Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tinker_sally schreef:Ik vind voor manen voor mezelf tot net voorbij de hals de maximale lengte. Gelukkig groeien ze bij mijn tinker niet langer.
Manen kunnen dan lekker los hangen en met de warmte gaan ze alleen in vlechtjes.
Sokken eraf vind ik bij tinkers geen gezicht. Dan heb je dikke paarden/pony's met rare beentjes eronder. Maar nogmaals mijn mening en ieder moet doen wat hij zelf mooi vind.
En voor gezondheid vind ik het een ander verhaal.
Als je manen en sokken eraf haalt waarom ga je dan voor een tinker. Dat zijn juist de dingen die ze onderscheiden van de normale rassen.
bruintje123 schreef:Citaat:Niemand hier kan jou vertellen wat jij moet doen. Jij bent de eigenaar en jij weet beter waar je paard profijt aan heeft dan een ander dus laat je niet vertellen wat jij moet doen.
Maar ze vraagt toch om meningen.
Ongevraagd er mee bemoeien is wat anders. Maar dat is hier niet van toepassing.
Melissa1996 schreef:De manen snijd ik regelmatig bij, de ene heeft manen van 85 cm en de ander van 75 cm. Dat vind meer dan genoeg. Ik vind dat ik ze zonder vlecht moet kunnen laten grazen. Als dat niet meer kan, gaat de schaar er in (of in mijn geval het mesje)
nuscaniels schreef:Grote voordeel van manen is dat het vanzelf weer aangroeit. Mocht je het niks vinden die korte coupe is het er zo weer bijgegroeid