[TI] Tinker uit ierland laten komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Royhafje

Re: Tinker uit ierland laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:11

Ik snap je wel. Ik heb dat ook gehad met een kwpner.
Op de een of andere manier voelde ik dat zij het was.
En toen ik der eenmaal ontmoette werd ik op slag verliefd.

Dus als je dat gevoel hebt. Zeker voor gaan!

Ik heb ook een tinker uit ierland. Mocht je willen kun je deze hier laten keuren en opnemen in stamboek. Dat is iig wat ik begrepen heb. Ze moeten raskenmerken dragen.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 16:44

Mijn besluit staat nog zeker niet vast. Ga dit weekeind eens even goed uitpluizen hoe of wat en de voor/nadelen en dan eens zien of we een bezoekje naar Ierland gaan brengen. Ik heb geen haast, hoef niet NU een paard bij, alles op het gemak.Topic ging ook niet over wel of niet doen maar hoe met papieren.

En niet iedereen zal het van de klik snappen, zo werkt het bij mij. Zo werkte het bij mn andere paarden, bij mn honden. Ik moet meteen n goed gevoel hebben, en ja al vanaf een foto, zo werk ik ga daar geen verantwoording voor afleggen hoe mijn hersens werken :-).

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:48

Ach.. Ik reageerde net ook in dat andere topic bij jou..
Wij hebben onze Sneakers ook als veulen van foto gekocht.. Ik heb saskia gebeld dat ik m heel graag wilde hebben..

En onze Pareltje (ik heb de naam niet verzonnen :') ) hebben we ook van foto gekocht..

Sneakers wordt nu ingereden.. Pareltje loopt voor de koets en heeft ons pasgeleden een prachtig hengstveulen gegeven..

Het hoeft echt niet altijd fout te gaan.. :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:49

wijkhuijs schreef:
Mijn besluit staat nog zeker niet vast. Ga dit weekeind eens even goed uitpluizen hoe of wat en de voor/nadelen en dan eens zien of we een bezoekje naar Ierland gaan brengen. Ik heb geen haast, hoef niet NU een paard bij, alles op het gemak.Topic ging ook niet over wel of niet doen maar hoe met papieren.

En niet iedereen zal het van de klik snappen, zo werkt het bij mij. Zo werkte het bij mn andere paarden, bij mn honden. Ik moet meteen n goed gevoel hebben, en ja al vanaf een foto, zo werk ik ga daar geen verantwoording voor afleggen hoe mijn hersens werken :-).

Laat je ons iets weten :)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 16:51

nine1987 schreef:
Ach.. Ik reageerde net ook in dat andere topic bij jou..
Wij hebben onze Sneakers ook als veulen van foto gekocht.. Ik heb saskia gebeld dat ik m heel graag wilde hebben..

En onze Pareltje (ik heb de naam niet verzonnen :') ) hebben we ook van foto gekocht..

Sneakers wordt nu ingereden.. Pareltje loopt voor de koets en heeft ons pasgeleden een prachtig hengstveulen gegeven..

Het hoeft echt niet altijd fout te gaan.. :)

Ja Popcorn was meteen van foto de wauw ja das ment to be hihi. Pinkstermaandag gaan kijken, nog ff gebabbeld met manlief en ja hoor gekocht. Nu wachten op eind sept/begin okt ;-)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:59

Mmh ik vind dat je wel snel beslist? Ben je al naar een paard opzoek gegaan wat dichter in de buurt staat? Heb je hier überhaupt wel eens naar gezocht?

Hou er rekening mee dat foto's ook een schijn van bedrieg kunnen zijn, alle beestjes lijken op foto's ooh zo lief, maar je kent hun realiteit niet. Zo'n reis brengt ook veel stress met zich mee en ook zeker kosten. Ik zou je hier eerst heel goed in verdiepen en sowieso eerst een bezoek plannen.

Voor het zelfde geld ( ik reken even op transport kosten 800 - 1000 en dan nog kosten van het paard 1000 - 2000? Snelle gok is ook maar een voorbeeld he ) Dan kun je vast voor dat zelfde bedrag ook wel een goed gefokte kopen die dichterbij staat.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:06

Ze is wezen kijken dus even snel besloten vind ik het niet :D

Gefeliciteerd ts! Ben wel benieuwd naar een foto nu ;)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 17:06

xtessax83 schreef:
Mmh ik vind dat je wel snel beslist? Ben je al naar een paard opzoek gegaan wat dichter in de buurt staat? Heb je hier überhaupt wel eens naar gezocht?

