Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Z kun je nog gaan rijden met elke enigszins taktmatig lopende ezel als je maar vol houdt, dus ik bedoel wel echt hoger niveau bij sport
paulinebes schreef:ik krijg vaak op straat vooral positieve reacties: wat een prachtig (koe) paard, mooie sokken, etc. Volgens mij zijn mensen er ook minder snel bang voor; waarom weet ik niet, misschien omdat ze aaibaar tonen ofzo. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen veelal uit de paardenwereld die vinden dat een tinker niet geschikt is om mee te rijden en zeker geen dressuur of springen en eigenlijk een beetje hun neus ervoor ophalen. Ik vind ze ook erg veelzijdig en dressuur er met mijn merrie lustig op los en ze doet t nog goed ook. Ook regelmatig buitenritten (alleen of met andere paarden) en springen hoort er bij (aangespannen zou ik ook wel willen, maar heb ik de spullen en kennis niet voor). Doet ze ook allemaal prima. Maar ik denk dat het ook een beetje wennen is. Je ziet dit soort paardenrassen steeds meer opkomen, juist door de veelzijdigheid en omdat je er veel kanten mee op kunt. Het neusje ervoor ophalen zal daardoor misschien wel wat minder worden.
tjaakje schreef:Jemig.... ik lees de reacties hier en ben echt verbaasd! Ik zie een tinker juist helemaal niet als sloom of slecht bewegend of niet dressuur paard. En ik had niet gedacht dat er zoveel tinker-rijders zijn die die commentaren krijgen. Ik krijg ze ook! Maar ik rijd een belg. En ik kan je vertellen, die heeft een prima conditie en de rem is af en toe lastig te vinden!
.
DianneM schreef:Vind het wel een beetje een vreemde gedachte dat als een paard niet uitblinkt in de dressuur, dat het dan meteen talentloos is. Er is nog zo veel meer dan alleen dressuur in de paardenwereld...
DianneM schreef:Vind het wel een beetje een vreemde gedachte dat als een paard niet uitblinkt in de dressuur, dat het dan meteen talentloos is. Er is nog zo veel meer dan alleen dressuur in de paardenwereld...
ontzettend schattig en lig dan ook in een deuk. Verder ook mensen en kinderen die hem even willen aaien.