Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
8nnemiek schreef:Ik heb ook veel parelli gedaan met mijn tinker, en hij reageert er heel goed op. Maar hij vindt zichzelf dan wel een arabier in tinkerklerenbij mijn belg heb ik een paar keer een poging gewaagd, maar die begreep er niks van
druk? Welke druk?
Paarden die al gauw onterecht als 'stugge, domme, koppige en luie knollen' omschreven worden
Een LBE is net dol op spelen - en dan vooral discussies aangaan zoals een opstandige tiener; alles wat niet mag is oneindig veel leuker dan wat wel mag
Ik wil me al een tijdje iets meer gaan richten op parelli maar heb me er nog niet eerder 'echt' in verdiept. Minx2000 schreef:Ik meng me ook even. Vind het leuk om te lezen! Hier een tinker ruin van bijna 14. Heb hem op mijn 12e gekocht als volle hengst die ook nog eens zo goed als groen was! Heb zo veel NH met hem gedaan en rijd altijd al bitloos met hem. Het NH vermengde ik in Horse Agility. Vindt het heel erg leuk om te doen en Minx al helemaal! Hij is super wendbaar, best gevoelig en leergierig. Maar toch stront eigenwijs en een tikkeltje dominant. Ben ik niet duidelijk of voel ik me nukkig oid blijft hij dood leuk staan.Ik wil me al een tijdje iets meer gaan richten op parelli maar heb me er nog niet eerder 'echt' in verdiept.
Ik moet zeggen, ik snap niets van de afkortingen LBI, RBI of LBE. Haha. Het is een soort karakter omschrijving?

).
We zijn begin Level 2. Volgens mij is mijn Tinker ook LBI. Het is me al vaker opgevallen dat je echt met allerlichtste druk moet proberen en dat ze beter reageert op langzaam iets uitbouwen dan 'gewoon maar doen'. Heeft natuurlijk net zo goed met mij te maken. Ik heb geen probleem met dat ze niet reageert op druk, maar daarvoor is een touwhalster natuurlijk ook wel handig. Met een gewoon halster heb ik minder te zeggen (vooral als het gaat om gras eten).