Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnoNiemand schreef:In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.
Ineke2 schreef:AnnoNiemand schreef:In de advertentie staat dat er geen klik is. Maar als het zo'n verschrikkelijk lief dier is, waarom is er dan geen klik? Dat vind ik verdacht.
Ehm lees de openingstopic nog eens?
Er staat juist dat er wél een klik is…
Mkango schreef:]Dat werkt twee kanten op. De meeste fokkers zijn immers ook gewoon hobbyisten die het leuk vinden om een veulen te fokken, en ik vind het ook altijd opvallend dat dit argument alleen wordt aangedragen bij jonge paarden. Of betaal jij wel 50-80k voor een tienjarige, ongeacht prestaties en aanleg?![]()
Daarnaast zijn het ook vrijwel altijd de hobbyfokkers die erover klagen als een paard niet oplevert wat ze gekost hebben. Professionals weten immers dat 9/10 paarden meer kosten dan dat ze opleveren en dat je het van die paar uitschieters moet hebben om break-even te draaien of zelfs winst te maken, maar dat je echt niet hoeft te verwachten er rijk van te worden. 'De markt' heeft echt lak aan de kostprijs: als er geen vraag is, daalt de prijs, zo simpel is het. Vind je dat 'de markt' te weinig biedt, dan hou je je paard en train je die waarde eraan (of laat je die waarde eraan trainen).
cp112 schreef:Ik vind 6k voor het type paard niet duur (duur en veel geld zijn verschillende dingen). Maar voor dit paard absoluut wel. Veel te schraal en onderontwikkeld.
Diddykong schreef:cp112 schreef:Ik vind 6k voor het type paard niet duur (duur en veel geld zijn verschillende dingen). Maar voor dit paard absoluut wel. Veel te schraal en onderontwikkeld.
Dat zeg ik ook niet, er staat bijv ook een 2 jarige vosbonte merrie op voor 5000 euro. Nu zou ik daar ook geen 5000 euro voor betalen. Maar ik wil geen Tinker haha, dus ik vind ze al snel te duur. Maar zo op t oog ziet die er correct gebouwd uit. Is ze gezond en goed op de foto, pssm vrij en vrij van zomerexceem en dat soort dingen, dan hoor je mij niet zeggen dat die prijs te hoog is.