[TI] prijs tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: prijs tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:01

Een aardig sport kwpn-er gaat toch over de 10.000 heen hoor. :)
Maar een normale KWPN-er heb je voor 3500,- tegenwoordig ook.
Dan zit je wel gelijk ja.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:10

little_king schreef:
Een aardig sport kwpn-er gaat toch over de 10.000 heen hoor. :)
Maar een normale KWPN-er heb je voor 3500,- tegenwoordig ook.
Dan zit je wel gelijk ja.

Je hebt op Marktplaats al L/M paarden voor tussen de 2500 en 4000.
Nu ben ik verder niet heel erg thuis in de KWPN-ers.
Maar dat betaal je ook al snel voor een tinker.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:13

Maar dat is geen aardig sportpaard maar een gewoon normale kwpn-er.
Elke gewone kwpn-er kan tot het Z lopen. Hoger begin je aan een beetje aardig sportpaard te denken.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:18

Weet je wat haar reactie was toen ik zei dat t dekgeld 350 was, iedere 8 a 9 weken smid iedere keer 18 euries kost, enten ieder jaar 20,- en dan voer vond ik 1250 een heeeeeel goedkoop prijsje.. kreeg ik als reactie; dus een paard van 16 is 10.000 euro waard.... nou toen brak mn klompie helemaal.. oftewel dit meisje heeft 0,0 verstand van tinkers laat staam van uberhaupt paarden..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:33

Denk inderdaad nergens verstand van, pffff wat een reactie :roll: Aangezien de tinkerliefhebbers eigenlijk veel van elkaar weten, weten we dus ook wie we GEEN veulen hoeven te verkopen. We zijn dan nog net geen travellers, maar ons kent ons toch... Zo iemand krijgt niks meer mee in onze wereld, dus kan je beter voor een haflinger ofzo gaan kijken TS, misschien dat je daar wat op de kop tikt voor 700 euro...

Ik vond Mayon juist de mooiste ruin die erbij liep, lekker vol en een ontzettend mooie en lieve uitstraling. Als ze dat nu al niet inziet, hoe moet ze dan wel niet met het paardje omgegaan zijn? Wees blij dta je niks verkocht hebt aan zo iemand.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:36

Aniekepiek schreef:
Weet je wat haar reactie was toen ik zei dat t dekgeld 350 was, iedere 8 a 9 weken smid iedere keer 18 euries kost, enten ieder jaar 20,- en dan voer vond ik 1250 een heeeeeel goedkoop prijsje.. kreeg ik als reactie; dus een paard van 16 is 10.000 euro waard.... nou toen brak mn klompie helemaal.. oftewel dit meisje heeft 0,0 verstand van tinkers laat staam van uberhaupt paarden..

Nu loslaten Aniek, adem in, adem uit.

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:40

Ik zit niet in de tinkerwereld hoor, maar een shetlander kost zelfs soms meer dan 700... :')

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:12

Uhm , moet je eens zien wat ze voor een raskat durven vragen , hihi , om er nog maar eens een verschil bij te gooien...
Goede Tinkers ( lees me niet verkeerd met de ruin van 1250, - ) kosten nu eenmaal wat meer dan anderen...
En als zij het er niet voor wil geven is ze je tinker niet waard....
( vind het trouwens ook een bealchelijk bod wat ze deed voor een 3-jarige ....)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:25

Voor een ras paard met kwaliteiten moet je je portomonee nou eenmaal open trekken!
Maar veel mensen willen voor dubbeltje op de eerste rang zitten, en als het niet lukt zijn ze nog beledigd ook.
Ga maar eens naar een fietsen zaak, een gazelle of een batavus is nou eenmaal 6x zo duur als een hingchingsjong fiets.
Maar hij is wel van betere kwaliteit, zal langer mee gaan en langer mooi blijven als die pisbakken-ijzeren fiets.
(Tis wel appels met peren vergelijken maar als voorbeeld)

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:39

Wat is een normale prijs voor een tinker veulen.
Hengt of merrie maakt dit ook verschil.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:41

ik denk dat je voor de veulens tegenwoordig toch tussen de 1500 en 2000 euro moet denken
hengst of merrie maakt normaal niet uit , bij mij in elk geval niet
het gaat om de kwaliteit

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:56

Ik vind een merrie nog altijd meer waard dan een hengst :j. Simpelweg omdat daar ook meer vraag naar is :).
Tussen de 1500-2000 euro moet je wel denken inderdaad. Voor eem goed veulen.
Wellicht nog wel iets meer. En ze zijn er ook wel voor minder. Maar ik betaal persoonlijkliever iets meer voor kwaliteit.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:06

hier hetzelfde , voor kwaliteit wil ik best betalen..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:20

Pff hoe durft ze dit te zeggen! Ik heb een paar jaar geleden € 2000.- voor mijn 2 jarige merrie betaald, moeder bekend vader onbekend. Ik vond het mega veel geld omdat de vader onbekend was en het beest er niet op en top uit zag maar het had meteen al zo`n goed karakter dat ik perse die merrie wilde hebben en het is het geld meer dan waard geweest!! Nu een paar jaar later ga je je er meer in verdiepen en weet je dat je niet teveel heb betaald en vraag ik me soms wel eens af als ik een goedkopere tinker zie staan "wat zou er mis mee zijn?" :o

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:26

Oke dat is dan best wel veel want ik heb voor mijn tinker. Echt een spot spijs betaald het is echt treffen waar je je paard weg haald.
Ze is afgelopen week net 5 jaar geworden en kocht haar op 4 jarig
Laatst bijgewerkt door Henderike_1 op 15-05-13 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:26

Zoek schreef:
Pff hoe durft ze dit te zeggen! Ik heb een paar jaar geleden € 2000.- voor mijn 2 jarige merrie betaald, moeder bekend vader onbekend. Ik vond het mega veel geld omdat de vader onbekend was en het beest er niet op en top uit zag maar het had meteen al zo`n goed karakter dat ik perse die merrie wilde hebben en het is het geld meer dan waard geweest!! Nu een paar jaar later ga je je er meer in verdiepen en weet je dat je niet teveel heb betaald en vraag ik me soms wel eens af als ik een goedkopere tinker zie staan "wat zou er mis mee zijn?" :o

Even een kanttekening:
Paar jaar geleden was er ook nog wel een markt voor paarden.
Tegenwoordig liggen prijzen heel anders.

