Als ze straks van haar wintervacht af is en ze is die appeltjes kwijt en egaal licht van kleur, noem je het dan nog gewoon bruin? vind het zo bijzonder dat ze de winter "bijna" zwart is en nu ineens zo licht wordt?
Ze heeft altijd in de zomer appels maar nog nooit zo gezien!
Carlien1
Geplaatst: 06-04-12 09:21
Paarden die bruin zijn er waarvan de manen en staart zwart of donkerbuin zijn noem je altijd bruin. Ookal is de kleur in de zomer lichter dan in de winter. Ik vind haar overigens wel echt heel mooi zo! De gezondheid straalt ervan af.
Ik moet patty nog altijd kleurentesten ze wordt momenteel gedekt door een valk kleurige hengst aangezien ik haar ook altjd richting donker valk vind vallen
Ze geeft het trouwens ook continu door aan haar veulens
Zoon van vorig jaar
Zoon van dit jaar
Je ziet bij zijn ogen dat hij ook alweer dat lichte bruine krijgt
Stybba
Geplaatst: 06-04-12 11:55
Thirty schreef:
Ik zou zeggen dat ze gewoon donkerbruin is met appeltjes
Dat was ook mijn eetste gedachte.
onley
Geplaatst: 06-04-12 11:56
dat is een gewoone bruine met appeltjes in de vacht wat toch betekent dat ze zich erg goed voelen en heerlijk gezond zijn
rudolph
Geplaatst: 06-04-12 12:09
Ik zou een kleurentest laten doen dan weet je het zeker Ze hebben bij ITS ook een erg donkere valk staan. Ik zou ook in de eerste instantie bruin zeggen. Mijn bruine fries is s'winters ook bijna zwart en zomers roodbruin van kleur
mijn merrie (kwpn) heeft dezelfde kleur als de jouwe en die krijgt ook allemaal van die lichtbruine appeltjes.. maar die is gewoon heeeel donkerbruin tegen het zwarte aan.
Doe eens een kleurentest op agouti en creme Patty is denk ik homozygoot op agouti. En die donkere laag over het lichte is door 'sooty'. Ik verwacht geen creme bij beide merries, maar ik snap de gedachte aan een donkere valk goed!
Jeetje bedankt allemaal voor het meedenken!! Jammer dat Patty nog niet getest is..hihihi
Ik weet zeker dat als ze meer gaat verharen dat ze die donkere vlekken (haar) ook meer gaat verliezen en nog wat lichter wordt. Dit is echt het eerste jaar dat ze dit heeft en ben ook heel benieuwd of ze net zulke appeltjes houd in de winter zoals Patty, zou wel erg mooi zijn
rudolph
Geplaatst: 06-04-12 13:01
kijk maar even bij de irish tinker stable op de site en dan onder fokmerries. july een merrie van hun is ook een donkere valk