[TI] Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:43

Haha lekker pittig ding die Elke ! Heanig an, en je gaat d'r nog ver mee komen!

Vorige week in de les wijken geleerd, dat had ik nog nooit gedaan (paard al wel bij vorige eigenaresse). Nova pakt 'm gelijk op, we konden gisteren geen A-C lijn rijden of mevrouw zette (ongevraagd) enkele pasjes over :')

Galeo

Re: Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:01

Sinds dit jaar start ik ook met mijn 10 jarige verzorgtinker! Ik heb al onderlinge wedstrijden gereden met hem en zat daar in de L1 paarden. Nu staat de officiële teller op B+6 in 2 wedstrijden. Aankomende zondag weer wedstrijd en ik hoop zo snel mogelijk naar de L1 te kunnen. :)

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:54

Jaah hier ook een deel...
Lilly en ik zijn ook al wat begonnen in de B . Moet nog flink wat aan de afwerking doen voor ik haar officiële startkaart kan aanvragen..

en mijn nieuwe stalruiter gaat met Axel van startin de B..
Eens kijken hoe K6 t gaat doen na haar veulen. Misschien dat zij aan t einde van dit jaar mee gaat...

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:18

Ik heb ook een paniek zaaier.
Zie dan de rust er maar weer in te brengen.
De aanleuning is ook ineens zoek.
Haar gangen zijn wel verbeterd.
Ze blijft wat meer bij me.
Wacht nu een beetje.
draaft nu wat rustiger.
galop is drama op t moment.
Ze springt wel keurig aan, maar heeft wel een bezem steel opgevreten.
Maar goed vind haar verbeterde gangen en wat meer en ruimer lopen dat ik het er af en toe uitsnokken met der melis maar even voor lief neem.
Kan nie alles hebben met een puppie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:55

Ik start er natuurlijk al een maar ga dit jaar ook met onze merrie officieel.starten. Ik heb 2 jaar geleden eens een onderling proefje gedaan.

We moeten alleen in het L2 beginnen :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:13

Fototje van 2 Jaar geleden (enige die.ik heb hihi) van de eerste keer dat ik thuis op haar reed.

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:19

Ik wil graag meelezen! Ik ben zadelmaker in opleiding en help veel bij het collega stamboek. Dus ik lees graag ervaringen! Voor de tinker heb ik een zadel laten bouwen, omdat ik mensen sprak die niks passends konden vinden. Zadel zelf getest op een leentinker. Het rijdt zalig. Wil nu een dressuurzadel maken voor een tinker. Ik begreep in het buitenland dat ze ringetjes willen aan het zadel ivm tassen bij buitenritten. Ben daarom erg benieuwd naar jullie eisen en avonturen.

Dit is overigens echt geen verkooppraatje, maar echt pure interesse. Ik heb wel een eigen merk maar ik zoek ook altijd oplossingen bij anderen, omdat ik nog steeds in opleiding ben. Zelf rijd ik een WPN en een Andalusier.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:28

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben vanaf dit jaar het rijden weer aan het oppakken bij mijn merrie van 7, door o.a. geen goed zadel een hele tijd niks kunnen doen dus nu wil ik lekker aan de slag met haar.
Ik hoop vanaf volgend jaar is een paar wetstrijden mee te pakken voor de lol.
Nu ben ik van plan om haar verder door te rijden en lekker wat lessen mee te pakken.
Mijn merrie heeft heel veel moeite met aan galoperen, dus dat is zeker een punt om aan te werken.
De draf gaat gelukkig steeds relaxer, eerst probeerde ze echt onder je uit te rennen maar dat was meer dat ze moeite had met haar balans.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:42

idefix4 schreef:
Ik wil graag meelezen! Ik ben zadelmaker in opleiding en help veel bij het collega stamboek. Dus ik lees graag ervaringen! Voor de tinker heb ik een zadel laten bouwen, omdat ik mensen sprak die niks passends konden vinden. Zadel zelf getest op een leentinker. Het rijdt zalig. Wil nu een dressuurzadel maken voor een tinker. Ik begreep in het buitenland dat ze ringetjes willen aan het zadel ivm tassen bij buitenritten. Ben daarom erg benieuwd naar jullie eisen en avonturen.

Dit is overigens echt geen verkooppraatje, maar echt pure interesse. Ik heb wel een eigen merk maar ik zoek ook altijd oplossingen bij anderen, omdat ik nog steeds in opleiding ben. Zelf rijd ik een WPN en een Andalusier.

Ik heb eigenlijk geen problemen om passende zadels te vinden... Ben blij met Mn massimo 2, wintecje, barefoot en merkloosje :+ variatie maar het past :D haha

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:17

Tijd voor nieuwe foto's cp :) maarre dit ziet er al goed uit hoor... ik moet zeggen dat ik ook altijd erg geniet van foto's van je hengst... vraag me wel af hoe je zn naam uitspreekt :+

leuk al die tinkies in de sport, ze doen het beter dan je zou verwachten.. ik hoop dat het bij ons ook zo lekker gaat.

dit zijn wij van de zomer..

Afbeelding

Afbeelding

ze is klein ong 1.38 maar heeft wel boommaat 36/37 van thorowgood. omdat ze zo klein is, is de ruglengte beperkt. daarnaast is ze heel rondgeribt. maar de thorowgood cob ligt wel goed.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:24

@ chantal; jeetje wat leuk! Ga je Juultje voor het echt starten? Vind het nog steeds echt een leuke merrie :j

@roosa: heb je een rijfoto? Ben zo benieuwd hoe jullie eruit zien!

