[TI] welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:33

LecyTinker schreef:
mijn tinker kan zo starten... is een echte dressuur kees... passage, piaff, uitgestrekte draf, galop wissel, wijken voor de kuit... allemaal geen probleem voor haar... helaas is haar timing niet altijd goed gekozen en doet ze het dus eigenlijk gewoon wanneer ik niet wil dat ze dat doet ( net iets te temperamentvol... )ben zaterdag 12 kilometer met haar gaan lopen en draven, ik ernaast, voordat ik erop kon... Ze is een behoorlijke heethoofd, maar komt goed uit wanneer we wat dressuuren... ze kan het allemaal, maar niet echt wanneer ik erom vraag...
Mochten er nog ambitieuze ruiters zijn die wel willen starten met een tinker en trainen en rijden en zo ( wel ervaring vereist) dan zijn deze welkom om bij mij aan te kloppen...
Had in het begin niet echt de behoefte om andere dingen te doen met haar dan buitenritten, maar moet zeggen dat ik steeds meer het idee heb dat er behoorlijk wat in mijn tinkertje zit en dus misschien in de toekomst wel...
dus ben benieuwd wie allemaal wedstrijden rijd en of er nog tips zijn ook...

TS vind je wel een onwijs leuke tinker hebben... het zijn deze tinkers die de naam tinker verdedigen ( tegenover diegene die zeggen dat tinkers nergens goed voor zijn ....)

Heb je er ook foto`s van je tinker

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:55

Ja ik wordt nu ook wel heeeel erg nieuwschierig naar de tinker die de piaf,en passage beheerst.(wel op momenten dat ze er niet om vraagt maar goed,hij doet het wel )

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 11:34

ohhhh echt leuk al julie tinkers !!!! ik doe mischien ook mee aan die tinkerwedstrijd, maar er is er toch ook 1 in houten? gr marin

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:28

mArInDa schreef:
ohhhh echt leuk al julie tinkers !!!! ik doe mischien ook mee aan die tinkerwedstrijd, maar er is er toch ook 1 in houten? gr marin

Nee, wegens de weinige inschrijvingen is er geen wedstrijd meer bij de keuringen.
De lokatie in Hoofddorp organiseerd zelf de wedstrijd buiten het stamboek om, maar wel gezellig op dezelfde dag.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:09

Bonte schreef:
mArInDa schreef:

Nee, wegens de weinige inschrijvingen is er geen wedstrijd meer bij de keuringen.
De lokatie in Hoofddorp organiseerd zelf de wedstrijd buiten het stamboek om, maar wel gezellig op dezelfde dag.

En je kan ook met startkaart starten
Ze gaan heel erg hun best doen om de tijden zo in te delen dat het voor ieder goed uitkomt te samen met de keuring.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:22

Ik rij met Irish L1 en we gaan binnenkort wel weer starten denk ik, ook heb ik met haar 1,10 gesprongen.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:34

Ik heb laatst met mijn tinker een eerste wedstrijd gehad (onderling) B meteen met 169 opunten een 1eplaats! waren 2 winstpunten geweest.
Wedstrijd was öfficieel"gehouden zeg maar, maar de jury vond dat ik gewoon het beste gereden had, ook al is het een tinker! Toen ik aankwam hadden ze wel zoiets van pff wat is dat eenknol! Maar laterna boden zo toch n=hun verontschuldiging aan hadden niet gedacht dat ie zo mooi kon lopen.
Hier de foto's van de wedstrijd (was 26 juni)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Halsstrekken hier had ik zelfs een 9 voor!

Afbeelding

Springen heb ik geprobeerd 1 sprongetje daar maar hij sprong er ruim 1 meter overheen, hij vond het dus iets te leuk daar. Daar doen we de volgende keer aan mee, eerst nog thuis wat meer oefenen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:49

mijn vriendin rijd met haar tinker L1 en heeft nu 3 wp geloof ik
Ik vind het super! al die koudbloeden naar de top

Afbeelding

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:15

Ik vind het ook erg leuk om te zien, maar heb al paar keer tinkers/haflingers en een fries gezien waarbij ze de manen hadden kortgewiekt om knotjes te kunnen maken!!!

Zo zonde!!

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 22:19

o mischien doe ik dan ook wel mee met die tinkerwedstrijd als het nog kan hahah gr marin

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:48

QuijoSavan schreef:
Ik vind het ook erg leuk om te zien, maar heb al paar keer tinkers/haflingers en een fries gezien waarbij ze de manen hadden kortgewiekt om knotjes te kunnen maken!!!

Zo zonde!!

weet je zeker dat dat de reden was?