Hoeveel paarden (ook jonge) worden er niet al gratis aangeboden omdat men het voer/stalling/e.d. niet meer betalen kan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:28

Tinkers zullen niet gratis aangeboden worden. Ik ben ze iig nog niet tegen gekomen. Het is nu eenmaal eeb prijzig ras

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:29

Wat ik merk de afgelopen periode is dat de markt voor Tinkers behoorlijk begint aan te trekken. Vooral de dieren die goed in type staan, gezond zijn en goed van karakter en bijvoorkeur ook braaf ohz/vdk zijn worden behoorlijk gevraagd. En als het paard dan ook nog eens volledig papier heeft, drijft dat de prijs ook weer wat op.

Hier regelmatig vraag naar paarden hoor, alleen niets te koop zelf ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:54

Henderike_1 schreef:
Oke dat is dan best wel veel want ik heb voor mijn tinker. Echt een spot spijs betaald het is echt treffen waar je je paard weg haald.

Moet je er wel bij zeggen dat je een kruising hebt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:58

Ik heb een mooi getekende kruising, ouders onbekend.
Waarschijnlijk tinker x welsh cob.
Als onopgevoede etter jaarling kocht ik hem, een paard wat toen echt niet voor iedereen geschikt was en heb daar zelfs nog 1200 voor betaald.
En nu, enkele jaren later is hij het meer dan dubbel en dwars waard.
Heerlijk eerlijk paard en nog knap ook.

En gratis tinker, laat even weten wanneer je die een gezonde hebt, maak ik even tijd vrij die op te komen halen. :)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:19

Idd wat gratis aangeboden word zijn paarden die alleen nog sls grasmaaier functioneren etc etc

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:49

stalnijmegen schreef:
Henderike_1 schreef:

Moet je er wel bij zeggen dat je een kruising hebt

Ja Dat weet ik. maar dan nog is het een spot prijs omdat het een mooi en super lief dier is!!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:59

Zoek schreef:

Haha ik heb precies hetzelfde! Ik zie weleens advertenties staan met een (vind ik) lage vraagprijs, en sommigen zetten er dan heel eerlijk bij dat het paard een trauma o.i.d. heeft maar er zijn er ook genoeg die er een normaal positief praatje bij zetten. Er hoeft natuurlijk niet altijd iets mis mee te zijn maar ik moet daar wel altijd gelijk over nadenken dan :o

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:28

Een tinker is een relatief duur ras. Voor een mooie jaarling betaal je ongeveer zo'n 1500 tot 2000 euro. Goedkoper kan natuurlijk ook 1000 ofzo, maar dat is denk ik omdat er wat meer haast bij is. (vorig jaar een jaarling gekocht, dus die prijzen zijn van vorig jaar)

Voor een mooi en braaf bereden rastypische tinker vind ik een vraagprijs vanaf 2000 euro een relatief goede prijs.

Zag dat je bij Mayon bent wezen kijken......zonde gemiste kans. Heb goede verhalen over hem gehoord. Was vorig jaar ook in hem geïnteresseerd, en heb hier en daar rond gevraagd bij mensen die hem kennen. Goede brave gezonde tinker, en ze vraagt er een goede prijs voor. Ik ben toen niet voor hem gegaan omdat ik toch wat een jonger paard wilde, en het veulen wat ik nu heb gekocht ken ik al vanaf zijn geboorte.

Ik denk ook dat je niet perse naar de vraagprijs moet kijken. Gemiddeld kost een paard zijn hele leven tussen tussen de 70.000 tot 100.000 euro. Als je nu een paar duizend euro, of misschien een paar honderd euro al teveel geld vind moet je er naar mijn mening niet aan beginnen. Neem dan lekker een goudvis. Misschien hard en gemeen. Maar wat als je paardje ziek wordt, uiteindelijk gaat het er ook om dat je dit geld neer moeten kunnen leggen vind ik persoonlijk.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:16

Ik ben blij te lezen dat ik toch niet helemaal gek ben met mijn vraagprijzen, gezien de reacties die ik er op krijg :+
Wereldbiedingen van € 500,- dat is nog minder dan de dekking + scannen mij heeft gekost laat staan entingen stamboek opname etc. dit bieden ze dus voor een 2 jarige merrie met ster ouders, super opvoeding en geweldig karakter. :=
Idem met mijn hengsten van 1 en 2 met hele goede afstamming, opa oma overgroot beide kanten bekent en goed. :roll:

Ts ik had het paard zeker niet laten staan voor dat bedrag en vind € 700,- echt belachelijk weinig ook de € 1250,- trouwens.
Ik denk dat er niet alleen naar afstamming gekeken moet worden, maar ook zeker naar opvoeding en ik weet zeker dat wbt dat niet veel mis had kunnen zijn, als jij in de winter ben wezen kijken tja mijn paarden staan dan ook gerust in de bagger te kijken liever dat dan 24/7 op stal, daar moet je als kijker doorheen kunnen kijken niet iedereen in NL zit op mooi zandgrond.
Laatst bijgewerkt door mnkortleve op 21-05-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt