[TI] Dekhengst(en) gezocht voor 2 tinker dames

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Re: Dekhengst(en) gezocht voor 2 tinker dames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:36

Tis niet dat k geen voorstander van m ben geweest hoor Heidi ☺️ Echt niet! Alleen wil ze ook verzwaren en dat hij niet doen denk ik, Shenco zou ik hier dan ook niet aanbevelen. De rest van de genoemde hengsten zouden dat wel doen denk ik!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:39

Janesho, nuadu, kashmir, forrest (alleen dekt die niet meer) misschien Pluto? Al heb ik daar nog niet echt nakomelingen van gezien? En denzel? En dan deaglan

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:00

Jeetje wat een uiteenlopende hengsten komen hier voorbij, vind eerlijk gezegd niet alle hengsten passend bij deze merries, lijkt beetje een promotie topic haha.
En jammer dat HH ers hier ook nog lelijk tegen elkaar gaan doen, niet doen, siert jullie niet.
Heidi, sterhengst bij NTS kan volgens mij niet daar het stamboek geen ggk hengsten primeert.

vind merrie twee erg fijntjes gebouwd en zou daar echt geen heel zware cob opgooien, denk dat je dan toch best risico loopt op beetje gek gebouwd dier.

merrie 1 is ook niet heel fors, als je echt voor zwaardere types wil gaan misschien niet deze merries gebruiken of anders wat meer in het type blijven, zijn zat erg mooie wat minder zwaar gebouwde hengsten.
Succes met je keuze.

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:25

Tinkermuts schreef:
Jeetje wat een uiteenlopende hengsten komen hier voorbij, vind eerlijk gezegd niet alle hengsten passend bij deze merries, lijkt beetje een promotie topic haha.
En jammer dat HH ers hier ook nog lelijk tegen elkaar gaan doen, niet doen, siert jullie niet.
Heidi, sterhengst bij NTS kan volgens mij niet daar het stamboek geen ggk hengsten primeert.

vind merrie twee erg fijntjes gebouwd en zou daar echt geen heel zware cob opgooien, denk dat je dan toch best risico loopt op beetje gek gebouwd dier.

merrie 1 is ook niet heel fors, als je echt voor zwaardere types wil gaan misschien niet deze merries gebruiken of anders wat meer in het type blijven, zijn zat erg mooie wat minder zwaar gebouwde hengsten.
Succes met je keuze.

Winfield is nogtans ster en 1ste premie gekeurd hoor bij NSvt ze krijgen die primering eens ze ggk zijn maar anders dan bij ics moeten ze hier een 1ste premie halen en worden 2de of 3de premies niet ggk en zoals je zegt heel zware hengst gebruiken op een minder zware merrie is niet zo goed voot deze merrie wany ze is al niet zwaar.
wel dan is Winfield zeker op zijn plaats om hier voor te stellen want hij is van het lichtere Cob type en geen heel zware

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:28

Das nieuw voor mij. In mijn tijd werd er juist niet geprimeerd om niet iedereen naar 1 hengst te doen gaan. Maar krijgen alle ggk hengsten dan een eerste premie?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:34

Heb het even opgezocht maar zie dat het tegenwoordig idd anders gaat en idd punten gelijk aan ster, maar dat krijgen dus alle goedgekeurde hengsten. Je hebt dus enigzins gelijk maar dacht dat je daarmee ook boven andere hengsten geplaatst werd maar werkt dus bij NTS niet zo. Weer wat geleerd.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 16-05-16 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:44

Het NSvT geeft inderdaad geen ster predikaten voor hengsten.

Een hengst die ggk wordt heeft minimaal wel die punten. Dus minimaal 210 punten met een 7 op type. Dat is de norm voor goedkeuring.
Normaal gesproken dus eerste premie plus ster. Maar die aanduiding en primering wordt bij de hengsten niet gebruikt. Er worden ook geen punten vrijgegeven tijdens de keuring (uiteraard wel op formulier voor eigenaar maar niet tijdens de uitreiking door de jury)
Hengsten zijn ggk of niet.

