[TI] Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:36

HijadelaLuna schreef:
Zou best een vanner kunnen worden, maar daar is zoals Leonoor al zei echt nu nog geen uitspraak over te doen.

NAV de advertentie
- Nieuwe/betere foto's, foto's zijn je visitiekaartje, die van nu volgend niet een geheel en zijn van slechte kwaliteit
- minder uitroeptekens in de tekst, let op interpunctie oa hoofdletters, dat komt al wat netter/professioneler over.
- "hij is een Vanner dus hij zal ongeveer 1.60m worden. nu is hij ongveer 1.50." gewoon vervangen door huidige stokmaat en stokmaat ouders, voor de rest zoals al eerder gezegd geen uitspraak over te doen.
- prijs op notk, of anders bieden vanaf en dan 1200 oid, als mensen het dier gezien hebben en hem leuk vinden zijn ze eerder geneigd dat daadwerkelijk te geven dan wanneer ze nog niet weten wat ze ervoor kopen zeg maar.

Behang heeft wel degelijk een positieve invloed :j

Dit is niet mijn advertentie. Dit is de advertentie van een vriendin van me, en ik wil misschien haar paardje overnemen. Vandaar dat ik vraag wat jullie denken over de vraagprijs voor dit hengstje ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:37

Behang (en dan voornamelijk sokken) is ook niet heel erg veel over te zeggen bij een jaarling. Je ziet in de basis wel redelijk wat de aanleg is, maar of het dan daadwerkelijk ook naar verwachting zal ontwikkelen als het paard ouder wordt, weet je niet. Andersom is dat ook het geval, ik ken ook tinkers die als jong dier weinig sokken hadden en op oudere leeftijd toch mooie volle sokken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:38

nouja, men ziet volgens mij toch het liefst veel behang :) het is een raseigenschap, hoe meer hoe beter :))

zeg eerlijk, is dit niet een plaatje? :D
Afbeelding

maar het is inderdaad een jaarling, en dan is er gewoon weinig te zeggen over de ontwikkeling
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 26-09-12 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:38

Eeffjjuh schreef:
Dit is niet mijn advertentie. Dit is de advertentie van een vriendin van me, en ik wil misschien haar paardje overnemen. Vandaar dat ik vraag wat jullie denken over de vraagprijs voor dit hengstje ;)

Vind jij het waard? Zoja, kopen. Zonee, lager bod doen en hopen dat het geaccepteerd wordt en anders doorzoeken.

Elk paard is enkel de slachtprijs waard. De rest is emotionele waarde (ik bedoel, een paard smaakt echt niet beter dankzij een mooie 1e premie).

petraaken

Re: Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:40

F-AM --> TI. Hier zitten de kenners van het ras.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:41

Ja, maar er zit ook onderhoud aan, plus dat je met een vanner bijv. minder makkelijk (zeg niet onmogelijk!!!) de sport in kan dan met een Grai (lichter type). Zo heeft iedereen voorkeuren. Persoonlijk zie ik ook bovenstaand het liefste, maar dat is niet voor iedereen zo.

Daarbij, jouw plaatje is een volwassen hengst. Paardje wat TS bespreekt is nog in de groei en de ouderdieren zijn ook min of meer wat anders, wat niet per definitie "minder" is.

Haha Leonoor, that's the way it is.

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:43

Hahaha Leonoor, dat is echt heel cru gezegd, maar het is wel waar!! Ze heeft al laten weten dat ze voor mij zou kunnen zakken. Aangezien ze zeker weet dattie op een goed plekje terrecht komt en in de buurt blijft.

en Lifaya, het klopt inderdaad dat het wel vreselijk mooi is zo veel behang, maar ik keur hem er niet of af als hij niet zo veel behang gaat krijgen ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:44

Desalniettemin 'zie' ik persoonlijk de waarde van premies en sportresultaten wel in hoor :j Maar dat is iets persoonlijks. Iedereen zijn eigen voorkeuren inderdaad ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:46

klopt idd dat het natuurlijk wel een groot verschil is met een volwassen hengst :j
hier even een Vanner type gefokte jaarling:
http://www.hunt101.com/data/500/medium/Home_126.jpg

Vind dat toch al een ander beeld geven, maar ja, wie weet krijgt de hengst van de OP toch meer haargroei, zwaart die heel erg uit, etc. Het beste te beoordelen rond een jaar of 3 a 4. Maar met jaarlingen blijft het altijd gissen :j

