[TI] Het Tinker exterieur beoordelingstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:24

Ik had een hele beoordeling uitgetipt, maar toen vond mijn pc het heel erg leuk om er de brui aan te geven -O- Ik heb overigens niet zo veel ervaring qua beoordelen.

Jisse: Leuk paard en leuk kleurtje! Nek mag in mijn ogen wel stuk steviger en meer behang in het algemeen had ook leuk geweest. Hoofd vind ik zo op de foto's ogend, iets 'te sierlijk' voor een cob.
Belle: Mooie manen en staart, sok mag meer (maar ik heb de sokken wel eens een beetje afgeknipt ivm modder en zodat ik meer kijk had op de hoeven, jij toevallig ook niet gedaan? Zag er zo uit. Groeit wel weer terug, maar langzaam) Ik vind wel dat een hoop spek achterwege mag laten. Als ik het zo zie heeft ze vooral veel vet op haar hals en achterhand. Ze zal er nog stùkken mooier uitzien als ze een beetje afvalt! :) Verder wel zeker een leuk dier!

De rest over deze paarden is overigens wel gezegd. Ik heb nog moeite met het zien van die 'steile schouders' etc. Moet nog maar eens naar enkele keuringen gaan.

Tinky
13 jaar
1m45
Ouders onbekend
Merrie
Cob-type

Afbeelding
Beste standfoto's die ik heb.. Doen haar wel niet zo veel eer aan :(
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... 2217_n.jpg
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... 4464_n.jpg
En om een beter idee qua gangen te geven

Ze heeft inmiddels terug een lange staart, die was paar jaar geleden afgegeten door onze geit en toen heb ik het recht geknipt voor de keuring, zodat het voller leek.

Boris of Willowcreek
5 jaar
1m50(?)
M: Rosie of Willowcreek V: ?
Ruin
Type onbekend, vermoed neigend naar Vanner (wel al 1ste veulenpremie bij ICS-NL)

Afbeelding
^Enige goede standfoto dat ik tot nu toe van hem heb.
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... bekend.jpg
Zijn manen los^
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... CN1347.jpg
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... CN1317.jpg
^Om zijn speknek te showen ;)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:28

Ik heb zelf 2 tinkers en vind het ook leuk om ze hier bij te zetten. Alleen ga ik eerst wel goede foto's maken. Wel bij goed weer, mijn tinkers lopen 24/7 buiten!

Aniekepiek

Re: Het Tinker exterieur beoordelingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:26

ik denk niet dat ze veel af hoeft te vallen, beter zo dan te mager! fok je met haar? dan is t zeker niet erg dat ze n maatje meer heeft :)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:38

vergissing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:30

Aniekepiek schreef:
ik denk niet dat ze veel af hoeft te vallen, beter zo dan te mager! fok je met haar? dan is t zeker niet erg dat ze n maatje meer heeft :)

Nee er is wel gefokt ik rijd gewoon recreatie

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:51

Wil best wat aangeven maar is echt mijn eigen gevoel wat ik erbij heb.

Iowa: mooie merrie, lekkere bos behang
Belle: vind ik te dik en denk niet hele goede stand foto lijkt zo wat overbouwd achter, wel mooi donker
front. Vind de benen wat te slank lijken bij de rest van de bouw. Wel lekkere bos haar.
Jisse: is voor mij te bleek, vind hem er nog wat onvolgroeid uitzien.
Tinky: vind ik mooi in elkaar steken.

Sinds kort hebben wij "perongeluk"een tinker merrie en als je mij een paar maand geleden gevraagd had wat zou jij kopen als je een tinker zou kopen dan was dit het niet geweest.
Maar een ding is belangrijker voor mij dan allemaal mooie beschrijvingen.
De klik met het dier
Het karakter
Ze keek me aan en ik hoefde er niet bij na te denken, heb haar zo meegenomen.
Tot nu toe geen centje spijt gehad.
Super paard
De fotos zijn van toen we haar hebben gehaald en een dag later

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cisco, merrie, 15 jaar 1.50 hoog
Ingeschreven in ICS en heb keuringspapier

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:21

belle vind ik vooral op de foto met het rode halster erg mooi maar veelste dik. wel heel erg mooi behang alleen een iets wat weke rug mischien.

jisse sorry maar ik vind dat deze de mooie rondingen van een tinker mist, heeft ook maar erg weinig behang.

tinky mooie bouw mooi behang neigt een beetje naar een ramshoofd of lijkt dat maar zo?wel een mooi paard.

boris ook een erg leuk paard, maar moeilijk te beoordelen met zo'n donkere achtergrond.

jackyline mooi paard netjes op gewicht en leuke houding, heel erg jammer van de slechte behang.

ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik meer van de effe kleurige tinkers ben dus heb erg door de vlekken heen moeten kijken :o
daarbij ben ik echt een grote leek dus voel je niet aangesproken door mijn comentaar :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:34

Tinky heeft geen ramshoofdje hoor :) Haar hoofdje is dan ook een van haar troeven, normaal gezien had ze er een 9,5 voor gekregen op de keuring, maar halfjes mogen (helaas) niet, dus een 9. Maar bedankt! :D Van Boris heb ik helaas geen betere foto's, moet ik eens werk van maken.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:35

nu mijn lieve Britt D
helemaal git zwart.
1,48
11 jaar
we starten officieel B sinds januari.
wil in leusden met haar naar de keuring
eerste klas boscrospony.
foto 1 had ik haar net, ze heeft nu veel meer spieren op haar lijf en hals
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GKVGPLOW.jpg

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:42

Brittje ziet er leuk uit zeg! Bouw ziet er niet slecht uit. Net als behang. (Al mag aan haar achterbenen zo te zien iets meer, maar is niet duidelijk) Op nek mag wel nog wat spekjes/spieren, oogt nu beetje iel. Voor de rest echt een tof beestje!

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:46

Leuk!! Ik ga ook eens wat foto's van mijn tinker plaatsen *zoekt*

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:56

Oooh.. Nu ben ik ook wel benieuwd!! :D Ik zit er over na te denken om misschien wel met Moor inderdaad naar een keuring te gaan (moet er even nog verder over inlezen hoe het in zijn werk gaat) omdat ik misschien met haar wel een veulentje wil gaan fokken. Ik zou zeg; brand los! :D (heb helaas alleen geen super standfoto's)

Moortje
+/- 1,60m
5 jaar
ITS O'Malley x Emily
Merrie
Drumhorse. Ingeschreven bij het GCDHA

Deze is van vorig jaar mei. Toen had ik haar net. Inmiddels zijn de vetjes weg en de spiertjes eraan! :o
Afbeelding

Weer een slechte foto :')
Afbeelding

En hier een slecht filmpje. Sorry :Y)
http://www.youtube.com/watch?v=FSQbIAbW ... 4-overview

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:00

Bralindy schreef:
Oooh.. Nu ben ik ook wel benieuwd!! :D Ik zit er over na te denken om misschien wel met Moor inderdaad naar een keuring te gaan (moet er even nog verder over inlezen hoe het in zijn werk gaat) omdat ik misschien met haar wel een veulentje wil gaan fokken. Ik zou zeg; brand los! :D (heb helaas alleen geen super standfoto's)

Moortje
+/- 1,60m
5 jaar
ITS O'Malley x Emily
Merrie
Drumhorse. Ingeschreven bij het GCDHA

Deze is van vorig jaar mei. Toen had ik haar net. Inmiddels zijn de vetjes weg en de spiertjes eraan! :o
[ Afbeelding ]

Weer een slechte foto :')
[ Afbeelding ]

En hier een slecht filmpje. Sorry :Y)
http://www.youtube.com/watch?v=FSQbIAbW ... 4-overview

beoordeel je zelf ook?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:04

plientjedres schreef:
jackyline mooi paard netjes op gewicht en leuke houding, heel erg jammer van de slechte behang.

Ben het helemaal met je eens, maar het gaat allemaal al een stuk beter nu.
Ze krijgt biotine en zeewier spul.
We vlechten en smeren met cowboymagic :D
En het begint nu, kan ik zeggen, na 2 maand toch duidelijk aan te groeien.
Het is nu afwachten of ze staart/manen exceem heeft, Wisky verwacht van niet.
Toen ik haar kocht zat ze zeer beslist letterlijk niet goed in haar vel.
Afbeelding
hm je kan het niet goed zien maar de korte plukken zijn ongeveer 5cm volgens mij al bijgegroeid.
Het hangt nu in iedergeval

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

Bralindy
Dat is ongeveer wat ik ook voor ogen had.
Iets meer behang en drie kleur maar ach ik ben blij met onze tinker

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:14

lovebelle schreef:
beoordeel je zelf ook?

Dat had ik even gemist :Y) Bedankt voor de heads-up!

@Jackyline, ik vind die vna jou niet zo heel bleek hoor! Kan misschien nog een vlek hier en daar bij, maar ik heb ze veel witter gezien! Leuk dat maanoog trouwens :o

@plientjedres; Heel mooi zwart! Vind haar ook leuk in verhouding en lief koppie hebben! Wat Jackytje inderdaad zei is dat ze nu nog wat iel oogt. Ik denk dat als de bespiering er goed aan zit dat het een hele mooi meid wordt! (Is ze nu al ;) )

@Jackytje; ik vind Tinky er een beetje.. vlak uitzien. Vind het ook raar zo'n zwart hoofd en daarachter best wel een wit lijf. Boris is wat voller, dat vind ik persoonlijk mooier :)

@Donnar; Ik vind Dublin een leuk ding! Kijkt lekker jong uit zijn ogen! Mag alleen wat gevlekter zijn en naar mijn smaak mocht hij wel wat hoger op de benen staan, maar dat is het type denk ik zo.

@Soprano; Knappe meid hoor! Heel mooi behang en lekker veel! Ik vind dat ze ook mooie rondingen heeft.

