[TI] Dressuurtinkers meld je hier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 00:57

Ik reed ook dressuur met mijn tink. We ging supersnel met de puntjes. Maar toen we in de L2 kwamen ging het niet meer. Geen idee waarom. Ik dacht dat het aan mezelf lag. Teveel mensen op hem laten rijden. Of ik was niet consequent met trainen. Dacht dat dit het probleem was. Ik ben er een jaartje even tussenuit geweest met het idee om opnieuw op te laden en weer te beginnen. Zelfs een mooi dressuurzadel op maat laten maken. Maar helaas er werd nekartrose geconstateerd in het laatste stadium. Dus ik hobbel wat meer. Ik probeer wel dressuurmatig bezig te zijn. Maar ik start niet meer en ben meer bezig met kijken naar zijn lijf. Op het moment vind ik dat hij teveel zijn rug wegdrukt. En om pijn in zijn rug te voorkomen probeer ik hem lekker laag met zijn neusje bij de grond te laten lopen. Ook met longeren. Heel jammer. Sjim had het echt in zich. Had er achteraf wat meer uit willen halen. Heel veel spijt van gehad.

Maar ik heb vorige maand een leuk jaarlingetje gekocht. Met mooie ruime gangen en een niet al te breed postuur. Dit wordt hopelijk mijn nieuwe dressuurtinker. En ook iets waar ik altijd spijt van heb gehad dat ik er nooit aan ben begonnen. Hij wordt ook direct beleerd voor de kar. Dus er zijn wel weer plannen.
Zal eens wat oude foto's van Sjim opzoeken.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 10:11

Grit schreef:
TinkerTom schreef:
Je moet soms wel wat sterker in je schoenen staan...
soms wordt je lelijk aangekeken tussen de kwpners....als je met je tinker op wedstrijd gaat...
Vind ik heel erg meevallen. Ik ben nog nooit "openlijk" lelijk aan gekeken, ook niet toen ik met mijn haflinger startte.
Er zijn zeker mensen zijn die er negatief over praten, maar dan gebeurd dat achter mijn rug, dus heb ik er geen last van :D En ach, zo heb ik soms ook een mening over een combinatie.
En inderdaad, soms komen mensen je juist opzoeken om een compliment te geven, dat ze het knap vinden of je paard leuk vinden.

Een keer stond mijn vriend langs een man en die zegt als grapje " ik wist niet dat er ook koeien mee mochten doen". Gewoon als flauw grapje, hij bedoelde er niks verkeerds mee. Maar hij schrok toen bleek dat hij het tegen een bekende van de "koe" zei. Kwam zich verontschuldigen. Ik kon er wel om lachen.

princesissi schreef:
Nee nog niet, maar ze gaan dr wel aankomen! We zijn al zover dat we een verzamelde galop hebben.
Alleen ze loopt heel diep aan de teugel, dus k weet niet of mensen daarop zitten te wachten. -O-
Het gaat er niet om of mensen daar op zitten te wachten toch? Werk aan de winkel om dit (met lessen) op te lossen.

Kijk wel realistisch naar wat je samen met je paard kan. Heeft je paard moeite met het verruimen zoals ze dat graag willen zien, dan ook niet miepen als je daar 4-en voor krijgt en zeggen dat jury tegen koudbloeden is. Maar hard werken op andere onderdelen, om de 4 weer te kunnen compenseren.
Misschien kost het wat meer training, maar nette wendingen, nageeflijkheid, over de rug, tact, los in het lijf, dat kunnen onze tinkers net zo goed. Alleen de gangen en het plaatje zien er soms wat anders uit 8-). Maar daar kiezen we dan ook voor <3

Als we zover zijn gaan wij maar eens beginnen aan onderlingen wedstrijdjes. Ik geloof best dat je raar wordt nagekeken, maar dat maakt niet uit, daar kan ik wel tegen. Haha. Eerst maar eens goed oefenen in de les. Ik zal dadelijk wel even een foto plaatsen van hoe ze eruit ziet. :)

