grrr schreef:Ik zit eigenlijk op dit moment met hetzelfde probleem. Paarden staan al jaren op hetzelfde stuk (zo'n 1,75 hectare) en ik moest in 't verleden ongeveer 2 keer per jaar met sebacil wassen, dan was 't weer over. Nu merk ik dat het niet meer helpt. Moest het eerst wat vaker doen en nu blijven ze gewoon stampen. Moet dus iets anders gaan verzinnen. Het moet wel ergens in het gras/zand zitten, want het komt steeds toch weer terug...
Ariebren, die Pour on kan toch ook gewoon over de rug heb ik weleens begrepen? Want het tussen dikke sokken spuiten wordt een hele klus denk ik...
Het pour on middel is in principe voor de runderen ontwikkeld om een hoeveelheid over de rug te gieten ter ontworming.
Het wordt door de huid opgenomen en dood de wormen.
Ik heb het daarom toendertijd gekocht om die eeuwige ontwormings ruzie met een van mijn paarden te voorkomen.
Maar ik gebruik het nu dus voor de sokken, de plaats waar de mijten zitten.
In de onderbenen van een paard zitten veel minder bloedvaten, dus via de rug heeft het geen effect op de mijt in de sokken.
Wel, let op, ik verdun het met water, 1 deel pour on op 5 delen water (ongeveer)
In de plantenspuit, sokken omhoog kammen en spuiten met de spuit.