[TI] superzware Tinkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:30

Mariska_28 schreef:
Onze twee tanken voor de huifkar. Links Katinka (ongeveer 23 jaar oud, 1.54 hoog) en rechts haar 14 jarige dochter (1.50 hoog).
[ Afbeelding ]

Sorry als ik even off topic ga..................Die twee dames zijn echt geweldig, ik volgde vroeger jullie website -> Abbytales <3 Deze dames hebben ook een paar mooie veulens rondlopen (Y)

xTammyy

Re: superzware Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:34

Wauw gaaf om te zien!
Is mijn paardje toch maar smal naast, en dan lees ik 16,5cm bit, mijne heeft 11,5 _O-

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:40

Ergens zomaar in the middle of nowhere in ierland, geen boerderij of hekwerk in de wijde omtrek te zien, dus wsl een paar 'wilde' beessies. Ze zagen er allemaal lekker fors en wel doorvoed uit. :Y)
Afbeelding
Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:53

Sally, 1.54
Afbeelding
Afbeelding

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:59

Mijn niet gereden hengst. Hij is ook groter dan 1.50m Hij is wel niet super, super zwaar maar toch zwaar genoeg.

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:13

Heel eerlijk? Ik vind het merendeel van de Tinkers dat hier wordt voorgesteld niet bijzonder zwaar. Het Tinkerras is een koudbloedras, dus dat het ras zwaarder dan een gemiddeld rijpaard is, is logisch. Je hebt Tinkers die licht zijn ivt de meeste rasgenootjes, heel veel Tinkers die rond het gemiddelde zitten, en je hebt zware Tinkers. Van die echt mooie grote zware Tinkers zijn er maar weinig, zeker in NL.

Namen waar ik aan denk bij echt zwaar zijn van de "oude generatie" zonder meer Drum en ook Chuck. En bijvoorbeeld ook Otis schiet me dan tebinnen, net als Maestro. Van de huidige generatie denk ik aan Noedel, Janesho en Snuggles. En ook Rudolph mag niet ontbreken. Tolkien is er ook een, via foto's had ik dat nooit gezien, maar toen ik hem in het echt zag heb ik echt met :wow: naar zijn forse achterbenen staan kijken.

Als ik zie wat hier getoond wordt zou mijn eigen merrie daar ook wel tussen passen, maar ik vind haar persoonlijk echt niet zwaar. Ze is breed en goed rond geribt, maar als ik kijk naar haar beenwerk of onderdelen van het lijf kan ik haar zeker niet bijzonder zwaar noemen, gewoon gemiddeld.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:37

Caily schreef:
Heel eerlijk? Ik vind het merendeel van de Tinkers dat hier wordt voorgesteld niet bijzonder zwaar. Het Tinkerras is een koudbloedras, dus dat het ras zwaarder dan een gemiddeld rijpaard is, is logisch. Je hebt Tinkers die licht zijn ivt de meeste rasgenootjes, heel veel Tinkers die rond het gemiddelde zitten, en je hebt zware Tinkers. Van die echt mooie grote zware Tinkers zijn er maar weinig, zeker in NL.

Namen waar ik aan denk bij echt zwaar zijn van de "oude generatie" zonder meer Drum en ook Chuck. En bijvoorbeeld ook Otis schiet me dan tebinnen, net als Maestro. Van de huidige generatie denk ik aan Noedel, Janesho en Snuggles. En ook Rudolph mag niet ontbreken. Tolkien is er ook een, via foto's had ik dat nooit gezien, maar toen ik hem in het echt zag heb ik echt met :wow: naar zijn forse achterbenen staan kijken.

Als ik zie wat hier getoond wordt zou mijn eigen merrie daar ook wel tussen passen, maar ik vind haar persoonlijk echt niet zwaar. Ze is breed en goed rond geribt, maar als ik kijk naar haar beenwerk of onderdelen van het lijf kan ik haar zeker niet bijzonder zwaar noemen, gewoon gemiddeld.