Eeffjjuh, Als je er niet om geeft, het een onwijs leuk dier vind ook in omgang en het geld hebt, zeg ik doen!
Ik wil in een paar jaar ook kijken naar een tinker hengst, zwaarder en kleiner type dan de gemiddelde tinker. Een stokmaat van 1.40 zou perfect zijn :P en het liefst toch wel mooi behang

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:52

lifaya die is wel mooi, vind hem 'sierlijker' dan Jay!! Ik moet eerst mijn moeder overhalen om het samen te doen. Ben eigenlijk al best een tijdje op zoek, maar nooit echt iets tegen gekomen waar ik een klik mee had. Dit is echt een leuk paardje, een lekkere kroeldoos. Iedereen duimen voor me ghehe

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:57

Dat is niet eerlijk Renée, je pakt nu buitenlandse type's die ten minste het dubbele waard zouden zijn hier in NL :o Daarbij zit dat dier in de wintervacht, dat verschil kan ook al enorm zijn, vooral qua sok en zwaarte van het beenwerk (nou ja, hoe zwaar het lijkt vanwege dat haar dan :+ ). Hengstje waar de TS mee aankomt heeft niet zomaar een eerste premie en is ook zeker niet lelijk, ik vind hem iig wel leuk en zie er wel wat in, of het nou een vanner zou worden of niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:59

Ik typ gewoon even bij google "gypsy vanner yearling" :P klopt idd dat dat buitenlandse zin, als iemand een foto van een NL type vanner jaarling heeft, ben ik benieuwd :P ik kon niks vinden :')

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:01

Ik vind de 1500 idd wel een redelijke bedrag voor een jaarling met een 1e premie.

Ik heb mijn merrie op 2,5 jarige leeftijd gekocht, zonder premies, maar wel met geprimeerde ouders. Heb haar voor 1500 gekocht, maar kwam alleen maar omdat het winter werd en ze dan alleen maar meer geld zou kosten. Ik heb haar dus wel voor een aardig laag prijsje kunnen krijgen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:02

Contacteer Berdien of Karla08 eens. Berdiens paard heeft als 5-jarige vorige week een eerste premie gehaald. Maar ik moet zeggen, dat is wel een Vanner in de zwaarste/grofste vorm van het woord :Y)

Poosje81

Zoals gezegd, typeren op die leeftijd is eigenlijk niet mogelijk. Natuurlijk kun je vaak wel inschatten hoe ze gaan uitgroeien, maar garanties heb je er ook niet op.
De "Gypsy Vanner" is voor een groep in het buitenland de naam/benaming van het ras, niet persé van een type. Ik vermoed namelijk ook dat beide paarden die jij laat zien beide niet in het vannertype maar in het cobtype zouden vallen als je die voorbrengt op een NSvT keuring.

jorretje

Ik vind m wel leuk, maar eigen jaarling hengst vind ik toch veel leuker :P
Ik zou als ik jou was gewoon een bod doen van wat jij vind dat hij jou waard is. Als je geluk hebt wordt het geaccepteerd, als je pech hebt bied iemand anders meer. Het wordt nu winter dus dat drukt de prijzen meestal wel en beetje, omdat paarden in de winter vaak niet buiten blijven en dus meer tijd en geld (en plek!) kosten om te onderhouden. Ook zijn er in de winter hierdoor dus minder kopers.
Persoonlijk zou ik als ik mijn paard moest verkopen hem liever voor wat minder weg zien gaan naar iemand die ik ken en vertrouw dan voor iets meer naar iemand waar ik niets vanaf weet!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:04

Die jongste wordt nog niet getypeerd :Y) :P

Maar laat duidelijk zijn dat type nu niet te zeggen valt, ook geen invloed heeft op de prijs, en hoogstwaarschijnlijk voor de TS ook niet van belang is, begrip van het woord is ook nog behoorlijk breed.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:05

HijadelaLuna schreef:
Die jongste wordt nog niet getypeerd :Y) :P

Maar laat duidelijk zijn dat type nu niet te zeggen valt, ook geen invloed heeft op de prijs, en hoogstwaarschijnlijk voor de TS ook niet van belang is, begrip van het woord is ook nog behoorlijk breed.

Heey, das niet de bedoeling :') Je hebt me gelijk, jongste zou inderdaad niet getypeerd worden. Laat ik het anders verwoorden, bij de jaarling die op die foto staat vermoed ik dat hij uitgroeit tot een cobtype, conform omschrijvingen NSvT.

