[TI] Droge hoest...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Droge hoest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:53

Mijn veearts zei altijd minimaal 12 uur onder water. Ja, je weekt voedingsstoffen eruit, maar bij mijn drie vetkleppen is dat wel goed, 't is hooi van koeienland.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:22

Ja dat begrijp ik,maar het gaat hier om hoest das weer wat anders dan dieet voeding. :)

KootMiraDrum

Re: Droge hoest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:23

Toch zei de veearts het puur en alleen om het stof en stuifmeel en schimmels eruit te weken, 12 uur onder water.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:28

Mijn pony heeft ook een stofallergie :)
Ik maak het hooi zo veel mogelijk nat door te weken, maar soms lukt dat niet altijd. Dan probeer ik het zoveel mogelijk uit te schudden buiten zijn stal zodat er al veel stof uit is...

Met voordroog wil ik niet beginnen. Ik heb het 1x gedaan en kon een half pak weggooien vanwege schimmel.

Ik week toch ook een halfuur, soms langer. Het water ziet dan echt bruin. Als ik het hooi maar een kwartier week, ziet het water er nog helder uit gewoon, dus dan zit er nog teveel stof in het hooi. Idd, er gaan veel vitaminen enz uit en de paarden lusten het vaak ook minder, maar ja, beter dat dan dat ze de hele tijd staan te hoesten!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 08:08

Ik week het inderdaad maar niet langer dan tien minuten, daarbij geef ik haar op DA advies nou multi fit.
Dit is een toevoeging aan de dagelijkse voeding, ze DA zegt dat het hoesten gewoon en kwestie is van te weinig weer stand.
En we zijn nu paar dagen bezig met het Multi Fit en begint al aardig aan te slaan.