Haha ik zie dat ik het inderdaad verkeerd opgeschreven hebt staat er weer mooi knullig.... sokken met mijt wassen... Maar goed die van mij krijgen dus inderdaad die dectomax injectie en dan heeft mij pony er meestal het hele jaar geen last van, heb haar laatst wel 1 x moeten wassen met sebasil heette dat geloof ik. Is in ieder geval een raar goedje wat niet met de huid van de mens in contact mag komen.
Juist die knullige opmerking maken mischien ander mensen met stampende Tinkers wakker.
Het is zo simpel, mijt bestrijding en ik kan 's nacht doorslapen omdat die Tinkers ook lekker slapen in plaats van de stal te verbouwen.
KootMiraDrum
Geplaatst: 09-09-12 22:55
Ariebren schreef:
Dus voor mij is het gewoon elke 10 dagen een mijt bestrijding op het paard. De volwassen mijt die eieren kan leggen doden.
Elke 10 dagen, Henk? Dan heerst er bij jou een fikse besmetting. De standaard behandeling is wassen, en na 10 dagen herhalen, om uitgekomen eitjes/larven weer te bestrijden. Daarna zou je (na evt een 3e keer) voorlopig klaar moeten zijn.
Ariebren
Geplaatst: 09-09-12 23:03
Bijna goed. Wassen doen we niet. Met de plantenspuit de sokken tegen de huid aan nat spuiten Om de tien dagen, we houden het bij op het stalbord. En we gaan tot de vierde keer op mijn aandringen voor de zekerheid.
En Cochise staat weer met schone benen in de wei. Geen korsten meer, geen rotzooi in de sokken.
Tovallig vanmiddag nog even de ouwe Co er op gekontroleerd.
niet vergeten dat alle producten tegen mijt gewoon zwaar gif is. Logisch,aangezien je met lavendel geen mijt dood krijgt.
NathalietjeB
Geplaatst: 03-10-12 14:35
maar voor diegene die met plantenspuit de benen doen hoe doe je dat dan met de hoeveel sebacil die erin moet??
Vasthi
Geplaatst: 04-10-12 07:35
Mijn dames weer 2 maal behandeld de afgelopen tijd met Eprinex pour on. Kootholtes bevatten geen verdikkingen meer en alle korstjes zijn weg.
Enya_Indy
Geplaatst: 31-10-12 08:21
ik heb ook een stampertje, het schijnt een tinker tik te zijn haar moeder deed het ook. maar het is geen mok of iets anders. maar ze stampt wel heel hard
Enya_Indy
Geplaatst: 31-10-12 08:22
ik heb ook een stampertje, het schijnt een tinker tik te zijn haar moeder deed het ook. maar het is geen mok of iets anders. maar ze stampt wel heel hard
Als het echt CPL is, vind ik Sebacil te weinig werken. Bij mijn trekpaard (met behoorlijk heftige CPL) werkt Cydectin Pour On het beste. Dat werkt echt!
Voel je ook verdikkingen/ribbels op de benen?
agieejj
Geplaatst: 31-10-12 21:07
Mijn.verzorg tinker had het ook. Deze had luizen... Een of ander goede gwn de DA gehad daar der 1x maal totaal mee ingespoten en na 7 dagen weer. Ze heeft nu nergens meer last van