[TI] Tinkers sloom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

Re: Tinkers sloom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 20:08

Maar waneer je dan een tinker veulen koopt, heb je dus wel de kans dat je een sloome koopt xd

xx Ellise

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:05

Dat licht er aan hoe die opgevoed word.
Hoe die ingereden word.
En hoe zijn of haar karakter is.

Net zoals bij alle andere paarden.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:09

de tinkers die ik in t verleden gereden heb, waren ook allemaal lekker pittig.
Wel een beetje sullig af en toe.

Energy heb ik sinds veulen en ze kon soms wel heftig zijn, maar was ook de braafheid zelf.
Nu ik haar aan t inrijden ben is ze lekker voorwaarts, maar dat komt ook doordat ik een van de eerste keren haar op tempo ben gaan rijden: flink voorwaarts, maar niet teveel natuurlijk.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:02

hier ook geen slome tinker.
Hij kan wel lekker lui zijn, maar als ik hem dan aan het werk zet, gaat ie vanzelf weer lekker voorwaarts.
Buiten moet ik hem in draf altijd in houden, hij gaat graag heel hard(niet galopperen, dat is te moeilijk voor hem)
dus sloom zou ik de mijne niet noemen..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:56

Mijne is ook allesbehalve een slome sul. Ze is braaf, en altijd bij me te houden, maar kan opeens in een neurootje veranderen. Pittig was ze al op het moment dat ik haar kocht (toen was het zelfs nog erger dan nu). Ze was toen bijna 2 jaar. Op een manege word elk paard wel sloom, dus dat ligt niet aan het ras ;)

Mijn temperamentvolle tink :P
Afbeelding

Afbeelding

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:15

ik had vandaag wedstrijd in grave was aan het inrijden en toen trok mijn tinker een sprint wow hij ging ff hard, mensen aan de kant zeiden gelijk is dit een koudbloed!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:41

michelle___ schreef:
Je wilt je paard leren pittig te zijn? :roll:
Hoe sloom je paard is ligt aan de ruiter.

Nee dat ben ik niet met je eens.
Elk paard is van nature snel, sloom, pittig, mak, e.d.
Als ruiter heb je daar wel invloed op, maar om te zeggen dat het echt aan de ruiter ligt dat klopt niet ;)

Ik denk dat TS iets door elkaar haalt: Manegepaarden en Tinkers. Hoewel ik ook manegepaarden ken die wel lekker actief doorlopen, zijn de meeste niet echt voorwaarts, tenzij ze goed doorgereden worden. In dat geval ligt het wel aan de ruiter, maar ook daar niet altijd. Zo hebben wij Murphy, en Murphy is gewoon geen snel en actief paard. Zonder zweep kun je die niet lekker rijden en ook gevorderden krijgen hem niet super voorwaarts.

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:20

Nou ik heb er wel eentje die liever lui als moe is hahaha
Echt een gezellige picknicktinker

Ze is een echt dieseltje, eenmaal op gang kan ze echt wel lekker lopen, maar als het niet hoeft prima
Alleen in de winter kan ze weleens een stuk pittiger zijn

Maar voor mij een perfecte match, ik kan heerlijk relaxt met haar naar buiten

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:36

Hier nog ff aanvulling, sloom is de mijne niet, zn top lag vandaag bij de 42 km/uur!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:17

Tirzah is zo sloom als ze zelf wil :D

Soms moet ik echt moeite doen om haar goed door te laten lopen, maar vooral buiten krijgt ze het soms in haar bol en dan is ze bijna niet te houden.

Vroeger trok ze ook nog wel eens een flinke sprint om tijdens het rijden uit de bak te ontsnappen.

Ik denk dat veel mensen haar sloom vinden, maar wie haar echt goed kent weet dat ze dat niet is. Ik denk dat veel tinkers niet zo sloom zijn als ze lijken.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:00

die van mij is eerder sloom dan actief... maar dat wilde ik ook XD hihi

Eala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:32

Mijn tinkertje (4 jr) is ook zeker niet sloom!
Ze loopt heel actief. Rustig is ze wel, in die zin dat ze niet snel ergens van schrikt, alles best vindt, heerlijk met zich laat truttelen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:14

Wil hier graag even melden dat een tinker,goed opgeleid,vooral op zijn baas vertrouwd,dus braaf is.
Maar als mijn merrie mag gaan,dan gaat ze ook!Hard en vol pit,tegelijkertijd terug te nemen met je pink,ze wordt bitloos gereden.
Wil dus maar zeggen dat het vooral afhangt van de tijd die je erin steekt en natuurlijk ook een beetje karakter,maar een tinker werkt met je,niet voor je :j

