[TI] Hoeveel is de prijs van een tinkerveulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:41

StalNollie schreef:
in deze tijd vind ik het nog al wat geld. met geen goede papieren 250 a 300 met papieren dat ligt er natuurlijk aan welke ouders het paard heeft

Pardon??? Verdiep je even in tinkers.

700 euro voor een tinker (merrie) veulen met papier is geen geld.
Daar gaan die van mij niet voor weg in ieder geval ;)

TS. Succes met de nieuwe aanwinst

TurboTinker

Re: Hoeveel is de prijs van een tinkerveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:44

Voor 300 euro koop je schroot ;)

Als je kwaliteit wilt ben je al gauw over de 1500+ kwijt voor een veulen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:37

Heb je uberhaupt een tinker voor dat geld? Ik vraag het me af.

In ieder geval voldoende ervaring met jonge tinkers dat scheelt weer.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:16

cp112 schreef:
StalNollie schreef:
in deze tijd vind ik het nog al wat geld. met geen goede papieren 250 a 300 met papieren dat ligt er natuurlijk aan welke ouders het paard heeft

Pardon??? Verdiep je even in tinkers.

700 euro voor een tinker (merrie) veulen met papier is geen geld.
Daar gaan die van mij niet voor weg in ieder geval ;)

TS. Succes met de nieuwe aanwinst

Tja , wat een rare opmerking was dat .....
Je was me voor Chantal , maar ben het met je eens , mijn veulen gaat ook zeker niet voor dat geld weg ....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:25

pardon???
zo raar was deze opmerking niet eens.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:25

Ik heb nog geen Tinkerveulen voor 250,- te koop zien staan .......

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:28

Ik heb 4 jaar geleden voor mijn hengstveulen(4 maanden oud) meer betaald.
Vind het dus ook een koopje :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:08

Ik had een meisje van 14 verwacht, maar zie een andere leeftijd in ts haar profiel :=

Ik snap niet dat mensen even een paard kopen en naderhand zich gaan afvragen of de prijs wel goed was. Doe dat van te voren een beetje gaan richten op ras/prijs verhoudingen..

Heb je al stalling ts? voor een tinker is het inderdaad goedkoop. Weet je ook wie z'n ouders zijn?

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:55

Ben het ook met jullie een Chantal en Chantal voor die prijs koop je echt geen tinkerveuelen, en als het voor die prijs wordt aangeboden is het vast niks :o

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:22

StalNollie schreef:
pardon???
zo raar was deze opmerking niet eens.

Uuhhhh jawel ;) :j
Tinkers kan je niet vergelijken met bijv fjorden en haflingers qua prijs. Het is nu eenmaal, in verhouding, best een 'duur' ras.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:33

StalNollie schreef:

Mijn dekking was al ruim € 450,- :')
Maar goed ik fok ook wel met kwaliteit en daar mag toch zeker ook wel voor betaald worden :j

Ts het is vaak wat een gek er voor geeft jij weet verder niets van het veulen wbt afstamming oid, wij zien niet wat voor veulen het is dus kunnen daar verder geen zinnige mening over geven.
Een sokloos luxe type zou ik gratis nog niet willen terwijl ik voor een mooi zwaar gebouwd merrie veulen best wat geld over zou hebben.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:18

Kan het alleen maar met Mirjam en de Chantals :D eens zijn, voor kwaliteit betaal je meer!

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 11:12

Mja ik was op slag verliefd op het uitzicht! Dus ja,en naderhand dacht ik,ik ga eens luisteren of het veel geld is of niet.
Ja vandaag gaan we ze gaan halen!!! En natuurlijk heb ik plaats ze mag bij de Buuren staan. Altijd buiten en open stal. Er staan er hier nog veel. Dus ze staat hier goed!vind ik trouwens beter dan dat ze hele dagen in een kleine stal staat waar ze geen beloop heeft! Hoeveel maneges zijn er niet waar het paard dagen op stal staat en dat de eigenaar maar drie keer in de week even een uurtje komt! Da paard is da maar drie uur uit de stal op een hele week! Want de weides zouden kapt gaan he,van altijd buiten te zetten! Axel heb heel veel medelijden met die paarden! Maar ieder zijn mening! Kijk ik moet nog veel leren,maar die mensen weten alles over paarden en gaan mij ook helpen!!! Kijk ik dacht om hier ook info op te doen,maar sommige breken mij gewoon af,omdat ik er niet genoeg over ken!!! Iedereen hoe oud je ook bent heeft het recht om er mee te beginnen en om te willen leren! Het belangrijkste is het willen! Ik kom naar deze site omdat ik wil leren! Niet om slechte kritiek te krijgen! Maar opbouwende krediet!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:45

Volgens mij valt niet iedereen je aan hoor , wij kunnen niet echt met je meekijken , omdat we geen achtergrond en geen referende foto kunnen zien, dat begrijp je toch wel ...?