Daar ben ik het wel mee eens...
Zie hier paarden voorbij komen dat ik denk, Goh dan moet Gil ook wel erg zwaar zijn terwijl die dus weer een luxe variant is :o

TSCollin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:02

Mijn Leah is pas zwaar! kan alleen geen foto plaatsen..... iemand??

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:09

Mijn bijrijdpaardje Devon, Tinker 11 jaar, 1.64 hoog
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:18

TSCollin schreef:
Mijn Leah is pas zwaar! kan alleen geen foto plaatsen..... iemand??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:29

Persoonlijk vind ik mijn Miss Mo (1.57) ook wel onder zwaar vallen, maar als ik naar de zwaargewichten hier kijk valt dat wel weer mee, haha. Misschien moet ik haar minder vergelijken met mijn andere pony's.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:33

Ik vind Mo eigenlijk ook gewoon normaal :o

Leah, dat vind ik echt een uniek zware merrie. Eerste keer dat ik die zag gingen mn ogen echt :wow: :9

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:48

Wauw, die sokken van Leah *\o/*

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 16:55

hoe meet ik die pijpen op ? kan iemand daar even een kleine fotoreportage van doen ?

lijkt me leuk om dat erbij te zetten !

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:05

Drum in zijn in mijn ogen beste jaar, 2008
Afbeelding

En die verdomde rotsokken
Afbeelding

2010
Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:31

Je meet een pijpbeen van het voorbeen in het midden. Je haalt de sokken rondom met een touwtje, dit touwtje kun je hierna na meten. Zorg wel dat er niet veel sok tussen zit.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:33

Lepel schreef:
hoe meet ik die pijpen op ? kan iemand daar even een kleine fotoreportage van doen ?

lijkt me leuk om dat erbij te zetten !

Edit :Annelot is me net voor :D .
Laatst bijgewerkt door aricia op 24-11-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:41

Maar zijn veel tinkers in dit topic niet gewoon té zwaar? Ik zie hier paarden voorbij komen die qua bouw redelijk gelijk zijn aan mijn paardje Pippa. Zij heeft veel behang en in "goede" tijden is ze ook zwaar. Wanneer ze op mooi gewicht is, is ze ineens een tinker in gewone gewichtsklasse. Ze zal echter nooit een sporttinker zijn...

Het blijft een mening, maar ik wil deze foto's toch even posten.
Pippa wanneer ze (te) zwaar is:
Afbeelding
Afbeelding
En in goede conditie:
Afbeelding

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:05

Een paard is zwaar als het beenwerk ook grof is en ze genoeg bot hebben , ik heb 2 merries die kwa lijf zwaar zijn maar in mijn optiek te licht beenwerk hebben in vergelijking met het lichaam , die zet ik hier niet neer , die vind ik niet het perfecte plaatje van zwaar .
Zwaar moet je niet verwarren met vet , wat wel vaak gebeurt :j

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:21

Dus als ik goed goed begrijp, zou Gi dan (hoort hier niet omdat ie klein is) een zwaardere Tinker zijn? Die heeft flinke stampers en verandert steeds meer in een klein tankie.

Wie weet gaat Noeka opa wel achterna :o :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:42

Ik vind Gi beslist niet zwaar (Aranka is luxe), Noeka zeker wel! :)

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:10

Onze Orphan Mare
Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:05

Dank je wel voor de uitleg aangaande het opmeten ( ben ook nog maar een leek hierin hahaha ).

Wat ik inderdaad versta onder zware Tinkers is niet het gewicht , maar het hele plaatje en dus ook het zware beenwerk( dat is wat ik veelal mis bij de Tinkers van mijn smaak )

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:08

kijk , voor een anderhalfjarige hengst vind ik persoonlijk ons Larry al zwaar , ook in de benen en hals.

Ik hoop dat hij dit vasthoudt gedurende zijn groei , wat ik wel verwacht aan zijn achtergrond te zien .

Afbeelding

Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:10

De foto waar ik begon , de zwartbonte hengst is Ierland is dus mijn voorbeeld als ik wat zoek.
Ik zal dan de paarden met hem vergelijken .

Oh en wat betreft grootte ... ook kleine zware Tinkers zijn welkom in dit topic , al heeft de grotere wel mijn voorkeur