Heel eerlijk? Ik vind het merendeel van de Tinkers dat hier wordt voorgesteld niet bijzonder zwaar. Het Tinkerras is een koudbloedras, dus dat het ras zwaarder dan een gemiddeld rijpaard is, is logisch. Je hebt Tinkers die licht zijn ivt de meeste rasgenootjes, heel veel Tinkers die rond het gemiddelde zitten, en je hebt zware Tinkers. Van die echt mooie grote zware Tinkers zijn er maar weinig, zeker in NL.
Namen waar ik aan denk bij echt zwaar zijn van de "oude generatie" zonder meer Drum en ook Chuck. En bijvoorbeeld ook Otis schiet me dan tebinnen, net als Maestro. Van de huidige generatie denk ik aan Noedel, Janesho en Snuggles. En ook Rudolph mag niet ontbreken. Tolkien is er ook een, via foto's had ik dat nooit gezien, maar toen ik hem in het echt zag heb ik echt met

naar zijn forse achterbenen staan kijken.
Als ik zie wat hier getoond wordt zou mijn eigen merrie daar ook wel tussen passen, maar ik vind haar persoonlijk echt niet zwaar. Ze is breed en goed rond geribt, maar als ik kijk naar haar beenwerk of onderdelen van het lijf kan ik haar zeker niet bijzonder zwaar noemen, gewoon gemiddeld.