[TI] hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:14

Mijn 2 Tinkers + 1 Shet staan aan huis. In de winter overdag buiten van ca. 7 tot 20 uur (paddock en weiland) en 's avonds op stal. In de zomerperiode staan ze 24/7 buiten op onze pachtweide, die helaas niet rechstreeks aan huis ligt. Maar goed je kunt niet alles hebben ;) en van de pachtweide naar huis ohz rijden kost slechts 15 minuten. Perfect om warm te lopen, in de bak te trainen en dan weer uitstappen richting de pachtweide :D

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:59

Mijn vriend staat overdag lekker buiten met zijn vrouw de draver van 18
Als het voorjaar wordt en het land het toe laat, gaan ze 24/7 naar buiten. Worden de stallen schoon gemaakt, en komt er niks meer in tot aan de winter.

Even inhaken op een rustige sta, we staan op een stal met ong 40 paarden. Ik hoor jullie denken zoveel. Ja maar je bent er toch alleen!! Heel rustig, de mensen komen versprijd over heel de week en dag.
We zitten aan de rand van het bos we hebben 3 rijbakken en veel heel veel weides. Dus eigenlijk staan we op een grote stal war je bijna nooit iemand ziet. En dat is best heerlijk om het maar zo te noemen

Verder ben ik blij dat de meeste lekker een buiten hebben en bij maatjes staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:13

Rogan staat op een pensionstal, vrij groot maar door mijn werktijden (zorg) ben ik er altijd op momenten dat het lekker rustig is. Overdag staat ie op de wei of paddock en s avonds op stal. We hebben het goed naar onze zin!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:45

Mijn tinker staat op een kleine pensionstal.
7 Paardjes in totaal.
Het is een simpele pensionstal, maar zij staat er super. We hebben een buitenbak, maar geen beschikking over stroom, dus 's avonds rijden zit er nu niet in.
In de winter staan ze overdag buiten in de bak. Dan gaan ze rond half 9 naar buiten en tussen 3 en 4 uur 's middags weer naar binnen.
Zomers staan ze 24 uur per dag buiten. Meestal gaat deze periode rond april beginnen en eindigt in oktober. Afhankelijk van het weer.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:18

Mijn Tinker staat op een pensionstal. Er staan in het totaal 20 paarden. In de zomer staan ze 24/7 op de wei en in de winter gaan ze allemaal ongeveer 3 uurtjes naar buiten in groepen in onze paddocks.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:15

Merries heb ik allemaal op het land staan 24/7 het jaar rond en mijn hengsten staan 24/7 jaar rond op de paddock met schuilstallen . 's Zomers gaan ze ook de weide op !

Ik heb alles aan huis staan.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:21

Ik heb ze ook lekker thuis staan, daar hebben we veel geluk mee gehad. De verzorging zelf doen vind ik het leukst, al is het soms wel wat puzzelen met de kinderen, het werk en de honden erbij. Het rijden is een mooie bonus. Ze staan nu met zijn 2en 24/7 buiten, het veulen 's nachts op stal omdat hij anders niet genoeg te eten krijgt. Binnenkort gaan ze weer op de grote weide. De anderen gaan alleen op stal als ze buiten niet droog kunnen liggen.

voorn2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:12

Goofy staat op een kleine maar gezellige pensionstal/boerderij (in totaal 7 paardjes)
Verlichte buitenbak, paddocks en weides. zoveel en vaak mogelijk naar buiten. s nachts binnen nu.
Het is ook erg fijn om als t nodig is terug te kunnen vallen op stal genoten

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:29

Hier staan ze allemaal thuis.
De twee hengstjes staan achter in de tuin in hun eigen weide. Hebben ruime schuilstal op een bedje van stro maar ze liggen iedere ochtend achter in de weide, buiten te dutten :D
De merries staan momenteel allemaal per 2 op een weide 's nachts en overdag lopen ze allemaal samen op de piste omdat ze dan (zeker de 2 die id middelste wei lopen) helemaal droog staan gezien de weides met dit weer allemaal beetje drassig beginnen worden.
Ook zij staan 24/24 buiten met schuilstal :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:46

Ik sta op een grote manege met zo'n 100 paarden.
Smiddags na 4 uur altijd wel druk ivm lesklanten en dergelijken.
ik heb beschikking over een eigen padock en daar staat ze in samen met het paard van mijn vriend.
momenteel met dit slechte weer 2/3 uurtjes per dag.
de bodem is hier niet zo fijn en erg glad door de veengrond.
Er komt met de tijd zand in de padocks dan zal het wel beter worden.
alle drukte komt langs haar stalletje en dat vind ze reuze gezellig, ze krijgt genoeg aandacht.
Ik vermaak me hier prima, en britt vind het ook niet erg heb ik het idee.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:06

Wij hebben (gehuurd) aan huis 8 zeer ruime boxen die oorspronkelijk voor trekpaarden bedoeld waren en 2 hectare weiland. Ze staan aan de overkant van de straat. Heel relaxed :)

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:30

Mijn Tinkerdame staat in een prive stal een paar minuutjes van mijn huis. Samen met haar maatje Idske, een Fries. Elke dag gaan ze lekker de wei op tot s'avonds. De wei ligt een paar minuutjes lopen verderop.