@ deb; chique dier zeg! Is het een volle tinker? Of vertekent het doordat ze lief klein is? :D

@ idefix; mijn merrie was echt een ramp met een passend zadel vinden. Laatste stamboek editie van de Battie heeft er een 2 pagina's tellend artikel over ingestaan naar mijn zoektocht naar iets passends.
Continue naar links schuivend zadel, echt zwaar irritant was dat. Inmiddels aangepast en nu zeer tevreden. Merk wel echt verschil met rijden,kan nu zowaar concentreren op rijden ipv zadel in balans houden :=

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:34

ja ze is een volle tinker, je bent zeker niet de enige die dat vraagt hoor :D . haar moeder is er een uit ierland en heeft veel meer raskenmerken, haar vader is Venco, ze heeft denk ik alle luxe dingen van hem gekregen.

ze wordt dit jaar 6 en ik merk wel dat ze nu meer begint uit te zwaren. ze wordt wat meer tinker maar zal helaas niet de mooie lange manen krijgen als die van jou :(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:01

Oohh een venco kind! Mooie hengst is dat :D
De mijne heeft maar miezerige manen hoor, dun, sliertig en groeien totaal niet :=
Mijn vorige ( overleden) merrie had wel onwijs lange en dikke manen, gok dat je op die doelde?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:02

Nuadhu spreek je uit als Noewadoe. Heel.simpel eigenlijk :+
Leuke merrie heb je daar, dacht al dat het een Venco was :) die pik je er vaak zo uit.

Ik ga Juultje starten ja Cynthia. Ben blij dat Britta haar biet M heedt gestart.. :') had ik daar moeten beginnen.
Maar eerst even beeb eruit nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 01:59

Leuk allemaal nieuwe mensen! Morgen ga ik op jullie reageren :)) hier liggen we even stil. Ik heb ontzettend veel moeite met Rogie op gewicht te krijgen en te houden. Nu zat ie afgelopen week ook onder de schimmel dus kon er geen zadel opleggen. Stukje zonder zadel gereden maar hij zit echt voor geen meter :( dierenarts is geweest en heeft bloedgeprikt.

Ook durf ik mijn zadel er niet meer op te leggen. Er is 2 keer bevestigd dat hij goed ligt maar toch heeft ie 2 gigantische drukplekken. Ik weet het niet meer met dat zadel, heb net Anouk van welsaddle een bericht gestuurd.

Als klap op de vuurpijl is er rhino uitgebroken in de omgeving en mag mijn lesgeefmens even niet op stal komen :(

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:18

http://youtu.be/arCNOnOBtPwke
moed bij elkaar geraapt.
Hier een stukje film van een braaf loesje.
moet eerlijk bekennen dat we voor dit rondje iewat plat door de bocht gingen.
Dit is haar "goede" kant.
Aanleuning mag wat stabieler.
Ik wil heel graag dat ze meer zakt van voren en over de rug gaat lopen.
Maar dat kan ze gewoon nog niet.
Ze heeft nog te veel steun nodig van voren.
Heeeeel af en toe lukt t.
Ik weet waar we heen moeten.
Ze is al wat ruimer gaan lopen.
Eerst was het net een naaimachine.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:24

Het zadel probleem herken ik wel.
Ik ben straks ook de sjaak ben ik bang.
Heb nu een kn erop liggen met wijde boom.
Helaas ga ik t daar niet mee redden want verwacht nog wel dat ze ietsie breder en gespierder gaat worden.
En wijder zijn ze er niet van kn.
En ik ben zo dol op dit merk.
wintec heb ik gehad pffff nou never nooit meer.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:27

Hier eigenlijk nooit problemen met zadels, tot op heden :+ Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet truttig mee ben, in de zin; past het naar mijn mening = klaar.

En Esther, jij gaat net zo door de baan als ik met Milan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:31

Leonoor schreef:
Hier eigenlijk nooit problemen met zadels, tot op heden :+ Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet truttig mee ben, in de zin; past het naar mijn mening = klaar.

Hier is het drama! Mijn zadel ligt goed volgens 2 onafhankelijke zadelmakers en toch heeft hij drukplekken..

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:33

Nouuuuuuuu dit is wel een redelijk stukje hoor.ha ha.
Mis moet ik wel mijn doel bij stellen en eerst maar ff onderling starten.
Ze is gewoon nog niet stabiel genoeg.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:33

Blingh schreef:
Leonoor schreef:

Hier is het drama! Mijn zadel ligt goed volgens 2 onafhankelijke zadelmakers en toch heeft hij drukplekken..

Nou heb ik tot op heden wel het geluk gehad dat ik wat grotere, niet extreem brede, met schoft aanwezig, tinkers heb gereden, dat scheelt wellicht :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:34

roosa schreef:

Mijn inschrijving Leusden staat ook nog op B onofficieel, als ik L1 officieel wil starten moet ik echt gaan 'trappen' om hem fatsoenlijk de baan rond te krijgen en dat vertik ik eigenlijk.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:34

Blingh schreef:
Leonoor schreef:

Dan is ie gewoon niet goed!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:36

Leonoor schreef:
roosa schreef:

Mijn inschrijving Leusden staat ook nog op B onofficieel, als ik L1 officieel wil starten moet ik echt gaan 'trappen' om hem fatsoenlijk de baan rond te krijgen en dat vertik ik eigenlijk.

Ja ik begrijp je helemaal.
Weet je wat t meer is voor mij, dat ze gewoon op andere plek beetje rond sturen en toch een beetje luisterd.
Verder gaat t me eigenlijk nergens om.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:40

Wat paard betreft dan ha ha klinkt ook weer zo onaardig