groetjes annelies

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:10

Hoi,

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe oud dit paardje is. Is het een merrie of een hengst of misschien wel ruin?
En verder is enige verschil dat indy zwart met grijze manen en benen (zwarte) heeft.

Groetjes Bianca

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:50

Citaat:
Bij Gipsy-spirit hadden ze wel een beige-roan hengstveulen dit jaar.
Kijk maar eens op http://www.gipsy-spirit.nl/
Daar zie je nog meer bijzondere kleurtjes!
Het veulen Finnian wat daar staat,is van Jostie hier op bokt.(mijn buurvrouw..)
Je kan haar misschien pb-en voor foto's?

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:04

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:04

wat grappig ik wist dus niet dat ze dat ook roan noemen is hij bij isc of tinkerstamboom?leuk paardje

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:01

Ik geloof tinkerstamboek.....

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:44

hallo alladin ik heb even gekeken op tinkerstamboek maar dit is blauwschimmel maar toch bedankt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 06:28

volgens mij is ginger ook een roan, maar ik weet het niet zeker.
ze heeft het als ze net een zomervacht heeft en halverwege de zomer verdwijnt het weer.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3IF7VTDA
weten jullie of ze een roan is?