Je kan wel doen als je eerst met gewoon zilvershampoo enzo gewassen hebt en het is nog een beetje gelig, dan alsnog wat cowboy magic gebruiken.
Dit moet je echt heel goed in laten werken anders werkt het niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
snowdon schreef:Hey in Rijen, da's om de hoek hier! Mooi paard heb je!
Ik was de sokken met betadine shampoo of oplossing, niet met scrub.... die korrels vind ik vreselijk irritant om er uit te wassen.
Goed in laten weken is wel belangrijk. Groene biotex en zilvershampoo voor staart en manen, zal ook wel op sokken werken, maar werkt niet praktisch in de wasbeurt zelf.
Als ze lang niet gewassen zijn, heb je vaak wel meerdere wasbeurten achter elkaar nodig... verspreid over meerdere dagen voornl. Dus in de voorwas zetten
rommulus schreef:Ja ja ik heb mijn personeel goed aan het werk gezet
Ik moest natuurlijk wel zo schoon mogelijk mijn verschijning vertonen
Voor zo'n dag is mijn persoonlijke bediende zo'n 3 a 4 uur bezig
Dat bestaat uit :
Manen en staart uit de vlecht
Biotex sopje in manen en staart dat mag dan intrekken
Dan zijn mijn voeten aan de beurt Die worden 1 voor een in een emmer helemaal schoon ge weekt en ge schrobt
Tijdens mijn voeten worden gelijk de vieze plekken in de week gezet
Dan word ik geheel afgespoten en mijn manen en staart uitgespoeld
Dan kom de zilver shampoo en of de cm overal in en word mijn lichaam heerlijk geschrobd
Daarna word dat allemaal weer uit gespoeld En word er gecontroleerd of ik ook echt echt schoon ben en er geen zeep is achtergebleven
dan word ik een beetje droog getrokken en mag ik even naar de andere wasplaats waar ik een zweetdeken om krijg en hier word dan gelijk weer mijn manen en staart weer helemaal netjes in een vlecht gedaan zodat dat allemaal netjes blijft
rommulus schreef:Gero_Justine schreef:Wat een super paard om te zien ! En zo lekker wit, dat lukt bij die van mij nog niet eens na 4 uur wassen ... Poepvlekken zijn erg hardnekkig...
Maar daar heeft mijn personeel zo'n wit staafje voor (ze noemt het krijt of stoepkrijt geloof ik) waar ze de plekken mee bij kleurt
schrikdraad schreef:@ de biotex gebruikers.
smeren jullie puur biotex vloeibaar in de sokken?
Of maak je eerst een sopje in een emmer?
En is er dan nog verschil in werking tussen poeder en vloeibaar?