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:07

Mijn paardje is een Tinker x Fries, en nog niet zo lang onder het zadel. Maar als we het samen leuk vinden wil ik ook best een keer een dressuurwedstrijdje gaan rijden met hem, en ik ben heel benieuwd hoe we het er vanaf zullen brengen :)

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:21

Buster is nu nog te jong, maar ik ben van plan met hem dressuurwedstrijden te gaan rijden. Eigenlijk wil ik ook wel graag springen, dus als hij het een beetje aankan dan ga ik in ieder geval B starten in het springen.

Hij is overigens alvast zelf aan het oefenen := :
Afbeelding

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:25

BvanhetB schreef:
Buster is nu nog te jong, maar ik ben van plan met hem dressuurwedstrijden te gaan rijden. Eigenlijk wil ik ook wel graag springen, dus als hij het een beetje aankan dan ga ik in ieder geval B starten in het springen.

Hij is overigens alvast zelf aan het oefenen := :
https://lh3.googleusercontent.com/-ROL6 ... 020241.JPG

Awh wat is die leeuuk! <3

BvanhetB

Re: Dressuurtinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:08

princesissi: Dank je! :o Geeft nog meer motivatie om hem uit te gaan brengen :))

Hij wordt eind juni 2 jaar. Dus we moeten nog even wachten! Maar als het zover is....

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:23

Ik rijd nu ook een tinker van 1,56 cm en 5 jaar oud.
Is lang niks mee gedaan. ik ga er mee oefenen en heb ook elke week les.
En we komen ook steeds meer vooruit. Ik hoop dit jaar al te starten in de dressuur!

Foto's volgen nog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:41

Ik rijd dressuurmatig met mijn tinker, maar geen wedstrijden (zegt mij absoluut niets en Iowa ook niet) 1x per week hebben we dressuurles en verder probeer ik ook thuis wat dressuur te doen maar we maken ook veel buitenritjes ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:30

Hier nog een tinker die naast o.a. buitenrijden, springen, etc dressuurmatig gereden wordt door zowel mijn bijrijdster als mijzelf. Wedstrijden worden niet gereden ivm mijn enorme wedstrijdangst. Mijn bijrijdster vind officiele wedstrijden ook niet erg interessant. Ze vind het bijv wel leuk om onofficieel mee te doen met de tinkerdagen in Leusden. Tink heeft wel veel aanleg voor dressuur, en de instructeur van mijn bijrijdster zegt dat ze best tot de Z zou kunnen komen :j Bijrijdster lest 1x in de week, en zo nu en dan neem ik ook eens een lesje.

Met mij:
Afbeelding

En met bijrijdster
Afbeelding

SayikaKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:46

Afbeelding

ik en mijn lieve tinker kathy <3

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:44

Ik meld me ook! :) pad en ik rijden naast buiten, lange lijnen, grondwerk en clickeren vooral dressuur. Om lijf en geest soepel te hiouden. En vooral omdat het zo leuk is!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:07

Sjim en ik een paar jaar geleden

Afbeelding

En een paar weken geleden.

Afbeelding

Ik heb helaas moeten stoppen met wedstrijden vanwege zijn nekartrose.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:10

zoals alle foto's laten zien is dit natuurlijk goed mogelijk.
Hier ook iemand die met een tinker dressuur rijdt hoor!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:59

Sjim is gaaf, wat een tankie!!!

Hier ook iemand die dressuurmatig met haar tinker rijd.
We hebben sinds dit jaar onze startpas en heb 1 wedstrijdje gestart en eerste puntje is binnen!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:38

Leuk al die dressuurtinkers!
Wat naar voor je Sharmilla!