@lovebelle; Ik vind Belle echt een beetje het 'tank'type. Doorgezakte rug, flink lijf en ze lijkt wel wat overbouwd?? Ze mocht van mij wel een wat minder diepe borstkast hebben. Die rare vlekken op haar hals vind ik karakter geven, I like! :j

@jisseman; Jisse vind ik zelf te bleek. Mag nog wel wat kont hebben en iets meer bevedering. Maar hij is pas vijf en dat straalt hij ook uit ook :')
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 04-02-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:18

Jackytje dan vertekent zo'n bles toch behoorlijk he, ha ha.
Zou echt top zijn als haar manen wat voller zou worden.
Het is echt een mooi diertje.
Ik heb britt nu precies een jaar geleden gekocht als spierloos harig monster. en deze foto is van dat ik haar net 3 maanden had.
Ze is hier al 2x zo breed als dat ze was.
Het is geen dpeknek maar inmiddels wel mooi bespiert. *D

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:27

Hier mijn tinkertje!!

Naam: Montgomery (Monty)
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 13
Geboortejaar: 2001
Afstamming: Onbekend.

Hij is hier een beetje raar geschoren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:42

Nonnie89 schreef:
Hier mijn tinkertje!!

Naam: Montgomery (Monty)
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 13
Geboortejaar: 2001
Afstamming: Onbekend.

Hij is hier een beetje raar geschoren.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vind hem qua bouw wel mooi misschien iets te kort nekje maar mooi vierkant.

Bralindy: ze heeft twee helder blauwe ogen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:09

plientjedres schreef:
Jackytje dan vertekent zo'n bles toch behoorlijk he, ha ha.
Zou echt top zijn als haar manen wat voller zou worden.
Het is echt een mooi diertje.
Ik heb britt nu precies een jaar geleden gekocht als spierloos harig monster. en deze foto is van dat ik haar net 3 maanden had.
Ze is hier al 2x zo breed als dat ze was.
Het is geen dpeknek maar inmiddels wel mooi bespiert. *D

Manen gaan gelukkig de goede richting uit nu. :D In de zomer is ze altijd wat kriebeliger, geen eczeem, maar toch. De 'hap' is ook al tot handbreedte bijgegroeit.

@Nonnie89, beoordeel je zelf ook even ;)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:09

Hmm, ik denk niet dat Monty een volledige tinker is, wel heeft hij een lekker stevige bouw! Zou er iets van zo'n fransman in kunnen zitten? (bouilaisse ofzoiets?)

Tinky's bovenlijn vind ik wat minder, net zoals de achterhand. Daar zij ze bij mij haar punten op verliezen, hals aanzet vanaf de borst is prima, vanaf het hoofd is hij wat smalletjes, zo snap je wat ik bedoel :)
Beenwerk is oke, mag meer behang aan en wat zwaarder. Verder heeft ze een prima schouder en schoft, borst en hoofd zijn mooi, beweging staat me bij dat ze daar hoge punten van had he?

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:12

WIllow is leuk, slechte foto;s om te beoordelen kaat ;) Mooi behang, beenbehang valt me dan weer tegen. Benen mogen ook wat steviger. Bovenlijn is oke, schoft is wat paardachtig, schouder is prima. Hals valt mij tegen, jij zegt speknek maar ik vind hem een wat zwaanachtige (Fries geneigde) hals hebben. Op de eerste foto valt het niet zo op, op die laatste twee wel weer meer!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:15

Cisco, opzich een leuk paardje, onderstel is mij veel te smal in verhouding met het lichaam. Achterhand is wat te kort, hals/bovenlijn en hoofd vind ik fraai, behang is niet veel, vooral aan de benen. Voor sok zou ze bij mij laag scoren. Manen en staart zijn ook niet veel aanwezig. Ik denk dat deze merrie wat ouder is in het lijf, klopt dat? Ik denk als ze wat voller zou zijn haar rondingen beter uit kwamen, tis geen verkeerde merrie om te zien, jammer van het behang!!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:18

Britt, Erg lange hals, paardenhals om het zo even te zeggen, hoofd vind ik ook niet cob-achtig, wat groot en grof, maar toch een mooi vriendelijk oog erin, en de neusbrug is niet lang. Schoft schouder is matig, erg schuin, erg paardachtig. Is hier een grote tinker doorheen gefokt? Ik vind haar dan weer cob, dan weer erg luxe tinker dingetjes hebben. Bovenlijn is oke, achterhand is oke, sok mag meer. Behang is prima. Het lijkt wel of er een fries doorheen gefokt is, lijkt me geen zuivere cob. Ze moet wel wat aankomen wil je op de keuring wat beter scoren. Ik had verwacht bij de eerste foto dat ze een jaar of 3 4 was, maar dr moet echt meer spek en spieren op.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:20

Ehm Moortje is voor mij een tinker, slecht te beoordelen :+
Ze is groot, mij veeeeel te groot haha!

Groot hoofd, wel een vriendelijk oog. Lange, erg luxe benen, past niet in een cob. Bovenlijn is mooi. Net als achterhand, hals is wat lang en paardachtig, schoft schouder ook. Beenbehang is matig, staart en manen oke.