Hou er rekening mee dat foto's ook een schijn van bedrieg kunnen zijn, alle beestjes lijken op foto's ooh zo lief, maar je kent hun realiteit niet. Zo'n reis brengt ook veel stress met zich mee en ook zeker kosten. Ik zou je hier eerst heel goed in verdiepen en sowieso eerst een bezoek plannen.

Voor het zelfde geld ( ik reken even op transport kosten 800 - 1000 en dan nog kosten van het paard 1000 - 2000? Snelle gok is ook maar een voorbeeld he ) Dan kun je vast voor dat zelfde bedrag ook wel een goed gefokte kopen die dichterbij staat.

Ik heb nog niks beslist. Popcorn waar ik hierboven over spreek komt gewoon uit Nederland. De merrie waar ik t topic over open heb ik nog niks beslist. En ja uiteraard heb ik in België en Nederland gekeken. Maar niks gezien wat mij "wauw" geeft. Ook naar 3 wezen zien die mij de kkik niet gaven. Ik beslis juust zeker niet snel, liever een keer verder kijken als genoegen nemen met een paard wat het net niet is voor mij.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:11

Tiffany schreef:
Ze is wezen kijken dus even snel besloten vind ik het niet :D

Gefeliciteerd ts! Ben wel benieuwd naar een foto nu ;)

Daar had ik even overheen gelezen :=

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:35

Ik heb een Ier, ouders onbekend, geen stamboom.
Tja, lekker belangrijk. Ik heb de leukste Tinker die er is. Superkarakter.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:12

Verstandig om te gaan kijken in het land zelf naar het betreffende dier .
Mocht je niet op een veulen zitten te wachten ,dan is laten scannen wel een goed plan .
De blauwe trouwe kijkers van de verkoper kun je wel met een korreltje zout nemen ;)

Je kan je merrie/ ruin op laten nemen bij 2 stamboeken in Nederland , of België .
Afhankelijk van hoe rastypisch ze is wordt ze bij het Ned. stamboek voor Tinkers of bij de Irish cob society ingedeeld naar haar type (Crossbred , Gypsy cob ,Grai ,Cob of Vanner)
Mocht daar weer een veulen van komen door een in Ned. geregistreerde /gekeurde hengst wordt ook dat veulen weer opgenomen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:52

wijkhuijs schreef:
xtessax83 schreef:

Ik heb nog niks beslist. Popcorn waar ik hierboven over spreek komt gewoon uit Nederland. De merrie waar ik t topic over open heb ik nog niks beslist. En ja uiteraard heb ik in België en Nederland gekeken. Maar niks gezien wat mij "wauw" geeft. Ook naar 3 wezen zien die mij de kkik niet gaven. Ik beslis juust zeker niet snel, liever een keer verder kijken als genoegen nemen met een paard wat het net niet is voor mij.

Bedenk je wel dat er ook goede tinkers zijn die niet openbaar te koop staan. Meer stille verkoop zeg maar.
Kwestie van even de juiste mensen weten en dan kan je nog een hele hoop keus hebben. Ik weet er ook nog wel een aantal (echt goede) die je niet op internet te koop vindt.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 09:06

T is uiteindelijk een ier geworden maar wel 1 al in Nederland (toen ik ging zien wist ik niet dat ze n ier was) nu overzetten naar België en dan proberen dr stamboom proberen op te laten nemen. Lukt dit niet ook prima. Zal straks eens wat foto's plaatsen.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:27

Veel geluk met je tinkertje.
Heb zelf 2 vuilnis bakkies.
Roos was niks van bekend toen ik haar kocht.
Geen stamboek nopens nada.
Pa en ma niet bekend.
Het beste paard wat ik maar kon wensen.
Gaat voor je door het vuur.
Beetje gesloten typje.
Maar zo zacht aardig.
Snoetje is ook een vuilnisbakkie.
Lijkt op roos wat karakter betreft.
Daarom heb ik haar ook gekocht.
Zat wel een ongepland veulentje in.
Maar heb hem voor geen goud willen missen.
En hij is me toch leuk en knap!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:02

wijkhuijs schreef:
T is uiteindelijk een ier geworden maar wel 1 al in Nederland (toen ik ging zien wist ik niet dat ze n ier was) nu overzetten naar België en dan proberen dr stamboom proberen op te laten nemen. Lukt dit niet ook prima. Zal straks eens wat foto's plaatsen.

Proficiat. Ik ben benieuwd naar de foto's!