Maar goed, TS laat je weten wat je doet?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:08

}> Dat hij wrs zal uitgroeien tot een cob (al kan ik geen inschatting maken vd maat) ben ik dan wel weer met jou eens ;)

TS kan ook gewoon naar het ICS gaan, daar doen ze helemaal niet aan typeindeling :P Dat is echt iets stamboek gerelateerds, dus Renée, via google is dat heel moeilijk zoeken, daar het gehele ras in het buitenland vaak Vanner Horse, Gypsy Vanner oid wordt genoemd ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:14

Ik weet nog duurdere paarden te koop te staan , veulens zelf.
Heb vroeger Tinkerveulens voor nog veelmeer verkocht ...
Ja de markt ligt op zijn gat , maar de goede paarden houden echt wel hun prijs vast hoor !

Het is wat je er zelf voor wilt geven , is hij het je waard te ja of te nee.

Eerste premie is natuurlijk wel leuk , zit in ieder geval goed gebouwd in elkaar !

Succes met je keuze !!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:15

Ik dacht altijd dat de benaming in Engeland Irish Cob was en niet Gypsy Vanner maar dat dat bij een bepaald type werd gebruikt :P ook weer wat geleerd

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:16

Die typeindeling is echt alleen bij een stamboek. Er zijn meerdere benamingen voor een en hetzelfde ras :)

Toevoeging: Jullie hebben vast ook wel gehoord van een Drum Horse en een bepaald beeld erbij, echter als je het woord vertaalt en bekijkt hoe het elders gebruikt wordt heb je het gewoon over een paukenpaard. En dat heeft dus niks met het paard te maken, echter met de functie die de ruiter vervuld, al is het een arabier (maar die zijn vaak teveel heethoofd voor die functie, koudbloeden die zijn meer geschikt, en daaruit is dan weer de benaming Drum Horse voor "onze" Drum Horses ontstaan)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:35

_San87_ schreef:
Ik vind het veel te veel geld voor een tinker, helemaal gezien de huidige markt. 500 of minder lijkt me redelijker.

Excuseeeeeer???? 8)7

ik vind 1500 voor een hengstje een goede VEULENprijs
nu zijn jaarlingen wel lastiger te verkopen, dus qua prijs maakt dat weinig verschil
maar 1500 vind ik dus zeker en vast meer dan oké voor een jaarling hengst
op voorwaarde dat hij naast zijn afstamming en premie ook goed doorvoed en verzorgd is en basisopvoeding kent
2000 zou ik ook nog een goede prijs vinden

als hij echt weg moet, zal je wellicht nog wat kunnen onderhandelen, maar ik vind de prijs zo ook prima

dat er momenteel soms veulens voor mini-prijzen weggaan, is gewoon geschift en niet iets waaraan ik zou willen meedoen :n

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:42

ik vind het ook een hele mooie prijs
heb mijn hengsten veulen van dit jaar die niet op keuring is geweest voor ongeveer dat bedrag verkocht
dus voor een jaarling vind ik het echt niet veel

type valt idd nog niet veel over te zeggen dat is afwachten verder

verder ben ik het met frenia eens , dat ik het echt gekke werk vind dat sommige paardjes voor 500 euro ofzo te koop staan, aan die hype doe ik ook niet mee

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 12:44

frenia schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het veel te veel geld voor een tinker, helemaal gezien de huidige markt. 500 of minder lijkt me redelijker.

Excuseeeeeer???? 8)7

ik vind 1500 voor een hengstje een goede VEULENprijs
nu zijn jaarlingen wel lastiger te verkopen, dus qua prijs maakt dat weinig verschil
maar 1500 vind ik dus zeker en vast meer dan oké voor een jaarling hengst
op voorwaarde dat hij naast zijn afstamming en premie ook goed doorvoed en verzorgd is en basisopvoeding kent
2000 zou ik ook nog een goede prijs vinden

als hij echt weg moet, zal je wellicht nog wat kunnen onderhandelen, maar ik vind de prijs zo ook prima

dat er momenteel soms veulens voor mini-prijzen weggaan, is gewoon geschift en niet iets waaraan ik zou willen meedoen :n

Doorvoed is hij niet. Die vriendin heeft hem 'gered' omdat hij bij de vorige eigenaren veeeeeeeelste mager was. Je kon zijn ribben tellen. In de twee maanden dat hij bij haar heeft gestaan is hij al goed aangekomen en is zijn vacht ook weer gaan glanzen. Hij loopt aan het halster aardig met je mee, maar hier zit nog veel werk aan.