Sorry voor hele late reactie.... kijk op me fb voor foto's van silvester krijg ze hier niet gestuurd
Fb jade degenkamp
StamerAkker
Geplaatst: 15-01-15 11:38
Ik heb ook een Silverster van Collin! Zijn moeder is Celine van Stoeterij de Ierse Tinker. Silvester is met rijden erg vlot. Heeft hij dit van papa? Of herkennen jullie dit niet bij andere Collin nakomelingen?
Nou Saph is niet erg vlot met rijden Bakwerk heeft ze een hekel aan, dan heeft ze vaak amper zin, maar als ze dan wel een keer enthousiast is denkt ze graag mee. Met buitenrijden is ze eigenlijk ook niet echt vlot, ze sjokt lekker door het bos en geniet vooral van de omgeving en alles wat ze ziet. Maar ik denk dat ik ook wel een beetje een uitzondering heb hoor.
Chayenne (dochter) en Charlène (kleindochter) zijn wel erg vlot met rijden, maar in de bak wilt Chayenne ook wel wat minder zin hebben
StamerAkker
Geplaatst: 16-01-15 18:50
Oh grappig om te horen. Silverster is vooral in de bak erg vlot, in het bos is hij juist rustiger! Ik gebruik hem ook voor mijn lesjes, maar hier is hij wel alleen geschikt voor de gevorderdere ruiters. Kan iemand me uitleggen hoe ik een foto kan plaatsen? Het lukt me niet..
Wj hebben een Collin kleinzoon. Zijn moeder is een Collin dochter.
Hoe hij is met rijden geen idee, is hij veel te jong voor. Maar heel hard rennen en vlot doorstappen doet hij wel.
Caily
Geplaatst: 19-01-15 21:32
Collin zelf is met rijden gewoon gemiddeld. Zeker niet bijzonder vlot of loperig. Ik kon nadat hij 5 jaar geen zadel gezien had, gewoon opstappen en rustig wat rondjes stappen en draven, en dat middenin het dekseizoen, topknol!
De nakomelingen die ik heb mogen rijden zijn ook gewoon lekker wakker en voorwaarts, maar niet irritant of uitmuntend tov andere rasgenoten. Veruit de meeste Tinkers zijn niet sloom en prima in staat een volwassen paard bij te houden