Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_PatriciaH schreef:Daar heb je gelijk in...het voelt nu zo vertrouwd en hij staat al best laag in rang. Wordt vaak weg gestuurd door de rest terwijl hij helemaal niets doet. Toch vanavond nog eens serieus met mijn man over hebben! Dank je.
want het is zo`n lieverd maar ondertussen
_PatriciaH schreef:Dat wordt op zoek naar een betrouwbaar persoon met ervaring...waar ik hem heen breng of waar ik begeleiding van krijg aan huis. Tja soms moet je even horen van een ander wat er mis gaatwant het is zo`n lieverd maar ondertussen
![]()
Het gekke is dat ik zoveel geleerd heb met mijn merrie in al die jaren, deed veel grondwerk "Parelli" en weet heel goed wat leiderschap betekend maar ik kan het nu dus gewoon niet over brengen!
maarrrrr zodra je iets vraagt wat ze niet snapt komt ze geen pas vooruit
!Al ga je op je kop staan,zij snapt niet op dat moment wat ik bedoel,dus neem ik 20 stapjes terug(denkbeeldig) en vraag het op een andere manier en dan hopsakeetje "probleem" opgelost.Zij is een Tinker die even over de vraag wil nadenken op haar tempo dan is het goed.
maar duidelijke herhalingen zonder al te veel druk helpt heel goed.
).
doen hihi
We hebben sinds een paar maanden les van deze instructrice dus we weten nu dat het tijd is om op zoek te gaan naar een andere die beter bij ons past.
_PatriciaH schreef:Hij is 8 jaar en inderdaad heeft de oude eigenaar mij pas na de koop aangegeven dat hij slecht is "ingereden".
Jasmijn159 schreef:_PatriciaH schreef:Hij is 8 jaar en inderdaad heeft de oude eigenaar mij pas na de koop aangegeven dat hij slecht is "ingereden".
Als ik jou was zou ik hem even een weekje wegbrengen naar een professionele stal. Dan kunnen zij alle 'knopjes' weer even fatsoenlijk installeren. Je gaat er zelf denk ik niet uitkomen op deze manier, aangezien je nog weinig tot geen vooruitgang hebt geboekt. Je man is nog onervaren, des te belangrijker om het paard goed te kunnen vertrouwen.
Als de verkoper al aangeeft dat hij 'slecht' is ingereden zou ik geen risico's nemen, ophouden met zelf aanmodderen en hem weg brengen naar iemand die ervaring heeft met paarden beleren.
Parelli is ook niet alleen maar lief doen en friendly game.. Parelli is juist ook heel veel leiderschap en consequent zijn. Als jij je paard met je lichaam vanaf de grond kan sturen dan wordt het ook veel makkelijker om het paard aan de longe of los in draf te duwen.
Maar als hij niet luistert kan hij toch een flinke schop verwachten. Ik verdiep me gewoon in een aantal verschillende methodes, en neem van elke methode dat gene wat bij mij en mijn paard past.
dus haf snapte er al helemaal niets van. In de draf was ik veel te traag, zat achter de beweging waardoor hij ook weer terugzakte enz.
, komop nu was het plaatje compleet, dus ik als ruiter hield tegen, vervolgens tikte ik door voorwaarts en werd boos waarop ie totaal stilviel of begon te bokken._PatriciaH schreef:Dank je wel flettie, Britta heeft mij gister ook een berichtje gestuurd dat als het niet mocht lukken dat ik altijd welkom ben. Helaas woont ze ver van ons vandaan maar nogmaals lukt het niet met een goede instructrice reis ik liever verder en het gebeurd goed door iemand met veel ervaring met Tinkers dan dat ik hem hier in de buurt weg breng en het gebeurd nog niet goed!
)