Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Toen ik haar ging bekijken; niets aan de hand maar eenmaal thuis was ze echt óveral bang voor als het met mensen te maken had (met paarden geen enkel probleem). Dat paard kende gewoon helemaal niets en is nogal onderdanig. Een onderdanig paard gaat gewoon uit de buurt als ze benaderd wordt, dat is nu eenmaal hoe paarden dat doen. Bij veulens zie je dat alleen als je ze niet meteen halstermak maakt; wacht je twee weken dan zal een veulen ook gaan rennen zodra hij een mens ziet. Geloof me er is hoop en het hoeft helemaal niet zo lang te duren als je denkt.
. Je zult obstakels tegenkomen maar als het paard schrikt (de mijne werd bijvoorbeeld weer gek van het geluid van de sluiting van het halster) haal je je schouders op en begint opnieuw. Als je een dag gespannen bent of iets aan je hoofd hebt sla je een dagje over. 

DeMolenhoek schreef:Ginger18: Ze heeft haar halster nu aan, maar ze krijgt het vaak uit en dan kunnen we weer opnieuw beginnen helaas. In de wei zitten ga ik niet doen, iets met een hoef en mijn hoofd