[TI] tinkersokken wit krijgen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: tinkersokken wit krijgen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:29

Cowboy magic doe ik alleen op stukjes waar echt strontvlekken oid zitten. Het is zo allemachtig duur! daar ga ik mijn paard niet helemaal mee wassen :') Kost een fortuin joh.

Je kan wel doen als je eerst met gewoon zilvershampoo enzo gewassen hebt en het is nog een beetje gelig, dan alsnog wat cowboy magic gebruiken.
Dit moet je echt heel goed in laten werken anders werkt het niet.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:17

Zeewater!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Dat is natuurlijk geen oplossing, tenzij je vlak aan zee woont. Maar wel effectief!

Ik heb cowboy magic gekocht, maar nog niet gebruikt. Hoe wassen jullie je tinkers in de winter?
Ik heb enkel koud water en geen solarium...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:28

Ik was gewoon niet :+ Totdat het flink geplensd heeft is madam ook echt niet toonbaar :P
Zeewater, pfff, had ik die mogelijkheid maar. Behalve wit is dat ook nog eens erg goed voor de benen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:04

Hey in Rijen, da's om de hoek hier! Mooi paard heb je!

Ik was de sokken met betadine shampoo of oplossing, niet met scrub.... die korrels vind ik vreselijk irritant om er uit te wassen.
Goed in laten weken is wel belangrijk. Groene biotex en zilvershampoo voor staart en manen, zal ook wel op sokken werken, maar werkt niet praktisch in de wasbeurt zelf.
Als ze lang niet gewassen zijn, heb je vaak wel meerdere wasbeurten achter elkaar nodig... verspreid over meerdere dagen voornl. Dus in de voorwas zetten :))

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:37

Dagje zee kan ook wonderen doen.

Gratis ontsmette en propere sokken. :D

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 16:27

snowdon schreef:
Hey in Rijen, da's om de hoek hier! Mooi paard heb je!

Ik was de sokken met betadine shampoo of oplossing, niet met scrub.... die korrels vind ik vreselijk irritant om er uit te wassen.
Goed in laten weken is wel belangrijk. Groene biotex en zilvershampoo voor staart en manen, zal ook wel op sokken werken, maar werkt niet praktisch in de wasbeurt zelf.
Als ze lang niet gewassen zijn, heb je vaak wel meerdere wasbeurten achter elkaar nodig... verspreid over meerdere dagen voornl. Dus in de voorwas zetten :))

Waar kom jij vandaan dan, misschien gezellig om eens af te spreken om lekker buiten te rijden….
Ballyheigue staat bij stal van Gils en we zitten op een steenworp afstand van het bos, de weg oversteken en we zitten in surae!!

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 16:27

Yoxan schreef:
Dagje zee kan ook wonderen doen.

Gratis ontsmette en propere sokken. :D

Ja dat lijkt me wel wat daarom wil ik ook graag mee met de sokkenwasrit op 6 mei…
Jammer dat de zee niet dichterbij ligt voor ons.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:20

Ik PB even ;)

In Surea kan je ook sokjes wadden overigens :P

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:19

heeft bij king goed geholpen dat zwemmen in surea.
Hier kreeg ik het geel er echt niet uit, maar toen ik zn sokken met betadine had gewassen, waren ze veel witter..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:23

snowdon schreef:
In Surea kan je ook sokjes wadden overigens :P

wassen uiteraard.... kon niet meer wijzigen... :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:17

Als je geen sneeuw of zee water tot je beschikking hebt zou ik gaan voor een natte rijbak met wit zand
http://lh3.ggpht.com/-QGGZ7jsBy1Y/TDxM5 ... G_6449.JPG
Zelfs de smerigste mest vlekken gaan er uit

Wil je hem daarna echt wit wit hebben (zie onderschrift) citeer ik even een quote uit een van deze topic's
rommulus schreef:
Ja ja ik heb mijn personeel goed aan het werk gezet
Ik moest natuurlijk wel zo schoon mogelijk mijn verschijning vertonen