Ik ken wel meerdere tinkers met korte manen (echt gewoon kort of kortgewiekt).. Maar dat had andere redenen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:15

Echt leuk, tinkers op wedstrijden Vooral als ze dan ook nog met gemak een aantal kwpn-ers verslaan

Mijn hoefsmid vertelde pas van een tinker die hij deed beslaan, die doet Z-dressuur, kan piaffe en alles, uit Limburg ergens. Echt cool

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:55

Lowara ga ik dit jaar L1 starten ( zonder startkaart, wel grote concoursen) de B gaat haar het laatste jaar zo goed af ( alleen maar in de prijzen gevallen) dat ze het wel aankan.( en ik ook )
qua springen zitten we helaas onder het B niveau, maar dat vind ik wel logisch, zo'n grote tank kan echt geen concoursen van 1 meter springen.
ik spring normaal rond de 80 cm op concours.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:02

He lowara waar haal jij de wedstrijden dan vandaan, kan helaas weinig wedstrijden vinden zonder startkaart,

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:13

de manen van mijn tinker zijn ook heel kort!!!!! anders kunnen er geen knotten in haha, en zonde vind ik het niet hoor, ze hat toch hele dunne manen dus het leek eerst net zn zielig paard met haar lange manen, nu is het een stoere tinker:P hihih gr marin

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:43

Met Jordy wil ik ook z.s.m. gaan starten. Had eindelijk alles voor elkaar, startkaart, trailer gekocht, etc. Paard eindelijk wat rustiger (Jordy is nogal een geval apart, vind het nog steeds een wonder dat hij intussen zo loopt als hij nu doet) En toen moest ik zonodig een hernia oplopen
Maar zodra het kan starten we nu eindelijk écht
Qua gangen doet Jordy niet onder voor het gemiddelde paard, en thuis zijn we nu zover dat de meeste M-oefeningen er netjes inzitten.
Zijn bijrijdster (liesjuh op bokt) gaat hem in het springen starten, tussen de paarden (Jordy is 1.54). Springen kan hij overigens nog een stuk beter dan dressuren.
Wat foto's van mij en Jordy:
Afbeelding
Afbeelding
Niet de mooiste, maar ik ga niet zo graag op de foto, heb dan ook weinig rijfoto's van mezelf
Nog een mooie met Liesjuh:
Afbeelding
En springend:
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:54

brr, vind je t niet eng om hem zo met die blub te laten springen?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:59

Nee, de bak is niet glad namelijk. Het zand is gewoon zo vast dat het water erop blijft liggen. Bovendien staat er geen water waar hij springt, de hoefslag is droog
Ik laat hem echt zijn benen niet breken hoor, daarvoor ben ik veel te zuinig op hem

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 16:33

echt een leuke tinker heb je:) gr marin

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:36

Hebben jullie roosa haar onderschrift al gelezen??
Ze doet het stiekem, maar heeft goed gereden vandaag.

Citaat:
Roosje mag L2 starten,24 juli gaan we voor het eerst de strijd aan!
Het leed is geleden mijn spekkie heeft 1 winstpunt in het L2 verdiend,en nog een 2e prijs weg gesleept ook,ik overloop van trots!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:35

Ow, ik vind het echt geweldig al die tinkers! Er was laatst een dressuurwedstrijd bij ons in de buurt en ik heb echt moeten zoeken naar een bont paard. Ik vond er maar eentje, en het was niet eens een tinker . Nee tinkers zijn the best, is weer eens wat anders dan al die bruine paarden.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:06

snowdon schreef:
QuijoSavan schreef:

Zo zonde!!

weet je zeker dat dat de reden was?

Ik ken wel meerdere tinkers met korte manen (echt gewoon kort of kortgewiekt).. Maar dat had andere redenen

Zag er niet geschuurd uit, ik heb het 3x gezien, 1x bij haf. Waren gewoon volle knotten, maar niet dat het gemaakt was van lange manen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:47

dorientjuh schreef:
is weer eens wat anders dan al die bruine paarden.

De Tinker van Roosa is bruin

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:09

dit is dus Rose van Roosa
Afbeelding

Afbeelding

en nog lekker naar buiten na de wedstrijd.
Afbeelding

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:23

Ik rij geen wedstrijden met mijn tinkerr.. omdat ik daar geen trailer etc voor heb. Heb wel aantal keer met grote concoursen meegereden zonder startkaart. Heb eens 151 punten en 156 punten gehaald..
Maar toch heb ik liever een bruin of een vos onder me kont. Je word zo minachtend aangekeken met een tinker, die van mij deed alles bij het inrijden, liep de hele tijd aan de teugel enzo.. maar toch, iedereen kijkt op je neer. Dat vind ik niet fijn. Als ik al wedstrijden zou rijden zou ik gaan springen, die van mij springt wel een 1 meter parcours. 1,10 parcours ook wel..