[TI] verorgster van 90 kg.. graag advies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:37

GamblersCup schreef:
Nuage schreef:
Ja maar het ligt gewoon aan hoe groot je kont is, je hebt appels en peren. Maar ik vind het nogal ver gaan om dat over iemand te bespreken die hier niet eens vanaf weet.

Onzin, daar is een forum o.a. voor, situaties voorleggen en daarover praten. Zolang TS het netjes anoniem houd, niks aan de hand.

tja maar aan de andere kant is het niet zo grappig als de verzorgster dit uiteindelijk op bokt tegenkomt....

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:38

Nuage schreef:
En hoe groot is ze dan? Lijkt me niet onbelangrijk. Beetje vreemd om er nu al vanuit te gaan dat ze te dik is voor je zadel. Eerlijk gezegd was ik niet eens meer langs gekomen als je mij zo had besproken op internet.

Ik noem geen namen toch? en ondertussen ben ik dit ook aan het bespreken met haar op whats app dus ze is op de hoogte.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:40

shilady schreef:
tja maar aan de andere kant is het niet zo grappig als de verzorgster dit uiteindelijk op bokt tegenkomt....

Zo ver ik het topic lees, wordt er nergens rottig gescholden op de 90 kilo.

Stel het topic ging over iemand van 72 kilo die op een B pony wou gaan rijden, dan was iedereen ook over het gewicht gevallen lijkt me.
Aangezien 72 kilo op een B pony met ook tikje aan de ruime kant lijkt ;) .

Zo'n soort vraag stelt TS ook, alleen is het nu 90 kilo versus grote E pony.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:41

Daarom. Bovendien, was de vraag geweest "verzorgster is 2.10m, met een gewicht van 35 kg, past ze nog op mijn pony" dan was er niets aan de hand geweest. Mensen moeten een sniet zo gevoelig doen over gewicht. Er zijn nu eenmaal zwaardere en lichtere mensen, ik vind het een hele normale, serieuze vraag, perfect geschikt voor dit forum.

Ik neem gewoon geen risico, dat paardlief er toch last van zou kunnen hebben en je hebt het niet in de gaten. Vandaar dat mijn maximum gewicht wat lager zou zijn dan deze 90.

Pauline

Re: verorgster van 90 kg.. graag advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:45

Als iemand goed rijdt dan zit diegene met 90 kilo minder in de weg dan iemand die stuitert met 60 kilo.
Verder kun je je paard trainen in het dragen, en als jij kiest voor een zwaardere verzorgster, dan kun je daar toch samen naar toewerken? :)
Kijk gewoon hoe het gaat zondag, hoe het voor je voelt?

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:46

Zo begon ik het topic overigens ook,, ik wil niemand voor het hoofd stoten.
Ik ben alleen voorzichtig wie ik als vaste verzorgster voor mijn paard krijg. idd wil ik uitsluiten dat ik een beslissing neem wat voor Diesel misschien niet zo goed zou zijn.. Het draait tenslotte om hem.
Niks ten nadelen van mensen die 90- kilo wegen, daar gaat het nu niet om Esmeralda..

Het lijkt me een aardige meid en ik denk dat ze ook erg lief voor hem is maar zoals ik al schreef,, voordat ik haar zondag fysiek ontmoet wil ik dit in mijn overweging meenemen en volgens mij is daar niks mis mee.

Puur de vraag, wat vinden jullie van dit gewicht tov mijn paard..

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:50

In ieder geval bedankt voor alle reacties,, ik weet waar ik op moet letten en vind het prettig te lezen hoe jullie erover denken.. misschien handig om er een slotje op te zetten voordat het een discussie wordt waar niemand op zit te wachten :+

Ik ga het zondag gewoon bekijken,, belangrijk is, kan ze goed rijden en past ze het zadel.
Heeft ze een klik met hem en gaat ze rustig en zorgvuldig met hem om.
Je ziet snel genoeg of het een paardenmeisje is of niet..

Thanx voor jullie mening in ieder geval !!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:51

hoe lang is de verzorgster? Want als je iemand van 1.60 hebt en 90 kilo zal dit meer een probleem zijn dan iemand van 1.80 die 90 kilo weegt :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:53

Ik doe niet gevoelig over gewicht, ik doe gevoelig over privacy.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:57

lifaya schreef:
hoe lang is de verzorgster? Want als je iemand van 1.60 hebt en 90 kilo zal dit meer een probleem zijn dan iemand van 1.80 die 90 kilo weegt :)

Ik weet niet hoe lang ze is eigenlijk, dat heb ik niet gevraagd,, niet zo slim zeker ? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:59

Idd niet zo slim haha, dat is toch wel belangrijk :P Als je als 1.60 lang en 90 kilo weegt zit je gegarandeerd jezelf en het paard in de weg. Als je 1.80 bent hoeft dit niet zo te zijn :)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:00

Nuage schreef:
Ik doe niet gevoelig over gewicht, ik doe gevoelig over privacy.

