[TI] snoepen op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floortz

Re: snoepen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:05

Voordat ik een correctie geef zeg ik eerst ferm: 'NEE' en daarna pas de correctie (been of teugel of evt. tikje met zweep) Inmiddels is een 'nee' voldoende. Hij weet dat bij niet luisteren er wat onaangenaams volgt.
Overigens laat ik hem rustig grazen halverwege een buitenrit, of kort voor we thuis zijn en er is een leuk weilandje. Maar zodra ik het tijd vind, gaan we verder zonder gezeur en gesnaai.

Waaslander

Re: snoepen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 21:15

sinds ik hier gelezen heb dat het zo gevaarlijk is ben ik ook echt streng. Heb ook de bomen opgezocht die hij eet en hij eet dus ook giftige!!!! esdoorn,amerikaanse vogelkers, lijsterbes, ...
vandaag probeerde hij al bijna niet meer te eten, zeg ook nee of hé voor ik een correctie geef en is meestal voldoende, geef hem wel veel eten en paar uur weidegang voor we vertrekken anders is hij echt chagrijnig

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:40

Caily schreef:
Ik vraag me vooral af hoeveel dieren met deze gedragingen te eten krijgen. Mijne doet dit ook als haar hooi/gras thuis al enige tijd op is als we op pad gaan. Als ik gewoon netjes onbeperkt voer heb liggen is er niets aan de hand :)

Hier bijna altijd onbeperkt hooi en sowieso lekker onbeperkt op de wei, maar onze Boris deed dat ook in het begin. Zelf zo extreem, dat hij naar de berm stoof en zijn kont draaide zodat hij in de breedte op straat stond := En om hem dan weg te krijgen.. Ik heb ook gewoon volgehouden en altijd gecorrigeerd door gewoon hem vooruit te vragen (eens flink de benen erin ;) ). 'Gelukkig' zag ik bij hem wel goed op voorhand wanneer hij het zou doen. Meneer deed zijn giga lip omhoog en sperde zijn mond al wijd open als hij gras wou eten.