Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rena100 schreef:Ik rijd iedere dag langs een uitgemergeld shetlandertje aan een ketting van misschien 4 meter? Dus die kan niks anders dan rondjes lopen de hele dag. Op diezelfde weg, zie ik elke dag een pony helemaal alleen staan. Heeft wel een hele mooie grote en volle wei, maar is wel alleen, elke keer dat ik die pony zie.
Ja ik ben het eens dat geiten niet 100% een vervanging zijn voor soortgenootjes, maar het is beter dan bovenstaande voorbeelden. Daarnaast is TS wel aan het kijken voor andere mogelijkheden en krijgt haar paard ook een aantal keer andere paarden om mee te spelen. Dus wat is het probleem?
Leuke foto. Frederieke_ schreef:Ik heb altijd het idee dat ik mijn paard mishandel als ik al het commentaar op bokt zie, maar weet je hóeveel paarden er in nederland de hele dag op stal staan? ik weet zeker dat een groot deel van de bokkers hun paard gewoon op een manege heeft en lekker de hele dag op stal, of dan staan ze op de wei maar dan alleen... ik denk dat alles altijd beter kan, maar soms zijn daar de middelen nu eenmaal niet voor, ik denk dat TS natuurlijk het beste voor haar paard wil, en ik denk dat ze dat ook probeert![]()
waarom áltijd een discussie over een vraag van een TS beginnen wat over een totáál ander onderwerp gaat? wat een gezeur steeds, TS heeft aangegeven de middelen (nog) niet te hebben om de situatie wb kuddegenootjes te verbeteren, láát het dan! 538286438246238 extra keer dat zeggen heeft echt geen zin hoor!
TS, mijn paard staat niet bij geitjes en heeft korte manen, ik zou indd cowboy magic proberen en misschien haar manen in een hengstenvlecht vlechten?
Rena100 schreef:Ik rijd iedere dag langs een uitgemergeld shetlandertje aan een ketting van misschien 4 meter? Dus die kan niks anders dan rondjes lopen de hele dag. Op diezelfde weg, zie ik elke dag een pony helemaal alleen staan. Heeft wel een hele mooie grote en volle wei, maar is wel alleen, elke keer dat ik die pony zie.
Ja ik ben het eens dat geiten niet 100% een vervanging zijn voor soortgenootjes, maar het is beter dan bovenstaande voorbeelden. Daarnaast is TS wel aan het kijken voor andere mogelijkheden en krijgt haar paard ook een aantal keer andere paarden om mee te spelen. Dus wat is het probleem?

[/quote]IndianLady schreef:Rena100 schreef:Ik rijd iedere dag langs een uitgemergeld shetlandertje aan een ketting van misschien 4 meter? Dus die kan niks anders dan rondjes lopen de hele dag. Op diezelfde weg, zie ik elke dag een pony helemaal alleen staan. Heeft wel een hele mooie grote en volle wei, maar is wel alleen, elke keer dat ik die pony zie.
Dus omdat de shetlander zieliger is, is de situatie van TS haar tinker acceptabel?
Loez1986 schreef:Dieptriest eigenlijk. Ze snapt niet dat dit haar soortgenoten niet zijn.
Dat weet ze dus wel want ze heeft altijd bij haar zusje en moeder gestaan Ze ziet de geitjes als eigen en herkent de andere paarden niet als paard zijnde.
TS, leuk om excuses te zoeken om het goed te praten.ik zoek geen excuses en ik heb het ook niet over andere paarden. Ik geef aan hoe mijn paardje leeft en hoe ik mijn best doe haar een fijn leven te geven.
Feit is dat paarden met andere paarden horen te staan. daarom gaat ze ook geregeld naar de 2 paardjes bij mijn vriendin Al helemaal opgroeiende en jonge paarden.
Dan had je geen paard moeten nemen als je niet in de basisbehoefte kan voorzien
hier ga in niet eens op in.... Want iedereen heeft een andere mening over basisbehoefte..b
Basisbehoefte van een paard is niet iemands persoonlijke mening.Loez1986 schreef:Dan zijn er heel veel mensen op de wereld die paarden hebben die niet voldoen aan hun basisbehoefte.
.

leuk dier!

Douraque schreef:Het ziet er inderdaad schattig uit, maar wat ik mij afvraag is waarom mensen altijd hetzelfde redeneren. Er zijn andere paarden die het slechter hebben, dus mijn paard heeft het zo slecht nog niet.
Vergelijking voor jouw paard: verplaats jezelf in een ruimte vol met chinezen, je verstaat geen woord maar kan het wel met elkaar vinden. Dit is prima als het tijdelijk is, zeg 1 week. Maar een langere periode wordt je zat en wil je kunnen communiceren. Dit is hetzelfde voor jouw paard
waar ik prima mee zou kunnen leven! 

Frederieke_ schreef:Douraque schreef:Het ziet er inderdaad schattig uit, maar wat ik mij afvraag is waarom mensen altijd hetzelfde redeneren. Er zijn andere paarden die het slechter hebben, dus mijn paard heeft het zo slecht nog niet.
Vergelijking voor jouw paard: verplaats jezelf in een ruimte vol met chinezen, je verstaat geen woord maar kan het wel met elkaar vinden. Dit is prima als het tijdelijk is, zeg 1 week. Maar een langere periode wordt je zat en wil je kunnen communiceren. Dit is hetzelfde voor jouw paard
Ik denk dat als ik in een ruimte met chinezen zou zitten voor de rest van mn leven dat ik een manier zou vinden om met hen te communicerenwaar ik prima mee zou kunnen leven!
maar mijn punt was eigenlijk, het is offtopic, dit was vraag van TS helemaal niet!