ik dacht alleen altijd dat het verder weg stroomde zeg maar
in verdere generatiesmaar nu ben ik ervan overtuigd dat ook in meest nabije generaties flink welsh bloed zit

maakt mij verder niet uit als iemand die combi wil maken, ik vind het wel een combi die past zegt maar, zie dit liever gebeuren dan irish cob x fries bv. dat vind ik twee types paarden die totaal niet matchen. ook al gebeurt die combi heel vaal (gypsians he
) dan vind ik haflinger x tinker nog harmonieuzer. valt me wel op dat die dieren vaak minder sok en beenwerk als hierboven getoond wordt bij irish cob x welsh cob. Dat vind ik dan weer heel interessant, want is mijns inziens toch weer teken dat beide rassen goed combineren (en dus duidelijk gemeenschappelijkere achtergrond hebben dan irish cob en fjord of haf)maar dat verklaart voor mij waarom er vaak bij bepaalde dieren, combi's (irish cob x irish cob denken wij dan) een terugval te zien is qua beenwerk vnl.

en met wat voor torenhoge punten dan nog 
) en men vindt zijn of haar Tinker toch altijd eerste premie waardig ... ( hahaha ) , op zich ben ik wel blij met de strengere keuringen van het NSvT , dan weet ik zeker dat ik juiste paarden heb lopen hier .