Eala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:09

Mooi gezegd, Tinkerplein!
Ik heb mijn tinker nog maar een maand, maar heb dat laatste duidelijk gemerkt. Ze heeft een vriendelijke en intelligente manier om mij duidelijk te maken wat ze wil en nodig heeft.
Ook vind ik het opvallend hoe goed we elkaar al kennen in die maand.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:13

volgens mij verschilt het heel erg per tinker. het tinkertje wat ik verzorg moet ik af en toe echt achter z'n vodden aan zitten omdat hij liever lui is dan moe :+ ondertussen heeft hij gelukkig wel door dat hij bij mij toch echt wel door moet lopen :) ik ben ongeveer 2 jaar geleden gestopt op de manege, waar ook een tinker stond. deze was altijd snel, deed alsof ze schrok, probeerde je eraf te gooien, maar als je der voor je gewonnen had en had laten zien wie er de baas was kon ze prachtig lopen en deed alles voor je <3 kwam ook alleen nog maar op de manege omdat ik elke week op haar mocht rijden en zo'n beetje de enige was die kon blijven zitten :+

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:15

onze tinker loopt harder dan de meeste andere paarden waar ik mee samen rij.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:18

Ik heb een Tinkermerrie van 12 jaar oud en hoe sloom ze is ligt maar net aan hoe jij je gedraagt. Laat je d'r met een lekker lang teugeltje, sjokt ze op een kalm tempo rond. Pak je d'r op, dan heb je je handen vol. Zeker met de galop, dan wil ze ook serieus HARD!

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:26

Sloom.....nou je zou die van mij 's moeten proberen! Mijn tinker Tinka is allesbehalve sloom en wil eigenlijk in draf en galop altijd HARD!!
Eigenlijk heb ik juist meer moeite met tempocontrole dan tempo maken... :D
Fout imago dat Tinkers sloom zijn er zijn ook "gewone" paarden die niet vooruit te branden zijn...

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:31

Klopt, die van mij is zelfs zo erg dat als we draven en ze mag van mij nog niet in galop, gaat ze een struikelpasje maken om dan er een galopsprong erachter aan te gooien hahaha

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 20:13

wow, dat wist ik helemaal niet :)

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:54

tinkers kunnen sloom zijn op een manege ja
maar als het geen manege paarden zijn zijn het best wel racetinkers
mijn VZ paard ook een tinker noem ik altijd de race- of spring-tinker
ze kunnen heel hard gaan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:48

als ik kelly uit de wei haal dan sloft ze maar wat achter me aan en is ze echt sloom haha.
maar zodra ik die in de bak zet dan is het gáán! dan is ze supervoorwaarts en kan flink gek doen.
dus geen slome tinker!

einafets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:11

Hallo,
ik heb ook 2 tinkers en die zijn best vooruit. Mijn merrie is zelfs het eerste half uurtje helemaal vol energie. Ik moet haar steeds inhouden en lossen om er wat meer tempocontrole over te krijgen. Ik moet wel ook zeggen dat ze nog maar 5 jaar is en nog maar sinds het voorjaar gereden wordt. Dus de beheersing over haar gangen moet nog komen. Ook een bokje plaatst ze heel graag ... maar ze heeft zo haar dagen...
soms loopt het allemaal super en andere dagen dan denk ik ohnee wat klungel ik toch weer aan .. ;-)
Wij rijden met bit en bitloos. Maar ze is even voorwaarts of in de hand...
Ik rijd met een boomlooszadel en het nadeel is wel dat als ze bokt het zadel schuift en ik minder stevig zit... Ze is nl best rond en heeft niet zoveel schoft. Nochtans past het zadel wel

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:33

Niet alle Tinkers zijn uiteraard sloom. Ze zullen niet vurig zijn zoals een arabier maar nee sloom vind ik ze ook niet eigenlijk.
Nu heb ik een tinker kruising , maar ze heeft het karakter van een Tinker. Rustig (niet sloom :)) ) en ontzettend lief!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:52

Ik moet zeggen ik heb wel een grai maar Chihiro is hendig fel.
Ze was wel al van veulentje een uitzondering. Heel dominant en enorm voorwaarts. Echt niet het karacter van haar moeder, zal wel van John Boy komen. Ben wel blij hoor, heb liever een lekker snelle.