WenK schreef:
Eevee schreef:
Oooooooit als mijn Tink groot is hihi hij is nu bijna 2 jaar....maar ik wil hem wel dressuurmatig gaan rijden en wie
weet ooit wedstrijden :j

Dirk <3
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZY6GOZFP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FNP4N8XD.jpg

Ach, als zn oma het kan... ;)

Kleine broer Gijs heeft ook potentie:

Afbeelding

Al ben ik meer een boscrosser, een beetje dressuur moet ie ook kunnen.
Als ik er straks nog maar op kom als ie uitgegroeid is...

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:53

Leuk topic.
Mijn tinker wordt volgende week 3 en moet dus nog alles leren.
Maar ze zal zeker dresuurmatig gereden worden, en misschien zit er in de toekomst ook wel een wedstrijdje in.
Maar dat zijn zorgen voor later

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:35

@ jorretje, Wat is dat een leukie zegg! Super snoezig met dat blauwe oogje! <3
Het verbaast me eigenlijk hoe goed tinkers in de dressuur kunnen lopen. SUPER.

GypsyRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:40

aaah ik wil zo graag fotos plaatsen etc |(
maar geduld is een schone zaak,
ik wil straks iig ook gaan dressuren met de tink !

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:18

Mijn dressuurtinkers *D :
Gryffindor ZZ-Licht
Afbeelding
Kanyana Z1
Afbeelding
Melby Z1
Afbeelding

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 20:09

shar_ianne schreef:
Mijn dressuurtinkers *D :
Gryffindor ZZ-Licht
Afbeelding
Kanyana Z1
Afbeelding
Melby Z1
Afbeelding

Wauw, jij hebt gewoon 3 tinkers onder je bips die alle drie gewoon Z lopen. <3

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:18

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:19

Lekkere stevige tante zeg. Vind wel dat ze heel erg op de voorhand loopt. Probeer je teugels wat korter te houden en meer van achter naar voor te drijven alsof je een tube uitknijpt. En enkel als nodig. Je drijft nu bij elke pas. Daar krijg je een lui paard van.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:49

Ja sis loopt erg lekker op dr voorhand, dat wist ik al! :) Het is ook meer een recreatie tinker hoor, de bak vind ze niets! We zijn al wel erg vooruit gegaan de laatste tijd, maar er moet nog heel hard aan gewerkt worden. Ik spoor dr op het filmpje niet de hele tijd aan hoor, dat lijkt zo. Ik wordt namelijk heen en weer geklotst in de barefoot. En vooral als ze zo aan de teugel loopt. Maar dankjewel Sharmila voor je tip! :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:48

Ok anders van die hogere kniewrongen aan het zadel vastklitten. Die kan je los kopen.
Maar ja ook als je recreatie rijdt. Zo slecht als ze hun gehele gewicht op hun voorbeentjes gooien. Een correct recht paard is belangrijker dan het neerwaarts rijden. Anders gaan ze duiken zoals ze nu doet.

Echt een tinkerkwaaltje volgens mij. Die van mij deed het ook verschrikkelijk. En nog af en toe nu ik alleen nog maar kan hobbelen. Maar ja basisdingetjes blijf ik toch gewoon doen. Rechtrichten, overgangen vanuit de achterhand, en terugrijden in plaats van uit de draf of galop 'vallen'. Je blijft altijd bezig hahahaha

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:26

Sharmila schreef:
Ok anders van die hogere kniewrongen aan het zadel vastklitten. Die kan je los kopen.
Maar ja ook als je recreatie rijdt. Zo slecht als ze hun gehele gewicht op hun voorbeentjes gooien. Een correct recht paard is belangrijker dan het neerwaarts rijden. Anders gaan ze duiken zoals ze nu doet.

Echt een tinkerkwaaltje volgens mij. Die van mij deed het ook verschrikkelijk. En nog af en toe nu ik alleen nog maar kan hobbelen. Maar ja basisdingetjes blijf ik toch gewoon doen. Rechtrichten, overgangen vanuit de achterhand, en terugrijden in plaats van uit de draf of galop 'vallen'. Je blijft altijd bezig hahahaha

Ja, het is altijd zweten op tinkertjes! Hahaha -O-