[TI] Wat is mijn paard waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:34

Maar even antwoord op je vraag: Paard is te vroeg ingereden, ouders zijn onbekend... Als je geluk hebt zou je in deze tijden er 700,- voor kunnen krijgen, maar zeker niet meer (Of je moet iemand tegen komen met weinig verstand en veel geld).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:22

Jozefin schreef:
Maar even antwoord op je vraag: Paard is te vroeg ingereden, ouders zijn onbekend... Als je geluk hebt zou je in deze tijden er 700,- voor kunnen krijgen, maar zeker niet meer (Of je moet iemand tegen komen met weinig verstand en veel geld).

Pfff ha, nou zeer zeker niet. Tinker deze leeftijd, netjes bereden (niveau reken ik niet mee want het is niet geklasseerd dus niet bevestigd) verkeersmak en braaf. Eurotje of 2000 heb je een nette prijs :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:33

cp112 schreef:
Jozefin schreef:

Pfff ha, nou zeer zeker niet. Tinker deze leeftijd, netjes bereden (niveau reken ik niet mee want het is niet geklasseerd dus niet bevestigd) verkeersmak en braaf. Eurotje of 2000 heb je een nette prijs :j

2000 voor 4 jarige papierloze pony?!

Voor dat geld heb je ook geklasseerde paarden. Ik zou 1000 euro zeggen.

Anoeska

Re: Wat is mijn paard waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:36

Een 4 jarige ruin, zonder noemenswaardige prestaties of stamboom? En daar gaat iemand €2000 voor neertellen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:37

Ik zou het zelf houden op 1000 euro. Veel meer zou ik er niet voor geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:37

Anoeska schreef:
Een 4 jarige ruin, zonder noemenswaardige prestaties of stamboom? En daar gaat iemand €2000 voor neertellen?

Ik ga denk ik mijn merrie dan de verkoop ingooien :+
7 jaar, ouders onbekend (maar ik denk dat het twee bruine ponies zijn geweest), verkeersmak, hebben kinderen opgereden, en voor een snoepje doet ze alles. Wie biedt? :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:38

Anoniem schreef:
cp112 schreef:

2000 voor 4 jarige papierloze pony?!

Voor dat geld heb je ook geklasseerde paarden. Ik zou 1000 euro zeggen.

Zit je in de tinkers??
Papier is helaas nog niet heel veel zeggend, omdat er nog steeds veel geimporteerd wordt. Neemt niet weg dat imo paarden met papier wel meer waard zijn maar veel verschil zit er niet in.

Deze pony is 5 overigens. Karakter is bij een tinker nog altijd het belangrijkst, daarnaast ook bruikbaar heid.
Het zijn gezinspaardjes. Dus een brave, makkelijke pony met aanleg voor recreatie en eventueel dressuur betaal je nu eenmaal voor. Want dát zoeken mensen in een tinker.

Je kan ze niet vergelijken met kwpn'ers, fjorden of haflingers. Tinkers zijn nu eenmaal een wat duurder ras.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:39

chelle_dora schreef:
Anoeska schreef:

7 jaar, ouders onbekend (maar ik denk dat het twee bruine ponies zijn geweest), verkeersmak, hebben kinderen opgereden, en voor een snoepje doet ze alles. Wie biedt? :+

Is een warmbloed en geen tinkers, dus niet te vergelijken.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:40

Als je het filmpje uit dit topic bekijkt zie je ook duidelijk een schouderbinnenwaarts look-a-like en geen M-dressuur waardige oefening. Na dat filmpje zie ik dat er nog een filmpje op YT staat waarop te zien is dat dit paard nog eigenlijk geen B-dressuur wedstrijd zou kunnen starten.
Leuk dier voor een liefhebber die recreatief wil rijden misschien, wel behoorlijk overbouwd, niet enorm rastypisch en geen stamboekpapier oid. Omdat hij buiten wel braaf en verkeersmak is zou ik zeggen een bedrag tussen 750,- en 1000,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:41

cp112 schreef:
chelle_dora schreef:

Is een warmbloed en geen tinkers, dus niet te vergelijken.

