Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jozefin schreef:Maar even antwoord op je vraag: Paard is te vroeg ingereden, ouders zijn onbekend... Als je geluk hebt zou je in deze tijden er 700,- voor kunnen krijgen, maar zeker niet meer (Of je moet iemand tegen komen met weinig verstand en veel geld).
cp112 schreef:Jozefin schreef:Maar even antwoord op je vraag: Paard is te vroeg ingereden, ouders zijn onbekend... Als je geluk hebt zou je in deze tijden er 700,- voor kunnen krijgen, maar zeker niet meer (Of je moet iemand tegen komen met weinig verstand en veel geld).
Pfff ha, nou zeer zeker niet. Tinker deze leeftijd, netjes bereden (niveau reken ik niet mee want het is niet geklasseerd dus niet bevestigd) verkeersmak en braaf. Eurotje of 2000 heb je een nette prijs
Anoeska schreef:Een 4 jarige ruin, zonder noemenswaardige prestaties of stamboom? En daar gaat iemand €2000 voor neertellen?

Anoniem schreef:cp112 schreef:
Pfff ha, nou zeer zeker niet. Tinker deze leeftijd, netjes bereden (niveau reken ik niet mee want het is niet geklasseerd dus niet bevestigd) verkeersmak en braaf. Eurotje of 2000 heb je een nette prijs
2000 voor 4 jarige papierloze pony?!
Voor dat geld heb je ook geklasseerde paarden. Ik zou 1000 euro zeggen.
chelle_dora schreef:Anoeska schreef:Een 4 jarige ruin, zonder noemenswaardige prestaties of stamboom? En daar gaat iemand €2000 voor neertellen?
Ik ga denk ik mijn merrie dan de verkoop ingooien
7 jaar, ouders onbekend (maar ik denk dat het twee bruine ponies zijn geweest), verkeersmak, hebben kinderen opgereden, en voor een snoepje doet ze alles. Wie biedt?
cp112 schreef:chelle_dora schreef:
Ik ga denk ik mijn merrie dan de verkoop ingooien
7 jaar, ouders onbekend (maar ik denk dat het twee bruine ponies zijn geweest), verkeersmak, hebben kinderen opgereden, en voor een snoepje doet ze alles. Wie biedt?
Is een warmbloed en geen tinkers, dus niet te vergelijken.
cp112 schreef:Mensen moeten zich echt eens meer in het ras gaan verdiepen voordat ze zomaar prijzen neerzetten.
Ik verkoop mijn tinker veulens voor 1500 euroOk die hebben papier. Maar een brave goed gereden ruin van een leuke leeftijd mag je rustig 1750/2000 euro voor vragen en dan vraag je geen hoofdprijs
cp112 schreef:Eigenaar hoort te weten wat tinkers waard zijn. Potentiele kopers horen zich daar ook in te verdiepen.
Komt er hier iemand 1500 euro bieden voor mijn doodbrave merrie, geen afstamming (wel opgenomen in stamboek), 7 jaar, zonder noemenswaardig niveau maar een gouden karakter en zeer kindvriendelijk, stuur ik ze zo de dam weer af. Ik houd niet van mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
(bovenstaande merrie is voor ietsje meer verkocht overigens, bijna het dubbele zullen we maar zeggen, en dat was geen hoofdprijs en geen koopje)
Tigra_ schreef:cp112 schreef:Eigenaar hoort te weten wat tinkers waard zijn. Potentiele kopers horen zich daar ook in te verdiepen.
Komt er hier iemand 1500 euro bieden voor mijn doodbrave merrie, geen afstamming (wel opgenomen in stamboek), 7 jaar, zonder noemenswaardig niveau maar een gouden karakter en zeer kindvriendelijk, stuur ik ze zo de dam weer af. Ik houd niet van mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
(bovenstaande merrie is voor ietsje meer verkocht overigens, bijna het dubbele zullen we maar zeggen, en dat was geen hoofdprijs en geen koopje)
Is dit een zuivere tinker? Geen papieren dus kan net zo goed dat er ergens een kruising in zit. Dat weet je als koper niet als er geen papieren bijzit dus praten we wel over een tinker?
Kan je hoog en laag springen maar volgens mij is het gewone een leuke bonte recreatiepaard en geen tinker.
cp112 schreef:Eigenaar hoort te weten wat tinkers waard zijn. Potentiele kopers horen zich daar ook in te verdiepen.
mie123gie schreef:(sorry als dit verkeerd staat)
gewoon uit nieuwsgierigheid vroeg ik me af wat is mijn paard nou eigenlijk waard? dus na wat rond vragen kwam ik er achter dat de meningen erg verdeelt zijn. Dus nu vraag ik het bokt!
beschrijving van het paard:
leeftijd: 4
schoft hoogte: 1,49
ras: Tinker (cobxvanner)
ouders: onbekend (import uit Ierland we weten zelf wel wie de ouders zijn)
Bliksem kent oefeningen tot de M1 pony's.
Bliksem springt +/- een meter.
Bliksem kent oefeningen uit de academische rijkunst.
Bliksem kent jambette en kusje.
Bliksem is getraind volgens de parelli methode.
Bliksem is verkeerssmak.
Bliksem is geschikt voor beginners.
Bliksem is in 2013 klinisch goedgekeurd.
.