[TI] Hengst in kudde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Hengst in kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 06:02

Wat superfijn dat ie bij anderen instaat en ik snap dat je het spannend vind hoor maar ook erg fijne stalhouder zo te horen.

Hier helaas de andere kant meegemaakt, Chuck kon echt niet met andere hongsten of ruinen, daar bleef ie op jagen en bovenop springen, zowel ruinen als jonge hengstjes, met de shet ruin ging het redelijk maar moest ik ook regelmatig ff uit elkaar zetten.
Met merries ging wel goed, maar Chuck was ook al ouder toen ik hem kocht dus weet ook niet hoe het daarvoor ging of waar hij wel of niet bij stond.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 21:47

Vind de geruststellende reacties super te lezen :D
Ook die van chuck :)

Zal even een kleine update doen.
Sil gaat nog steeds super in de kudde en hij is begonnen met hooi te eten dus kan alleen maar goed gaan :D
Ook is ie langzaam aan ook van zich af aan het bijten dus alleen maar goed !
Als ie zo meteen weer in volle conditie is ben ik benieuwd hoe hij het onder zadel gaat doen naar andere paarden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:52

Hier staat Scream (5 jarige hengst) ook in de groep, namelijk met 4 ruinen. En het is niet dat ze enorme ruimte hebben, maar ze verdragen elkaar gewoon heel goed. Staan heerlijk bij elkaar te eten en terwijl ze meerdere stallen hebben om in-uit te lopen, staan ze soms met 4 tegelijkertijd in 1 box (en ja dan staan ze wel klem) te slapen.

Victorio kan in de winter in principe ook wel bij ruinen, maar dat is altijd iets meer opletten. Baggio heeft nooit bij ruinen of andere hengsten gekund, die sloopt ze echt, helaas. Maar met 1 of meerdere merries, eventueel met veulens, doet hij het dan weer super. Staat nu ook met een merrie in het natuurgebied.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:13

Deaggie staat momenteel by onze twee dragende damens die van hem dragend zijn en 8 maanden oude hengstje Ilay. Gaat prima! Rebec is en was al de baas, daaronder Maerynn en deaglán en Ilay zijn een beetje gelijk.

Shenc hebben we meerdere malen bij ruinen en jaarlingen proberen te zetten, die blijft ook jagen helaas. Zou t wel eens een keer bij een dragende merrie willen proberen, maar de kans dat er dan wat gebeurd ligt zo op de loer dat we dat maar niet doen.. hij kan wel naast andere paarden met 1 draadje ertussen, dat doen we dan maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:20

Aniekepiek: Dit deed Geronimo ook, tot we hem bij Charlotte hebben gezet die net was bevallen van James. De kracht om een veulen te beschermen doet wonderen. :)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:36

Ja? Maar geronimo heeft bij marijke en wim ook tussen de merries gelopen he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:38

Marijke en Wim? Dacht dat het Henk was en daarna Angelica hem heeft gekocht? Ja, die bleef hier dekken en erop springen. Heb hem daardoor de eerste zomer nog apart gehouden.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:06

Daar heeft hij een tijdje gestaan ja, ons taar heeft geloof ik 2 veulentjes van m gehad hij dekte ze natuurlijk en bleef volgens mij bij ze lopen, na henk is hij daarheen gegaan en angelica heeft m daarna gekochtm