[TI] zoektocht tinker pfff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:37

soms zie je een paard die niet aan alle eisen voldoet maar weet je gewoon dat het goed zit! ik heb sinds een maand of twee een super leuke tinkermerrie ben helemaal verliefd! maar ik keek voornamelijk naar haflingers en voornamelijk ruinen...

Luf_Midnight

Re: zoektocht tinker pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:46

ik zou inderdaad niet je droom paard laten afhangen van alleen merrie of ruin.
als het paard je verder aanstaat, en aan je eisen lijkt te voldoen zou ik ook gaan kijken bij een merrie.
vind het verschil merrie ruin over het algemeen niet zo groot, snap dat er veel mensen niet over een hengst nadenken als ze daar de mogelijkheid en de ervaring niet voor hebben maar merrie/ruin zou ik me niet zo druk om maken.
ik heb zelf 3 merries en 1 ruin ( 1kwpn 1 halve kwpn en 1 kruising en 1 shet) en me kwpn merrie heeft wel degelijk een merrie karakter maar tussen me andere merrie en ruin zit geen verschil kwa hormonen of iets dergelijk, nooit last van hengtigheid of andere merrie kwaaltjes.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:18

Ik ben het eens met wat Luf_Midnight zegt, dat je het er niet van moet laten afhangen of het een merrie of een ruin is. Maar ik ga er ook gelijk bij zeggen dat ik zelf juist een enórme voorkeur heb voor merries, geen idee waarom, maar dat is een gevoel. Net zoals dat mijn gevoel zegt dat het een Tinker moet worden. Ik vind het geweldige paarden dus in eerste instantie ga ik op zoek naar een Tinkermerrie :o En ik weet dat dit misschien heel kortzichtig is en dat ik misschien mijn droomruin misloop... Maar mocht ik die tegenkomen, dan zeg ik natuurlijk geen nee alleen omdat het een ruin is :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:20

Ik ben naar een tinker man geweest (voor de naam kun je me pben) en die had daar "beleerde" tinkers staan. Alleen ik vond ze er niet goed bij staan, veel te klein en liep verkeerd. Prijsje was hoog voor der. Ik zou als ik jou was eens in duitsland haan kijken. Daar staan veel meer tinkers.

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 17:22

Tja een ruin...
Dat is echt mijn persoonlijke voorkeur.
Mijn dochter heeft een ruin en we hebben nog 2 merrie´s een A pony een mini shetlander en een D pension pony.. Absoluut geen vervelende merries hoor, maar ik vind merries over het algemeen net wat minder evenwichtig in hun karakter. Ook in het verleden zowel merries als ruinen op stal (en zelf gehad) en ik merk dat ik gewoon meer een ruinen mens ben haha :D .
Ik wil mijn droomtinker ook gebruiken voor een meisje dat elke week bij mij komt, gek van paarden is maar wel haar persoonlijke dingen heeft waardoor de pony super betrouwbaar moet zijn en haar zo de rust en ontspanning kan geven.
Ben nu bij 2 tinkers wezen kijken en die gaan het helaas allebei niet worden...
Bij nummer 1 was ik op slag verliefd op zijn ´looks´, wat een knappert en erg lief, maar........
Met rijden vond ik hem niet braaf genoeg, zodra hij aan het werk moest ging hij bokken geven en laten merken dat hij het er niet mee eens was, ook los in de bak erg energiek en dominant (trappen/uithalen richting de persoon in het midden). Hij was 9 en wordt al jaren gereden dus dat krijg je er naar mijn idee niet 1 2 3 uit en is gewoon niet wat ik zoek om hier aan te beginnen.
Nummer 2 vond ik ook een plaatje en weer erg lief van karakter, maar.... Erg breed en grof gebouwd, waardoor je heel breed zat. Dit is niks voor mij, omdat ik een probleem met mijn heupen heb. Deze was geimporteerd en ik vond hem ook nog niet super gereden, daar kan natuurlijk nog aan gewerkt worden. Het risico is voor mij te groot dat ik er niet lekker op kan rijden, dus ook deze valt af.
Een combinatie van 1 en 2 zou super zijn geweest :) .
We zoeken weer verder!

