Werkt het niet, dan kun je de vlecht hoger beginnen??
Edit; Nee staart gewoon lekker laten zitten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

opisop_shop schreef:Ladyloe schreef:Nou ik zou echt heel blij zijn als dit het het probleem verhelpt. Want zit soms echt met m'n handen in het haar.
die zitten vervolgens onder de poep?![]()
zou ook gaan vlechten inderdaad, meestal helpt het al als je het haar wat naast de staartwortel zit losjes invlecht.
JoyCiej007 schreef:Mijn shetruin poepte ook z'n hele staart (en billen, én hakken, én benen!) onder, terwijl hij helemaal geen diarree oid heeft. Wel af en toe een nét wat slappere drol, maar da's normaal.
Heb afgelopen week z'n staart helemaal gewassen en strontvrij gemaakt, en in een los/vaste vlecht gedaan. Aangezien hij van die héle lange haren bij z'n billen had, heb ik die plukken maar allemaal weggeknipt. had geen beschikking over warm water en kreeg dat lastig schoon, dus maar een end weggeknipt overal, zodat ook nieuwe mest er niet meer aan zou gaan kleven.
Alles netjes schoon en gewassen.......
Paar uur later was de staart in de vlecht idd nog schoon, maar weer van die opgedroogde klodders mest op z'n billen, achterkant benen en hakken.... Zou hij dan echt z'n staart niet goed optillen? Dat gaat nu een stuk gemakkelijker nu die in een vlecht zit.
Iemand daar ook een tip voor toevallig???
JoyCiej007 schreef:Hoe poets je dat dan weg? Misschien is het nu wel makkelijker weg te poetsen omdat ik die hele lange, stugge haren heb afgeknipt bij z'n billen. Maar wat er zat kreeg ik eerst toch bijna niet weg, zelfs met wassen niet. helemaal aan elkaar geplakt en geklit.
8nnemiek schreef:Als de mest echt aan de kont en hakken blijft plakken dan lijkt die me gewoon te zacht, niet? De mest van mijn ruin is net hard genoeg dat het echt niet plakt. Misschien helpt het om meer hooi te voeren, en minder drijvend voer.