Ok duidelijk, maar ik schaad haar privacy toch niet? Ik noem verder geen namen, het blijft een vraag over "een verzorgster" , en dat kan iedereen zijn.
Bovendien is ze ervan op de hoogte.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:00

ik vind het toch wel een beetje verbazingwekkend dat jullie iemand van 80 a 90 kg te zwaar vinden voor bijv. een Fjord (las ik geloof ik op de vorige pagina). Met alle respect hoor, maar _O- Dat zijn toch dieren die speciaal gefokt zijn als lastdier net als bijv. een Tinker. Je moet er niet zo kinderachtig overdoen denk ik. Ze zijn niet van suiker, onze paarden. ponies. Goed argument vind ik wel dat de ruiter het dier niet in de weg met zitten. Maar dat kan met een klein en licht persoon net zo goed.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:01

lifaya schreef:
Idd niet zo slim haha, dat is toch wel belangrijk :P Als je als 1.60 lang en 90 kilo weegt zit je gegarandeerd jezelf en het paard in de weg. Als je 1.80 bent hoeft dit niet zo te zijn :)

Nou dat wordt dan een verassing zondag ... :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:02

Haha, ik zie je al staan met weegschaal en meetlat :')
(vrouwen liegen vaak over gewicht en lengte :') met name bij de eerste iets eraf en de laatste iets erbij )

En als je toch denkt; goh, net iets te zwaar maar wel erg geschikt dan kun je natuurlijk ook altijd in het begin laten longeren etc :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:04

uryanne schreef:
ik vind het toch wel een beetje verbazingwekkend dat jullie iemand van 80 a 90 kg te zwaar vinden voor bijv. een Fjord (las ik geloof ik op de vorige pagina). Met alle respect hoor, maar _O- Dat zijn toch dieren die speciaal gefokt zijn als lastdier net als bijv. een Tinker. Je moet er niet zo kinderachtig overdoen denk ik. Ze zijn niet van suiker, onze paarden. ponies. Goed argument vind ik wel dat de ruiter het dier niet in de weg met zitten. Maar dat kan met een klein en licht persoon net zo goed.

Amen _/-\o_

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:08

Nee als ze het zelf weet en niet erg vindt is er geen probleem. Als het achter haar rug om was en ze kwam erachter denk ik toch dat het kwetsend was geweest.

90 kg kan hij makkelijk hebben, als die kilo's goed meebewegen ;)
Qua zadel gewoon even bekijken.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:08

vuurneon schreef:
Haha, ik zie je al staan met weegschaal en meetlat :')
(vrouwen liegen vaak over gewicht en lengte :') met name bij de eerste iets eraf en de laatste iets erbij )

En als je toch denkt; goh, net iets te zwaar maar wel erg geschikt dan kun je natuurlijk ook altijd in het begin laten longeren etc :)

8-) Ik durf er bijna niks meer over te zeggen hier maar als je het visualiseert is het wel grappig ;-)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:14

Nuage schreef:
Nee als ze het zelf weet en niet erg vindt is er geen probleem. Als het achter haar rug om was en ze kwam erachter denk ik toch dat het kwetsend was geweest.

90 kg kan hij makkelijk hebben, als die kilo's goed meebewegen ;)
Qua zadel gewoon even bekijken.

Ja dat was ook juist een van haar vragen..ben ik niet te zwaar en ik heb haar eerlijk gezegt dat ik dat niet zeker weet maar haar wel graag wil laten komen en ondertussen ga proberen daar achter te komen..
Nooit aan mijn 17 inch zadel gedacht want ik ben nu wel bang dat het daar fout zal gaan.. ben inmiddels wel gerust na alles te hebben gelezen dat als ze echt goed kan rijden die 90 kilo voor die 2 dagen per week niet in de weg zullen zitten.
En weet je.. als het met bakken uit de lucht komt zal ze denk ik ook niet gaan rijden ,, afwisselen met longeren, poetsen ed is voor haar ook leuker dus als ze een beetje varieerd moet dat geen probleem zijn.

En het zadel.. ja dat moet ik dan zondag maar zien...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:16

Ik denk niet dat haar kont dan in die 17 inch zadel past....
Maarja om nou een ander of groter zadel voor een verzorgster aan te schaffen of haar aan te laten schaffen vind ik ook weer zo iets........................

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:17

uryanne schreef:

Ja sorry, je kunt het kinderachtig vinden maar ik wist het gewoon niet, en dan is het prettig als je die vraag even kunt stellen toch/
Of was Bokt daar niet voor? :+

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:19

shilady schreef:
Ik denk niet dat haar kont dan in die 17 inch zadel past....
Maarja om nou een ander of groter zadel voor een verzorgster aan te schaffen of haar aan te laten schaffen vind ik ook weer zo iets........................

nee dat vind ik geen optie hoor.
Ben al zo lang bezig geweest een goed passend zadel te vinden.
Ik verzorg hem al 3 jaar zelf, van voeren tot mesten, dan kan ik ook nog wel wachten tot ik iemand heb die wel in mijn zadel past ;)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:19

ik denk dat het wel kan hoor.
ik ben zelf ook niet de dunste een heb zelf een haflinger van 1,60 hoog en die crost met mij overal mee naartoe.
ik schat mezelf op z'n 85 kilo
zelf heb ik een 18 inch zadel en heb nog ruimte over!
paar weken terug heb ik op het paard van mijn stalgenoot gereden en kwam er pas een paar dagen later achter dat ze een 16,5 inch zadel heeft.
en tussen een 17 of 18 inch zit bijna geen verschil.
het scheelt 2,5 cm.
en zeker een tinker zou dat gewicht moeten kunnen dragen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:22

Ik zou het niet doen geloof ik...
90 kilo is serieus overgewicht, tenzij ze vreselijk lang is... maar hoe vaak kom je dat tegen?

Sobere rassen zijn vaak ook korter/ compacter, en hebben nu eenmaal een korter zadel nodig... en zadel waar een flinke bips dus niet altijd in past.
Dan zijn er zowel voor jouw paard, als voor deze verzorgster betere matches te verzinnen.

Een paardenrug is een hangbrug, en blijft altijd iets waar je met zorg mee om moet gaan.... het zijn zeer sterke dieren, maar dan meer om trekken, en niet zozeer om een dergelijk gewicht zo lang en vaak te dragen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:24

een paard met een korte rug kan meer dragen als een paard met een lange rug.