Maanoogje schreef:Het zou prima kunnen inderdaad dat hij het in een groep ruinen goed doet, maar ik geef bij paarden in het algemeen de voorkeur aan het maken van vriendjes met een van je kuddepaarden alvorens hij in een kudde wordt gegooid. Het ligt er natuurlijk aan hoe het paard zelf is en hoe je kudde zich gedraagt, een kudde ruinen is geloof ik over het algemeen ook vriendelijker dan een kudde ruinen. Plus als je kudde maar 3 paarden bevat moet het niet zo'n probleem zijn, maar als het er nou 10 zijn maakt dat de situatie voor mij erg anders.
Ik heb ook een hengst meegemaakt die eigenlijk bij alles kan staan. Hij heeft ooit samen met zijn 3 jaar oude zoon (ook hengst) gestaan en staat nu met "vrouw" en kind in de grote stal en op de wei. Waar ik stage heb gelopen konden 3 hengsten met elkaar in een paddock met merrie's bijna op aanraakafstand, alleen de paddock was te klein voor 3 tegelijk dus er stonden er altijd maar 2 in. Ze konden het wel goed met elkaar vinden, ook al waren die merrie's dan duidelijk zichtbaar en soms vrij openlijk hengstig.
Daar geef ik je gelijk in! Was vergeten te vermelden dat mijn hengst eerst met 1 van mijn ruinen is samen gezet voor een tijd en daarna pas met de rest. Nu hebben ze dus nog steeds diezelfde band met elkaar precies.