Ik weet niet of mijn pony een warmbloed is. De tinker van de openingspost is naar TS d'r zeggen wél te vroeg ingereden, wat, ongeacht welk ras het dan ook is, nou niet echt bevoordelijk is voor het dier en het 'gebruik' van het dier.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:42

Mensen moeten zich echt eens meer in het ras gaan verdiepen voordat ze zomaar prijzen neerzetten.

Ik verkoop mijn tinker veulens voor 1500 euro :+ Ok die hebben papier. Maar een brave goed gereden ruin van een leuke leeftijd mag je rustig 1750/2000 euro voor vragen en dan vraag je geen hoofdprijs

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:43

Als ik deze pony zou kopen zou ik hem eerst zekers een jaar het land op gooien zodat hij lekker paard kan zijn, dan zou ik hem opnieuw op pakken. Dus voor mij is het te jong ingereden ook echt iets wat de prijs zou bepalen.

Maar als een paard een gouden karakter heeft dan is hij natuurlijk waard wat men er voor over heeft. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:46

cp112 schreef:
Mensen moeten zich echt eens meer in het ras gaan verdiepen voordat ze zomaar prijzen neerzetten.

Ik verkoop mijn tinker veulens voor 1500 euro :+ Ok die hebben papier. Maar een brave goed gereden ruin van een leuke leeftijd mag je rustig 1750/2000 euro voor vragen en dan vraag je geen hoofdprijs

Wij kunnen allemaal potentiële kopers zijn. Dat jij vind dat ze meer waard horen te zijn wil niet zeggen dat de geïnteresseerde dat ook willen geven. Dus voor jouw misschien zomaar een prijs roepen maar ja als wij niet meer zouden geven is dat nu eenmaal zo. En dus ook belangrijk zeker voor een recreatief paard.

Daarnaast vraag ik me af mag je deze een tinker noemen?
Een fries zonder papieren mag je volgens sommige ook geen fries noemen dus ja......

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:48

Eigenaar hoort te weten wat tinkers waard zijn. Potentiele kopers horen zich daar ook in te verdiepen.

Komt er hier iemand 1500 euro bieden voor mijn doodbrave merrie, geen afstamming (wel opgenomen in stamboek), 7 jaar, zonder noemenswaardig niveau maar een gouden karakter en zeer kindvriendelijk, stuur ik ze zo de dam weer af. Ik houd niet van mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
(bovenstaande merrie is voor ietsje meer verkocht overigens, bijna het dubbele zullen we maar zeggen, en dat was geen hoofdprijs en geen koopje)

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:50

Sorry maar ik zou er ook echt niet meer dan 750 voor neer willen tellen.
Juist de zwaarder gebouwde paarden moeten naar mijn mening langer de tijd krijgen om goed door te groeien.
Zo jong al beleerd kan in de toekomst problemen betekenen.

Als ik een tinker zou zoeken, zou ik deze echt niet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:50

Maar niet ieder bont paard met sokken kan je een tinker noemen; net als dat er terecht wordt aangegeven dat je niet iedere 'fries' zonder papieren een 'fries' kan noemen.

En braaf en goed gereden is 1 ding, maar vroeg gereden is, zoals Marlinde in mijn ogen terecht zegt, echt wel iets wat voor mij als eventueel potentiële koper, echt wel de prijs doet zakken ,want ik hou niet van te vroeg gereden paarden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:52

cp112 schreef:
Eigenaar hoort te weten wat tinkers waard zijn. Potentiele kopers horen zich daar ook in te verdiepen.

