[TI] mensen met een endurance zadel bij hun tinker??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:52

Zandro schreef:
Gaat mij vooral erom dat het zadel goed past op een korte rug

De massimo vond je dus niets maar die heb ik dus voor mijn pony met een hele korte rug.
Omdat het voor haar ook best lastig is om een kort genoeg zadel te vinden ben ik dus naar nijkerk gegaan.
Vind die reactor panel zadels ook erg mooi maar die zijn wel prijzig. Gaston Mercier vind ik ook heel erg mooi maar ik weet ook niet of die kort genoeg is. Zit wel als een huis.
Greendistance levert ook endurance zadels en zij komt wel aan huis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: mensen met een endurance zadel bij hun tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:16

Zoals gezegd, ik heb mijn zadel bij trekkingsaddles weg en was daar meer dan zeer tevreden over.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:52

Zandro schreef:
Weet iemand waar je zaldi zadels tegenwoordig kunt kopen?? Ik gen wel op zoek naar een echte goede zadelpasser.

Jackytje, de barebackpad liep hij vreselijk onder, onder een boomloos zadel weet ik het niet. Ik ben alleen bang dat de drukverdeling niet goed is hierbij??
Blijft jouw zadel goed liggen bij het opstappen? Schuift het niet?? Ik zie niet zo vanaf de zijkant of je een bede tinker hebt. Hoe breed is jouw tinker? Die van mij heeft echt een giga schouderpartij

Geen mensen nog met andere type zadels? *\o/*

Mijn zadel blijft echt goed liggen hoor. Ik gebruik bij dit zadel wel een WoW H-Singel dat de druk beter verdeeld. Maar op beide Tinkers ligt het als een huis. Overigens is de drukverdeling prima hoor. Ik rijd best intensieve tochten, zonder drukverdelende pad en de zweetafdruk is netjes. Je kan dit zadel ABSOLUUT niet vergelijken met een BBP trouwens...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:07

kim345 schreef:
Hilli schreef:
Je zou ook eens kunnen vragen wat voor een zadel bokker Gilbey op haar paard heeft liggen. Ik dacht een Wintec Endurance.

Klopt geloof dat ze een wintec endurance heeft.
Al ligt die nu op Tapas, dat is een quarter x arab. Maar meende dat ze dit zadel ook wel op haar tinkers gebruikte

klopt Tapas is idd geen tinker.
Maar mijn huidige zadel kan ik zo op Beggar leggen zonder problemen mee weg rijden.
Beggar is wel een tinker en ik rij dan met de Wintec Pro Endurance.
Verder heb ik voorheen ook de Zaldi Country op Gilbey gehad en ik reed ook met een Bates caprille VSD.

Een vriendin met tinker rijd met veel plezier met een Wintec 500 VSD

karuna
Drukke kabouter

Re: mensen met een endurance zadel bij hun tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:59

Ik ben al jaren blij met mijn boomloze tuend zadel. Dit s de voorloper van veel boomloze zadels. Is denk ik nu zo n beetje te vergelijken met een trekkerzadel maar dan iets anders. Zadel bestaat uit dikke lagen leer met schapenvel/vacht, en voor en achter een licht houten boompje dat zowel ruiter op zijn plek en zadel in model houdt.

Bijna alle zadels schoven wel op onze breeeeeede tinkerman maar dit ligt, mits goed opgezadeld als een huis. Schuift niet, sterker nog leg je het net niet recht op je paard blijft het ook zo zitten de hele rit. Omdat onze oude man op pensioen staat is het zadel nu in gebruik bij mijn les op de gehandicapten manege. Daar ligt het stabiel op een fjord,

Eigenlijk past het overal op mits niet een puntige ruggengraat of hoge schoft. Op ronde paarden is de drukverdeling zelfs zo goed dat je er geen speciaal dekje onder moet doen. Alleen om het schaap schoon te houden.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:22

ik rij lange afstanden op een prydi zadel.voor mijn tinker was te smal zaldi,trekker,en boomloos kwam te veel druk op beugelriemen.

super korte zadels. en zelf voldoende zitruimte
veel grip
niet zware zadels
veel schouder,vrijheid

nieuw behoorlijk prijzig .
tweedehands nu 1te koop bij http://www.zadelservicetimmer.nl