[TI] Tinker sober voeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: Tinker sober voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:31

hier loop mijn tinker gemiddels 40 kom per week en staat nu van 9.00 tot 15.00 op gras met graskorf om
daarnaast krijgt ze smorgens om 5.30 hooi en halve schep champion van mastall
smiddags na arbeid hooi en halve schep champion met msm poeder. verder savonds nog hooi.

force is een ideaal vitaminekorrel en niet duur . veel beter als de summerfit want is inderdaad net een suikerklontje.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:42

Die van mij krijgt grof hooi en pavo's nature's best na de arbeid met wat wortels, lijnzaadolie en een appel. Ze doet het prima, is mooi slank en gespierd.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:10

mijn tinker krijgt s'morgens en s'avond 2 plakken hooi tussen de middag een plak voordroog van een 35 kg baaltje. Ook krijgt hij 3 x per dag een handje biks met de voerbeurten van stal. Als ik er ben krijgt hij nog 175 gram Metazoa Superfit Broxx. Ook een vitaminekorrel, ben erg benieuwd..... Hij krijgt het sinds kort

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:21

Mijn verzorg tinker krijgt 1kg merrie brok. Daarnaast staat ze op gras en krijgt ze hooi voor haar brokken in de stal.

Andere tinkers krijgen halve kg of 0,25 kg tinkers kelijk van leeftijd en gebruik.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:54

Bedankt voor alle reacties er wordt me veel duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:24

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 08:59

Interessante link plak je erbij, maar ik herken me toch niet in alle symptomen die gegeven worden.
Even een update inmiddels is de osteopaat geweest die wat oefeningen heeft meegegeven en we voeren haar nu bijna geen eiwitten en de stijfheid neemt echt af. In stap strekt ze al haar benen netjes uit, in draf zet ze haar achterbeen er toch iets korter over.
Sinds de osteopaat is geweest is het net een veulen als ik haar in de wei zet, ze komt met vier hoefjes van de grond en galoppeert heerlijk de wei rond.

ashra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:47

Wij geven hier per dag 3 plakken hooi, 2x per dag mengeling van speedibeet pavo (1 drinkbeker opgelost met water) + PRE ALPIN
Protein light De eiwitarme grasmix (1 drinkbeker opgelost met water) + zemelen + zeewier + handje Light mix (315) AVEVE
daarnaast staan ze gemiddeld 6 tot 7 uur op de weide.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:55

Mijn tinker krijgt 5 kg hooi smorgens en 5 kg hooi s avonds.
Staat overdag op kale weide en s'avonds op de paddock.
Daarnaast 2 x wat zemelen met vitaminekorrel en wat ruwe spelt. ( 2 x klein bakje)
Hij kan evt. Bij wat stro uit de inloopstal.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:05

Mijn tinker staat 24/7 buiten. Krijgt onbeperkt hooi en in de winter als er geen/amper gras is op de wei krijgt zij veulenbrok om goed op gewicht te blijven. Nu heeft ze vers gras en nog steeds hooi maar daar kijkt ze niet naar om. Ik voer haar verder nu niet bij ( af en toe slobber ) ik moet zeggen dat ze er enorm goed uitziet :-)

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:25

Onze tinkers krijgen 1x per dag beetje brokken.
En voor de rest krijgen ze alleen hooi.
Maar als ze veel te dik word zou ik haar op het strooi zetten.
Worden ze niet zo dik van als van hooi.