Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pillow schreef:StalNollie schreef:Handelaren of tinker stal 1 pot nat bieden weinig dit omdat er genoeg tuinkers te halen valt onder de waarde.
Is je pony een Nederlandse ofniet? Dit doet met inkoop ook nog enorm veel.
Een volgende keer even je tekst controleren voordat je het plaatst. Dit is wel heel erg raar.
Jessie2020 schreef:Hoi Chantalla, ik heb gelijk gekeken. Ziet er op zich wel goed uit. Wat mij ook opvalt is dat als ze daar verkopen, je daar eerst kan proefrijden. Dat is iets voor m’n andere zoektocht.
Jessie2020 schreef:Hoi Knert, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zit eerlijk gezegd eigenlijk niet te wachten op (langdurig) contact met particulieren...al denkende en schrijvende vind ik het een steeds fijner idee om wat betrouwbare tinkerstallen te contacten.
anjali schreef:Jessie2020 schreef:Hoi Chantalla, ik heb gelijk gekeken. Ziet er op zich wel goed uit. Wat mij ook opvalt is dat als ze daar verkopen, je daar eerst kan proefrijden. Dat is iets voor m’n andere zoektocht.
Het is op zich normaal dat je eerst kunt proefrijden als je een beleerd paard gaat bezichtigen.Dat is eigenlijk overal zo. Als ze dat niet toestaan dan kun je beter elders gaan zoeken.
Foaly schreef:Ben het wel een beetje eens met Knert. In dit topic en in je topic waarin je een paard zoekt, heb je wel een hele eisenlijst, maar je wilt er zelf bijna geen moeite voor doen. Zo werkt het nu eenmaal niet, en al helemaal niet als het om paarden gaat. Als je je paard naar een handelsstal wilt brengen, is dat natuurlijk je goed recht, maar dan zul je wel het idee van 'ik wil een goed huisje' moeten loslaten. Want die zekerheid heb je dan niet meer, en daar kies je dan ook voor.
Eveneens met het zoeken naar een paard. Het is geen pakje suiker waar je voor naar de winkel gaat, je product uit het schap haalt, afrekent en weer naar huis gaat. Een paard zoeken kost tijd, het is niet makkelijk (al helemaal niet als je wat meer eisen hebt) en ja, teleurstellingen horen er ook bij.
Ik snap dat het niet leuk is om dat te horen. Maar zo werkt het wel, en hoe eerder je dat inziet, hoe eerder je echt fatsoenlijk op zoek kan gaan naar een plekje voor je huidige paard en een nieuw maatje.
Knert schreef:Jessie2020 schreef:Hoi Knert, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zit eerlijk gezegd eigenlijk niet te wachten op (langdurig) contact met particulieren...al denkende en schrijvende vind ik het een steeds fijner idee om wat betrouwbare tinkerstallen te contacten.
Bijzonder. Ja, uiteraard jou keuze.
je wil het beste voor met je paard, dat lees ik. Maar zelf iets meer tijd nemen voor dit proces wil je niet, en het dier wel aan een (betrouwbaar) bedrijf doen. Op basis van recensies op Bokt.
Een bedrijf gaat niet tot het naadje, behalve dat ze eerlijk horen te zijn dat het een onzeker paard is. Dat kun je zelf ook wel.
Maar als je je echt zorgen maakt over de toekomst van een dier... is het toch het beste om zelf meer tijd vrij te maken?
En wie weet heb jij je match zo gevonden. Zeg ook niet dat de verkoop een jaar moet duren. Gewoon 2 of 3 keer afspreken. Met als doel een passende eigenaar te vinden. Jij kent het dier.
Een stal niet.
Ik ben heel stellig. Maar bedoel het minder kattig dan het waarschijnlijk overkomt. Uiteindelijk ben jij diegene die keuzes mag maken. Succes!
Lala_Land schreef:Ik kan je een persoonlijke ervaring geven van Boesehof.
Ik heb bij hen gekocht (niet verkocht) en ben alleen maar positief!
Ze zoeken echt naar een goede match tussen ruiter en paard.
Ik heb bij hen Diego gekocht, een speciaal geval omdat hij een opstapprobleem heeft en dus een speciale aanpak nodig heeft. Diego had dus iemand met ervaring nodig.
Mijn vorige tinker (vorig jaar overleden) had ongeveer dezelfde problemen, dus ze zagen mij als een ideale match omdat ik de ervaring al had.
Ik ben van januari tot april regelmatig naar hen geweest om Diego te leren kennen en kijken of er een klik was. Ik heb nooit een stal geweten waar je 4 maanden mag gaan kijken en proefrijden.
Ze zijn dus ook eerlijk, het karakter van een paard wordt nooit onder stoelen of banken gestoken. Gewoon rechtuit rechtaan 'dit zijn de voor-en nadelen van het paard'.
Nu sinds begin mei staat Diego bij ons en we zijn super blij!
Foaly schreef:Ben het wel een beetje eens met Knert. In dit topic en in je topic waarin je een paard zoekt, heb je wel een hele eisenlijst, maar je wilt er zelf bijna geen moeite voor doen. Zo werkt het nu eenmaal niet, en al helemaal niet als het om paarden gaat. Als je je paard naar een handelsstal wilt brengen, is dat natuurlijk je goed recht, maar dan zul je wel het idee van 'ik wil een goed huisje' moeten loslaten. Want die zekerheid heb je dan niet meer, en daar kies je dan ook voor.
Eveneens met het zoeken naar een paard. Het is geen pakje suiker waar je voor naar de winkel gaat, je product uit het schap haalt, afrekent en weer naar huis gaat. Een paard zoeken kost tijd, het is niet makkelijk (al helemaal niet als je wat meer eisen hebt) en ja, teleurstellingen horen er ook bij.
Ik snap dat het niet leuk is om dat te horen. Maar zo werkt het wel, en hoe eerder je dat inziet, hoe eerder je echt fatsoenlijk op zoek kan gaan naar een plekje voor je huidige paard en een nieuw maatje.
_Penotti schreef:Niets gekocht of verkocht, maar ken de eigenaar wel.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat dit eerlijke mensen zijn.
Die hebben ook geen snelle handel, alle paarden staan daar langer.
En dan worden ze gereden en schriktraining mee gedaan, van alles wat. Zodat ze weten aan welk soort ruiter ze verkocht kunnen worden.
pillow schreef:StalNollie schreef:Handelaren of tinker stal 1 pot nat bieden weinig dit omdat er genoeg tuinkers te halen valt onder de waarde.
Is je pony een Nederlandse ofniet? Dit doet met inkoop ook nog enorm veel.
Een volgende keer even je tekst controleren voordat je het plaatst. Dit is wel heel erg raar.