Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zie er niks van koudbloed of fries in terug. 
bianca23 schreef:misschien beetje off topic maar hoor hier veel mensen zeggen dat 1,70 te hoog is voor een tinker?? maar ik heb zelf een tinker van dik 1,67 en ik weet zeker dat er meerdere grote zijn!
denk ook dat het geen tinker is, oog niet half maar beetje gelders lijkt het me wel.
leuk paard.

Solleke_Noah schreef:Hij lijkt qua koppie en behang heel erg op de mijne, daar weet ik ook geen afstamming van, ik gok altijd iets van paint x tuiger (door profiel van het hoofd, gangen, dunne manen en staart) oid. Tinker zie ik er zelf niet in.
De mijne:
[ Afbeelding ]
NeverGiveUp schreef:Hij heeft een beetje van de mijne weg.. Daarom vind ik de jouwe altijd leuk als ik hem zie
Vooral dat mooie grote hoofd
Gewone bonte kwpner met een tuigpaard als mama. (Onbekend of hij van Samber afstamt)
terpentijn schreef:Voor een Tinker-kruising is er wel ERG weinig been-behang.
Warmbloed-KWPN-Tuiger zie ik er ergens toch wel in (inderdaad: profiel, voorhoofdvorm, oren, gangwerk en kruisvorm), maar wel gekruist met iets anders (met wat zal wel altijd een raadsel blijven).
Haar stamboeknaam is dus "Halla"? En ze er is een paspoort stempel van de Gypsy Cob en Drum Horse ssociation?
Neem aan dat ze gechipt is?
Valt er via die gecombineerde info niet het een en ander na te pluizen?
Je schreef ook dat diegene waarvan je haar gekocht had Tinkers en Friezen fokte, maar haar op de markt had gekocht. Is dit de Zuidlaarder Markt hier in Drenthe soms geweest....?
Heel erg leuke merrie trouwens, hele fijne uitstraling en uitdrukking, by the way!

Solleke_Noah schreef:Qua koppie ook! De jouwe is wel kruising tinker he? Ik vind de benen van de mijne gewoon net iets te fijn voor een kruising tinker te zijn.

LecyTinker schreef:Ariebren, maar ook hier zien we totaal geen sok.

LecyTinker schreef:bianca23 schreef:misschien beetje off topic maar hoor hier veel mensen zeggen dat 1,70 te hoog is voor een tinker?? maar ik heb zelf een tinker van dik 1,67 en ik weet zeker dat er meerdere grote zijn!
denk ook dat het geen tinker is, oog niet half maar beetje gelders lijkt het me wel.
leuk paard.
Vanaf 1.62 kunnen tinkers ondergebracht worden bij het Drumhorse stamboek. Veel stamboeken ( Tinker, Irish Cob, Gypsy etc) hebben een maximale hoogte en zover ik weet vallen tinkers boven de 1.70 zo wie zo buiten al deze stamboeken, dus worden dan automatisch Drumhorses genoemd, dus geen tinker (Deze benaming wordt vaak in de mond genomen als verzamel naam, maar er zit onderscheiding tussen al deze "rassen" naar de wensen van het stamboek) meer, als het paard iig aan de richtlijnen van het ras voldoet. En dat doet TS haar paard ook niet.
Schimpje schreef:Als er Ter Apel (daar zit de paspoortconsulente van het GCDHA) in het paspoort staat, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een neutraal paspoort, dus "stamboekloos". Dit is gewoon een soort blanco paspoort wat uitgegeven wordt als je laat chippen, en er is geen stamboek bekend bij het paard. Heeft dus niks te maken met kruising tinker oid, een neutraal paspoort kan aan ieder ras (of kruising) worden uitgegeven. (gebeurt ook heel veel vlak voor paardenmarkten, chip erin en neutraal paspoort erbij, zo goedkoop mogelijk)
De max. hoogte voor een "tinker" is bij het NSvT en het ICS 1.70. Daaronder is het gewoon tinker, dw (irish)cob/vanner/grai als type.
Bij het GCDHA vallen paarden boven de 1.62 onder Drumhorse, tenminste, dat was altijd zo, geen idee hoe dat nu zit nu dat samen is met ICS-Ltd. Drumhorses mogen ook kruisingen zijn met Shire/Fries/Clydesdale, en hoeven dus geen volle tinker afstamming te hebben.