Ze kunnen wel het model predikaat krijgen (7.5 of hoger op type).

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:11

Thanks voor de verduidelijking chantal. Snapte het niet helemaal meer.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:12

Wij doen helemaal niet lelijk tegen elkaar toch Heidi

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:18

Aniekepiek schreef:
Wij doen helemaal niet lelijk tegen elkaar toch Heidi

nee anieke we hebben gewoon elk onze mening :D
en die mag toch af en toe eens gezegd worden
srry als dit door sommige zo is overgekomen
maar we komen wel goed over een hoor
en was helemaal niet bedoel om lelijk te doen
:P :P :P :P

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:24

cp112 schreef:

Een hengst die ggk wordt heeft minimaal wel die punten. Dus minimaal 210 punten met een 7 op type. Dat is de norm voor goedkeuring.
Normaal gesproken dus eerste premie plus ster. Maar die aanduiding en primering wordt bij de hengsten niet gebruikt. Er worden ook geen punten vrijgegeven tijdens de keuring (uiteraard wel op formulier voor eigenaar maar niet tijdens de uitreiking door de jury)

Er word bij NSVT ook geen kampioen gekozen, :o
juist om de reden dat veel mensen zich dan gaan richten op die ene hengst
en dat willen ze bij NSVT niet ze willen dat andere hengsten net zo veel kans krijgen om te dekken.
vandaar dat alle hengsten Ster en 1ste premie hengst worden gekeurd en er geen punten worden vrij gegeven op de wedstrijd :D
allemaal gelijk voor de merrie houder
zoals je al zei ofwel ben je ggk of wel niet
vandaar dat ze maar 1 premie geven en niet zoals bij ICS
want natuurlijk kies je als merrie houder liever een 1ste premie hengst dan een 3de premie hengst :D terwijl deze dan ook wel weer zijn voordelen kan hebben in sommige gevallen :P

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:32

Zo leest het wel aniek en heidi. Als ik tegen iemand zeg, je hebt hem al nooit wat gevonden zeg ik dat niet omdat ik dat heel leuk en gezellig vind. Maar goed, fijn dat jullie wel vriendjes zijn.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:43

Forrest dekt nog wel Anniek ,alleen dit jaar niet ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:48

ghooske schreef:
cp112 schreef:

Er word bij NSVT ook geen kampioen gekozen, :o
juist om de reden dat veel mensen zich dan gaan richten op die ene hengst
en dat willen ze bij NSVT niet ze willen dat andere hengsten net zo veel kans krijgen om te dekken.
vandaar dat alle hengsten Ster en 1ste premie hengst worden gekeurd en er geen punten worden vrij gegeven op de wedstrijd :D
allemaal gelijk voor de merrie houder
zoals je al zei ofwel ben je ggk of wel niet
vandaar dat ze maar 1 premie geven en niet zoals bij ICS
want natuurlijk kies je als merrie houder liever een 1ste premie hengst dan een 3de premie hengst :D terwijl deze dan ook wel weer zijn voordelen kan hebben in sommige gevallen :P

Dat is toch precies wat ik zeg ;)

TSCollin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:00

Afbeelding
dame 1 is inmiddels gedekt door fellow, nu meid 2 nog...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:01

Toch fijn dat ie nog een rondje kan doen op zijn stekkie :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:13

Top combinatie, dus fijn dat t nog kon!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 10:55

Oh wat leuk. Ben nog niet op stal geweest dus dit is leuk nieuws :D

Ik denk dat je een eigenaar heel gelukkig gemaakt hebt. En mij als verzorgster zijnde ook.

Alle opties hier heb ik in een word document gezet voor de volgende ronde ooit. Bedankt voor alle advies en mogelijkheden.

Mooie hengsten komen hier voorbij. Maar dusver is en blijft yellow favoriet. :)F