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:19

Hallo
Ik heb mijn tinker merrie op een kleinschalige pensionstal staan .
Met nog 10 anderen paarden/pony's . Overdag staan ze buiten .en s'avonds in een ruimen box binnen .
Die eigenlijk bedoelt was voor een merrie met veulen .

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:08

Mijn tinker staat op een pensionstal, maar dan wel 24/7 buiten. Eerst in een groep van ca 14 pony's (meeste beetje zelfde types, tinker, ijslander, fjord, haf) en nu in een apart weitje met 2 andere pony's. Er staan bij ons veel paarden maar buiten het weekend is het meestal niet zo druk. Nog rustiger vind ik zelf wel prettiger, maar dat kon ik alleen vinden zonder bak en omdat ik haar nog moest inrijden vind ik een bak en longeercirkel wel zo prettig.

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:15

Mijne staat op een kleinschalige manege met pension mogelijkheid. Van 21 boxen en momenteel 18 paardenn.
Ze staat buiten in een groepje van 5.
Manege paarden en pensionpaarden staan hier gewoon lekker samen.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:22

Mijn Tinker hengst veulen staat lekker thuis bij mijn Welsh en shetlander..
S'nachts staan ze binnen .
Overdag zo lang mogelijk in de wei..
Ben erg blij dat ze bij mij thuis staan alleen weinig mensen om mijn passie mee te delen.
Maar het iemand leren kennen hier een dorp verder die ook erg van tinkies houd *\o/* *\o/* .
Dus misschien in de toekomst lekker samen rijden en genieten van onze Tinkers

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:29

Mijn tinker staat op een grote pensionstalling met ik geloof n stuk of 50 paarden. Helaas 24/7 stal waar ik eigenlijk best op tegen ben maar je kan haar wel in de paddock zetten hoelang je wilt maar dit moet je zelf regelen.
Ondanks dat heeft ze het super naar haar zin heb ik het idee, altijd oortjes naar voren terwijl dit op het andere weiland helemaal niet het geval was, ze heeft het hier veel meer naar haar zin.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:27

Mijn tinkers staan thuis 24/7 buiten met een inloopstal.
Morris heeft in het begin op een stalling gestaan maar daar werd ie op zijn zachts gezegd niet vrolijk van, toen besloten om thuis een bak aan te leggen en vanaf dag 1 een heel ander paard gekregen :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:33

Mijn Tinker staat op een kleine pensionstalling.
Er staan 4 paarden, 6 pony's en 3 Shetlanders.
We hebben 8 boxen. 7 staan 24/7 buiten.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:59

Onze jongens staan thuis, ze slapen meestal op t zand de jongste ligt tijdens de nacht in stal te snurken.. Ze hebben een paddock paradijs tot hun beschikking en vermaken zich opperbest met elkaar!
Winter opstelling is paddock met hooiruif met aangrenzend de rijbak..
En een loopstal met hooinet en stro/ rapsodie bed..;-) de track staat overdag ook open en s nachts alleen de rest.
Zomer opstelling is het zelfde alleen met strookbegrazing..!

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:34

in pension... op een dressuur / springstal met allemaal dure paarden :')
het is de grootste lomperd van stal <3 (stiemen vinden ze hem daar ook wel leuk hoor, ookal zeggen ze van niet := )

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:42

Fion staat samen met zijn shetlandertje en een paar schapen naast huis.
Ze lopen 24/7 in de wei met bomen (deel van de wei is net een klein bos).
Verder hebben ze de beschikking over een grote schuilstal met onbeperkt hooi/kuil.
De wei blijft redelijk droog, alleen een klein deel voor de schuilstal is wat modderig.

Het zou leuker zijn om er meer paarden bij te hebben staan en zal straks misschien ook wel gebeuren nu mijn vriend af en toe al stiekem naar een eigen paard aan het kijken is.
Het wordt als het aan mij ligt gewoon nog een tinker erbij maar meneer kijkt meer rond naar een trekpaard.

silvana2912

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:00

die van mij staan met zen 3e practies aan huis 5 min rijden [paar uur perdag buiten en de rest op stal. en in de zomer 24/7 buiten.

Yaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:24

Ik sta met mijn Merrie op Irish Cob stal de Viersprong, Waar ze ook geboren is :)

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:37

Mijn Irish Cob merrie staat nu op een Manege aan het Amsterdamse bos +- 100 paarden 50% is pension. Ook mogelijkheid voor paddock etc.