Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Katyatje schreef:Knert schreef:Elke mening?
Ik vind ze lelijk.. echt! Hoe meer haar hoe lelijker, vooral als ze bont zijn en maar een paar zwarte/bruine vlekken hebben.
De egaal zwarte/bruine versies zonder al te veel behang vind ik soms mooi.
Ooit nog bijrijder geweest van een paar Tinkers maar ik haalde er weinig plezier van. Lomp, niet opgevoed en ook die vond ik lelijk.
Alsof iemand mij vertelde dat ik Als ruiter met een koe aan de slag moest gaan.
Nee, liever paardloos dan een tinker.
Ik zou het zelf iets subtieler verwoord hebben waarschijnlijk maar ik deel deze mening
Citaat:Grappig om te lezen dat bijna iedereen ze als lomp bestempeld.
belle_boef schreef:Ik heb er 2 en die zijn echt niet lomp. Gewoon nul. Kwestie van opvoeden denk ik.
_Penotti schreef:Rosebud schreef:Het zijn hele lieve paarden met ene nuchter karakter. Maar vaak heeel stug in ee mond ( ondanks zachte hand,)
totaal niet mee eens!!
Dat ligt aan de ruiter en nergens anders aan.
_Penotti schreef:Ligt toch echt aan jou, sorry.
Als jij een paard niet aan het been zet is hij zwaar van voor. Klopt. Maar dat is elk paard.
En ja mijn engels volbloed was sneller aan het been, had minder losrijtijd nodig, maar de tinkers zijn daar ook gewoon aan te krijgen.En dan zijn ze dus ook los van voor. Op de pinken te rijden.
Maar niet elke ruiter heeft die feeling. Ook niet bij warmbloeden overigens, jee wat zie ik daar veel sjorwerk.
Knert schreef:Nou dat is ook mijn ervaring met die bijrijd Tinkers. Alle drie stug. Ze hebben eerder aanleg stug te worden dan een ander ras heb ik het idee
Ikzelf ben de laatste jaren steeds vriendelijker geworden in mijn handen. Moet ik toegeven.. dat ik vroeger zelf ook stugger was.
Die Tinkers is 2 jaar terug.
_Penotti schreef:Knert schreef:Nou dat is ook mijn ervaring met die bijrijd Tinkers. Alle drie stug. Ze hebben eerder aanleg stug te worden dan een ander ras heb ik het idee
Ikzelf ben de laatste jaren steeds vriendelijker geworden in mijn handen. Moet ik toegeven.. dat ik vroeger zelf ook stugger was.
Die Tinkers is 2 jaar terug.
Maar dat merk ik aan mijn ene tinker ook.
Waar een warmbloed bij een stugge hand toch maar van ellende inknikt, zal mijn ene tinker de middelvinger opsteken en er extra stug door worden.
Maar dat ligt dan niet aan hem.
Maar daar haal je dus juist uit wie een paard rijd zoals het hoort en wie niet.
Waarschijnlijk zal die tinker die jij eerder te stug vond nu ook fijner bij je lopen.
En natuurlijk hoeft niemand fan te zijn van tinkers hoor, maar als ze stug zijn is dat gewoon omdt de ruiter de feeling mist.
Klinkt hard, maar het is echt niet anders.
Dan heeft de tinker er denk ik wel eerder het karakter om niet te pleasen, wat een warmbloed eerder doet.
En dat zal verward worden met stug en eigenwijs.
Thioro schreef:Over rijden en karakter kan ik weinig zeggen.
Ik deel de mening van snert (lelijke koeien zijn het, een mooi getekende met niet te veel wit en niet te veel haar wil nog net lukken) en heb er dus helemaal niets mee. Dus ook nooit interesse gehad om er 1 te rijden.
Moesten ze me 1 voorschotelen voor een buitenrit ga ik ook geen nee zeggen, maar zou dus zelf niet een tinker kiezen.
Qua lompheid en stugheid vind ik fjorden al erg (daar heb ik wel een paar van gereden). Haflingers kan ik nog wel waarderen eenmaal ze het principe opvoeding gesnapt hebben.
Maar als een tinker nog meer koudbloed is in z'n doen en laten dan fjorden of haflingers, dan is het niet my cup of tea.