Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Angeliekje schreef:Anouk heeft wel lange manen (ong 116 cm nu), maar ze zijn nooit echt heel dik geweest (kijkt er ook aardig doorheen).
Oudere foto van vorig jaar ergens
[ Afbeelding ]
Ik maak standaard 4 dikkere vlechten, en de eerste vlecht pak ik wat verder weg van haar oren. Dit vind ze een erg lekker schuurplekje, dus nu kan ze die vlecht niet kapot schuren. Deze vlechten laat ik gerust een week of twee, drie zitten. Ik rij ermee, ze staat zo in de stal, en loopt ook zo in de wei
susanne_m schreef:waar staat t dat ze ik dan ook uitkam![]()
Arjan: heb je een foto hoe je de manen nu hebt? en hoe dik de manen zijn?
Doe je t alleen ter bescherming van t rijden? of ook voor 'alledaags'?
want ik bedacht me iets,in de western gebruiken ze wel zo'n zak voor de staart.
Als je nu een hoesje (of door handige moeder/kennis) maakt voor om de 2 vlechten die te lijden hebben onder de teugel? gewoon vastzetten met een elastiekje boven aan de vlecht? kan je de vlechten gewoon laten zitten, maar schuurt de teugel niet meer, na t rijden hoesje er weer af.
( t is maar een idee hoor, so don't shoot me,please!)

Arjan1983 schreef:Angeliekje schreef:Anouk heeft wel lange manen (ong 116 cm nu), maar ze zijn nooit echt heel dik geweest (kijkt er ook aardig doorheen).
Oudere foto van vorig jaar ergens
[ Afbeelding ]
Ik maak standaard 4 dikkere vlechten, en de eerste vlecht pak ik wat verder weg van haar oren. Dit vind ze een erg lekker schuurplekje, dus nu kan ze die vlecht niet kapot schuren. Deze vlechten laat ik gerust een week of twee, drie zitten. Ik rij ermee, ze staat zo in de stal, en loopt ook zo in de wei
Wat is Anouk een leuk gebouwde Tink, een mooi hoofdje heeft ze.

Arjan1983 schreef:In de western wereld hebben ze van (hals/masker pyama) waarvoor ze het gebruiken weet ik niet. dacht als ik nou es ventilatie gaatjes maak in zo;n hals stuk?
Zie Bink al staan met zo'n ding om zn hals en hoofd, hihihihi!

ellen_xx schreef:heeft tolkien ook last van mijten in de sokken? max heeft soms wel is als die dan staat te stampen dat ie op ze eigen sokken gaat staan omdat het zoveel haar is
Tamadine schreef:Hebben jullie de paarden ook in de winter in de vlechten, of alleen in de zomer?
Ik heb het tot nu toe eigenlijk alleen in de zomer gedaan ivm de warmte.
Heb ook de ervaring dat in de winter Anouk soms wil schuren ivm haar wintervacht (denk aan plotselinge warmte in combi met dikke vacht). Ze staat altijd zonder deken, en dus ook niet geschoren.
Dus ik bedacht me dat het misschien handig was om er vlechten in te doen... Dit doe ik dus noooooit meer. De volgende ochtend hing de eerste complete vlecht al als decoratie aan het hekwerk
). Dit werkt tot nog toe prima