Donnafrend schreef:Ffortuna schreef:Tsjonge, dit is weer Bokt op z´n best hoorleen gewoon een bitje van een stalgenoot, dan kom je er gelijk achter of deze te groot is of niet. Proberen en laten wennen kan prima.
Dat lenen wouden we eerst doen maar er staan maar 3 andere paardjes en die hebben eigenlijk allemaal hele dunne bitten aangezien die er abders niet op reageren maar voor hem wil ik eigenlijk gewoon een dik bit zodat dat niet te scherp voor hem is.
Als het alleen om te wennen is maakt het niet uit of het een dunner bit is, want er komt toch nog geen druk op. Bovendien kun je dan de breedte maat wel makkelijker inschatten. En soms kan een dunner bit juist fijner zijn voor paarden. De tandarts om advies vragen lijkt me ook zeker een goed advies
leen gewoon een bitje van een stalgenoot, dan kom je er gelijk achter of deze te groot is of niet. Proberen en laten wennen kan prima.

mijn 2,5 jarige loopt (al van veulen af aan) perfect mee aan het halster, ook buiten, op vreemd terrein, waar dan ook. Anders zeg je nu dus dat je met een bitje lekker in de bek kan hangen... Het gaat om het vertrouwen en het respect voor jou als leider, als je paard dat niet heeft moet je dat oefenen oefenen oefenen, niet er om die reden een bitje in gaan hangen.
mijn antwoord heb ik eerder al gegeven. Overigens, wellicht kun je een Billy Allen snaffletje proberen, die heb ik nu ook net gekocht voor mijn paard om mee te gaan oefenen. En ik vind eigenlijk ook dat je een 2,5 jarige prima kunt inrijden, als je maar rustig aan doet. 

) nooit echt het gewenste resultaat gaat zijn.