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:43

Dat eerste paard wat je noemt, kan ook zijn dat die lichamelijk gewoon klachten heeft. Datgeen wat je noemt vind ik niet erg normaal klinken en ik denk zeker niet dat een paard dat soort dingen doet omdat hij 'het er niet mee eens is'.

Maar ik ga mee in wat de rest al gezegd heeft, ik zou me ook niet teveel laten afleiden door het geslacht :).

Ik heb zelf momenteel een hengst (ook nooit gedacht dat ik daar ooit aan zou beginnen). Maar wat een Tinker van goud is het toch. Nu snap ik wel dat een hengst weer een heel ander verhaal is, maar het gaat om het idee ;)

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:43

Ja, maar ik moet nu een aan nieuw paardje beginnen en heb dan persoonlijk geen zin om eerst uit te zoeken waarom hij telkens bokt. Of het nu aangeleerd gedrag is, last van rug of wat dan ook, je zult dat probleem eerst op moeten lossen. En daar wil ik dus liever niet mee beginnen.
En je hebt natuurlijk wel verschillende karakters, zeker ook tussen de tinkers en deze was redelijk dominant vond ik.. en dat zoek ik niet.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:00

Hoi,

Ik herken je verhaal. Het is idd erg moeilijk een paard te vinden dat goed bij je past en waarbij ook het verhaal klopt. Ik heb ook bij mijn zoektocht te vaak ervaren dat mensen logen. gewoon om hun paard te verkopen (zeggen dat hij braaf is en dan zelf eraf vliegen, zeggen dat hij nog nooit geblesseerd is geweest en dan blijkt dat het dier een peesblessuure heeft gehad ed)
Ik ben momenteel een paardje (tinker) aan het rijden bij een stal die wel betrouwbaar is. Indien zij paard en ruiter niet vinden matchen verkopen ze niet en het verhaal bij het paard klopt gewoon.
Wellicht kun je eens contact opnemen om te kijken of zij wat hebben wat je zoekt? Het is de stal "de Ierse Tinker". Zij hebben voornamelijk eigen fok.

Veel succes!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:33

Persoonlijk zou ik het dus wel weer een stukje van het geslacht af laten hangen. Tuurlijk zijn er merries die zo stabiel zijn als een ruin, of ruinen die wel weer meer merrie karakters hebben, maar ik persoonlijk ben echt een merrie mens en zou dus ook nooit voor een ruin kiezen als het niet hoeft. Dus ik zou ook puur naar merries kijken als ik paarden zou zoeken.
Maaar ik vind wel dat als je een paardje vind die volledig in je profiel past en het is een merrie, je wellicht wel kan gaan kijken of het misschien wel klikt.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:37

ik ben ook een absoluut merrie-mens....
heb het een paar keer gerobeerd met eenuin , maar kom toch van een koude kermis thuis !

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:38

kijk anders in bij snowville via bokt die heb bijna alleen maar tinkers staan.. igg succes.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:16

emke2001 schreef:
Ik blijf gewoon volhouden en het internet in de gaten houden!
Wil voorlopig mijn wensen nog niet bijstellen, hoewel dat er natuurlijk aan ligt wat er dan niet helemaal klopt..
Inderdaad je droonpaardje kun je voor een gedeelte zelf maken, maar karakter doet ook veel.
Niet alle tinkers zijn even relaxed en cool helaas.
Mochten jullie iets weten, dam hoor ik het natuurlijk graag!
Misschien makkelijk als ik mijn wensen lijstje erbij zet :)
- een ruin
- leeftijd tussen de 5 en 12
- stokmaat rond de 1.45
- veel en dik behang, ook sokken
- niet het echte zware type, graag wat ranker maar wel echte tinker
- (liefst mooi) bont...
- netjes gereden, in ieders geval de basis
- wil er veel buitenritten mee maken, dus fijn als hij dat al beetje kent en liefst ook dat hij alleen op pad kan
- super lief, braaf, hoog knuffelgehalte en betrouwbaar in de omgang en met rijden

Ja, jullie zien het, een echte droomtinker... :o .
Maar uit eigen ervaring weet ik dat ze bestaan!

Groetjes!

Aaah, jij zocht exact wat ik zocht en ik vond Kerry! Nou gewoon volhouden hoor dat lukt jou ook!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:34

ik heb jou wensen lijstje even door gestuurd naar iemand die helemaal in de tinkies zit ..