En dat er dan een mevrouw beweerd dat je ook wel een Tinkerveulen voor 250-300 euro kunt kopen , ja die wordt aangevallen , dat is gewoon klets.

Hier wordt binnenkort een veulen geboren waar de dekking al duurder was dan de aanschaf van jouw zo geliefde veulen.
Dan snap je toch dat je ook reacties kunt krijgen dat je mooi geluk hebt , dat je voor jouw prijs dat veulen hebt kunnen kopen.

Ik heb van mijn leven nog niet goedkoper dan 1500 euro een veulen verkocht , laat staan gekocht...
Maar goed , ik kijk met een fokkersoog en dan maakt mij de aanschafprijs niet zoveel uit.
Wanneer er een veulen onder de 1000,- te koop staat , ga ik er al automatisch langs... kan haast niet goed zijn , hihih , maar ja , mijn mening is niet de mening van anderen.

Ik wens je al het goeds toe met je nieuwe paardje en dat jullie een fijne band op kunnen gaan bouwen ( neem er vooral lekker rustig de tijd voor ! )

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:05

Gefeliciteerd, hoop dat je heel veel plezier met je paardje gaat beleven.

700 euro is een hele leuke prijs voor een tinkerhengstveulen, hoop voor je dat ie prachtig uit gaat groeien,

Voor wat betreft de prijzen is er op het moment, niet echt een touw aan vast te knopen,

Je kan vragen wat je wilt, hoog of laag. maar dan moeten er wel mensen zijn die interesse hebben. :)

Als je goed zoekt, kun je nu erg leuke paarden( veulens) kopen , voor erg leuke prijzen.

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:19

Lepel schreef:
Volgens mij valt niet iedereen je aan hoor , wij kunnen niet echt met je meekijken , omdat we geen achtergrond en geen referende foto kunnen zien, dat begrijp je toch wel ...?

En dat er dan een mevrouw beweerd dat je ook wel een Tinkerveulen voor 250-300 euro kunt kopen , ja die wordt aangevallen , dat is gewoon klets.

Hier wordt binnenkort een veulen geboren waar de dekking al duurder was dan de aanschaf van jouw zo geliefde veulen.
Dan snap je toch dat je ook reacties kunt krijgen dat je mooi geluk hebt , dat je voor jouw prijs dat veulen hebt kunnen kopen.

Ik heb van mijn leven nog niet goedkoper dan 1500 euro een veulen verkocht , laat staan gekocht...
Maar goed , ik kijk met een fokkersoog en dan maakt mij de aanschafprijs niet zoveel uit.
Wanneer er een veulen onder de 1000,- te koop staat , ga ik er al automatisch langs... kan haast niet goed zijn , hihih , maar ja , mijn mening is niet de mening van anderen.

Ik wens je al het goeds toe met je nieuwe paardje en dat jullie een fijne band op kunnen gaan bouwen ( neem er vooral lekker rustig de tijd voor ! )

Nee idd niet iedereen heeft het slecht op. Gelukkig maar!
Hoe zet je een foto hier op? Dan kan je het eens zien :)
Ben zo trots!

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:27

700 euro voor een tinker merrie veulen is heel goedkoop!
Alleen vermoed ik dat je dan geen merrie met papieren hebt.
maar aangezien je niet van plan bent te gaan fokken maakt dat helemaal niets uit.

Ik wens je heel veel plezier met je aanwinst!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:38

Achja Kermis en zo heb ik voor mijn tinkerkruising van net 2 jaar 1800 betaald :) Vond ik het veel? Ja, zeker als ik zie wat ik er met deze prijzen voor had kunnen kopen. Vond ik het té veel? Nee, ze was wat ik zocht dus dan geef ik het geld er ook aan uit.

Ik denk dat veel paardeneigenaren tegenwoordig in de handjes wrijven als ze uberhaupt wat verkopen. Dan worden er over heel andere prijzen gesproken dan wat de dieren daadwerkelijk 'waard' zijn... Helaas..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:44

Er is een verschil tussen duur en veel geld zeg ik altijd maar.

Iets wat veel geld kost is niet per definitie duur ;) Maar iets wat duur is is altijd veel geld.

Ik wens je veel succes met de nieuwe aanwinst in ieder geval :)

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:56

Thx

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:05

Wat een leukerd zeg! Mooi kleurtje

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 13:13

Dat vond ik ook!blauw met wit!

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:35

Wat een leukerd erg mooi, nog een merrieveulentje ook, geniet ervan

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:42

Als het met papieren is en een merrie, dan is 700 idd niet veel. Ruim het dubbele of duurder kost zo een merrie meestal. En ook al heeft ze geen papieren, dan heb je er evengoed een leuke prijs voor betaald.
En ik zou zeggen, wat maakt geld uit als het je maatje word, geniet lekker van haar, das het belangrijkst!!