Komt er hier iemand 1500 euro bieden voor mijn doodbrave merrie, geen afstamming (wel opgenomen in stamboek), 7 jaar, zonder noemenswaardig niveau maar een gouden karakter en zeer kindvriendelijk, stuur ik ze zo de dam weer af. Ik houd niet van mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
(bovenstaande merrie is voor ietsje meer verkocht overigens, bijna het dubbele zullen we maar zeggen, en dat was geen hoofdprijs en geen koopje)

Is dit een zuivere tinker? Geen papieren dus kan net zo goed dat er ergens een kruising in zit. Dat weet je als koper niet als er geen papieren bijzit dus praten we wel over een tinker?
Kan je hoog en laag springen maar volgens mij is het gewoon een leuke bonte recreatiepaard en geen tinker. Of noemen we voor het gemak alle bonte maar tinkers.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-03-14 14:54, in het totaal 3 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:53

Weet je zeker dat hij 1,49 is ?
Ik vind hem veel kleiner ogen.

Mijn smaak tinker is het niet en daardoor drukt het de prijs in mijn ogen.
Maar er zijn mensen die wel van dit type houden waardoor de prijs weer omhoog gaat.

Van mezelf uitgaande houd het bij mij op bij €1250,-
Mits zijn schofthoogte echt klopt waar ik aan twijfel !

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:54

Tigra_ schreef:
cp112 schreef:

Is dit een zuivere tinker? Geen papieren dus kan net zo goed dat er ergens een kruising in zit. Dat weet je als koper niet als er geen papieren bijzit dus praten we wel over een tinker?
Kan je hoog en laag springen maar volgens mij is het gewone een leuke bonte recreatiepaard en geen tinker.

Dan moeten ze er mee naar de keuring gaan, wordt hij opgenomen als zijnde tinker, dan mag je spreken van een tinker.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:59

Voor deze ruin zou je inderdaad €2000/2500 kunnen vragen, Tinkers zijn nu eenmaal niet goedkoop.
Laatst bijgewerkt door donnar op 17-03-14 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:02

donnar schreef:
Voor deze merrie zou je inderdaad €2000/2500 kunnen vragen, Tinkers zijn nu eenmaal niet goedkoop.

ruin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:04

cp112 schreef:

Merrie, opgenomen in het stamboek 7 jaar. Dat zijn allemaal pluspunten die deze ruin niet heeft. Deze ruin heeft geen fokwaarde, is geen tinker maar een bonte pony, en is nog jong waardoor ze soms ineens onverwacht raar kunnen doen. Zon pony koop je niet voor een 8 jarig kind.
Dan nog zou ik 3000 euro veel vinden voor jou merrie maar dat ligt voor een liefhebber wellicht anders. Maar als voor jou merrie 3000 een normale prijs is, vind ik dat 1500 max een normale prijs voor deze ruin. Jou merrie heeft namelijk heel wat meer pluspunten(van wat ik zo hoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:04

mie123gie schreef:
(sorry als dit verkeerd staat)
gewoon uit nieuwsgierigheid vroeg ik me af wat is mijn paard nou eigenlijk waard? dus na wat rond vragen kwam ik er achter dat de meningen erg verdeelt zijn. Dus nu vraag ik het bokt!
beschrijving van het paard:
leeftijd: 4
schoft hoogte: 1,49
ras: Tinker (cobxvanner)
ouders: onbekend (import uit Ierland we weten zelf wel wie de ouders zijn)
Bliksem kent oefeningen tot de M1 pony's.
Bliksem springt +/- een meter.
Bliksem kent oefeningen uit de academische rijkunst.
Bliksem kent jambette en kusje.
Bliksem is getraind volgens de parelli methode.
Bliksem is verkeerssmak.
Bliksem is geschikt voor beginners.
Bliksem is in 2013 klinisch goedgekeurd.

Dit is wat ik lees : Onbekende Afstamming , niet uitgebracht dressuur , niet uitgebracht springen wel verkeersmak en geschikt voor beginners. Te jong beleerd en 2013 klinisch gekeurd.

persoonlijk zou ik hier niet meer dan 1500 euro voor uitgeven, mocht hij opnieuw goedgekeurd worden.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:05

cp112 schreef:
donnar schreef:
Voor deze merrie zou je inderdaad €2000/2500 kunnen vragen, Tinkers zijn nu eenmaal niet goedkoop.

ruin ;)

Woops, veranderd! :o

balance
Moderator Over Paarden

Re: Wat is mijn paard waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:12