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:47

De mensen die helemaal in de Tinkers zitten zullen hier ongetwijfeld gewoon meelezen, geen zorgen.

Ik wens je veel succes met je zoektocht, weet momenteel even geen dieren die aan je verwachtingen voldoen.

Grappig trouwens, dat veel mensen op zoek zijn geweest naar iets en met iets heel anders zijn thuis gekomen. Ik zocht iets, kocht een ander paard (weliswaar ook een Tinkermerrie, maar dat was ook alles wat overeen kwam), verkocht er naar een jaar omdat ik geen klik had, besloot toen heel breed te gaan zoeken en kwam thuis met het paard waar ik (toen vooral qua uiterlijk) al jaren van droomde. Inmiddels heb ik haar karakter ook leren kennen, en deze dame gaat echt nooit meer weg <3

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:04

Kerry is inderdaad precies het type en het karakter begrijp ik.. waar ik op val :) .
Echt een knappert! Hoe heb jij hem gevonden dan?
Ik zag bij Tinkerstal Mc Cloud ook wel een leuke, maar die prijzen liggen daar toch wel hoog en ook dan moet je natuurlijk zelf je droomtinker er nog van maken, aangezien het allemaal nog vrij nieuw voor ze is, lastig....
We zoeken gewoon door...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:10

In Utrecht staat een 2 jarige hengst met leuk papier.
voor een leuk prijsje.
Zijn moeder staat bij mij in de buurt en is een schatje.
hij heeft wel veel wit maar mooi gebouwd met sok leuk aan de maat met ruime draf
Staat op marktplaats.

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:19

2 vind ik te jong, wil er meteen mee aan de slag kunnen...

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:28

Hoi Emke,
Kerry vond ik bij Stal Jansen v.d. Hout, dat is weliswaar een handelsstal voor allerlei paarden maar leuke Tinkers kunnen natuurlijk overal staan. Ik geloof dat ik hem voor het eerst via een advertentie op marktplaats zag. Als ik iets voorbij zie komen laat ik het je weten! Succes met zoeken! +:)+

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:32

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:49

Dat paardje staat al heel lang te koop en is al meerdere malen bijna verkocht geweest. Ik heb hem niet in het echt gezien dus mag misschien niet oordelen, maar dat is er wel eentje waarvan bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen...

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:55

Oh dat wist ik niet ik had hem niet eerder gezien, maar zou het dan ook perse betekenen dat er in dit geval iets mis is met het paardje? Ik heb via het forum de verhalen gelezen van een paar mensen die hun Tinker verkochten en dat leidde ook vaak tot plotselinge afzeggingen etc.
Nou ja ik weet het natuurlijk ook niet, voorzichtigheid is altijd geboden natuurlijk, ik vond het wel opvallen dat er weinig tekst bij staat op de Tinker te omschrijven, maar sommige mensen zijn nou eenmaal kort van stof....

Ik heb de foto's van de Tinkers bij Mccloud gezien, maar ik vond er geen leuke staan op dit moment, en bij een lijkt het wel op de foto of het paard zich verzet tijdens het rijden, rustig verder zoeken....

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:06

Mc Cloud heeft ook niet echt een beste reputatie :o

De bovenstaande ruin ben ik via Pb voor gewaarschuwd dat ik die niet tip aan mensen, wat er verder mee was mocht ik niet weten. Erg vaag allemaal. Ik heb mijn Tinker nu 13 maanden en weet zeker dat hij toen al een half jaar te koop stond dus dat is al een vreemd is. Maargoed, als dat hem is zou ik zeggen, gewoon gaan kijken, keuren en als er niks uit komt zal het wel goed zijn...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:06

Misschien is de keuring wel het hele probleem, ging de koop van bovenstaande ruin daarom telkens niet door :o

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:59

Die ene ruin via marktplaats heb ik ook gezien, maar na wat speuren hier op bokt enz. heb ik ook het idee dat er iets met hem is...
Al meerdere keren in korte tijd verkocht, beetje vage verhalen enz. Niet iets waar ik me verder in wil verdiepen...
Bij Mc Cloud vind ik de zwarte ruin wel leuk....

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:19

En ik vind de ruin Jay ook wel leuk, iets minder specataculair om te zien, maar ziet er wel heel braaf uit...