Voor zo'n dag is mijn persoonlijke bediende zo'n 3 a 4 uur bezig
Dat bestaat uit :
Manen en staart uit de vlecht
Biotex sopje in manen en staart dat mag dan intrekken
Dan zijn mijn voeten aan de beurt Die worden 1 voor een in een emmer helemaal schoon ge weekt en ge schrobt
Tijdens mijn voeten worden gelijk de vieze plekken in de week gezet
Dan word ik geheel afgespoten en mijn manen en staart uitgespoeld
Dan kom de zilver shampoo en of de cm overal in en word mijn lichaam heerlijk geschrobd
Daarna word dat allemaal weer uit gespoeld En word er gecontroleerd of ik ook echt echt schoon ben en er geen zeep is achtergebleven
dan word ik een beetje droog getrokken en mag ik even naar de andere wasplaats waar ik een zweetdeken om krijg en hier word dan gelijk weer mijn manen en staart weer helemaal netjes in een vlecht gedaan zodat dat allemaal netjes blijft

rommulus schreef:
Gero_Justine schreef:
Wat een super paard om te zien ! En zo lekker wit, dat lukt bij die van mij nog niet eens na 4 uur wassen ... Poepvlekken zijn erg hardnekkig...

Maar daar heeft mijn personeel zo'n wit staafje voor (ze noemt het krijt of stoepkrijt geloof ik) waar ze de plekken mee bij kleurt

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:38

Oww zeewater doe mij daar maar een emmer van :D
Zou je dat niet na kunnen bootsen met gewoon een emmer water en (grof) zeezout er in?

Ik was gewoon met wat ik voor handen heb: Badedas, betadine scrub, shampoo. Met een beetje goed schrobben krijg ik het altijd wel wit.

Wassen jullie altijd jullie paarden als jullie op wedstrijd gaan? Ook 's winters (voor degene die de paarden niet onder een deken hebben staan)?

Ik heb in maart weer wedstrijd maar met fris weer ga ik mijn paard niet wassen. Vind dat de jury maar door het evt. gele heen moet kijken. Menig ander bruin paard is in werkelijk een stuk viezer dan een tinker of een schimmel hoor!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een propere tink heb... :o Maar een modderbad op zijn tijd houd ie ook wel van.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:31

:= Voorwas heb ik nog nooit gedaan ookal was ze de hele winter niet gewassen :o
O:) Naja... oké... da's niet helemaal waar, want spoelde der soms wel af na t rijden of rij ook wel eens door bosvijver :+ en idd in de sneeuw rolt ze zichzelf weer mooi wit *D

Maar echt meerdere dagen met shampoo wassen of zo dus echt nog nooit gedaan ;)

Ben als ze lang niet gewassen is dus wel net zo lang als rommulus bezig dan :j :+ hier ook incl verhuizing naar ander plekje om manen en staart te vlechten idd ook incl zweetdekentje dan :D

Toen ik regelmatig op wedstrijd ging kon ik het steeds sneller 8-) wel nog steeds met zelfde resultaat wat wil der wel WIT hebben als ze mee gaat :)) maar had toen wel de mazzel met binnenstallen/ -spuitplaats, zat warm water en evt ook nog solarium :o en verder stond ze daar in de winter ook nog regelmatig in een witte zandpaddock dat helpt toch ook wel *D en mocht ik OOIT eigen land hebben dan komt er zéker wéten wit zand in paddock :j 8-)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:50

met voorwas doel ik ook met name op staart en enigzins de manen, afhankelijk van hoe die zijn onderhouden.
En geloof me een witte staart in de winter heeft om écht stralend schoon te krijgen echt meerdere wasbeurten nodig :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:11

Y;( O ja Say heeft geen witte staart :o en der manen vaak alleen wat zanderig da's er in verhouding zo uit :o ben denk altijd het langst met sokken bezig :Y)

Ruari straks wel dus we zullen zien hoe dat straks gaat lukken :=

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:02

Nou ik heb ze van 't weekend gewassen met teatree, maar ze worden niet meer dan semi wit (lees geel) daarmee. Vandaag ga ik de mix met betadine teatree en zilvershampoo maken die een van de bokkers hierboven ook gebruikt en dan zullen we eens kijken of ze daarmee witter worden..... wordt vervolgd.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:11

@ de biotex gebruikers.
smeren jullie puur biotex vloeibaar in de sokken?
Of maak je eerst een sopje in een emmer?
En is er dan nog verschil in werking tussen poeder en vloeibaar?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:13

schrikdraad schreef:
@ de biotex gebruikers.
smeren jullie puur biotex vloeibaar in de sokken?
Of maak je eerst een sopje in een emmer?
En is er dan nog verschil in werking tussen poeder en vloeibaar?

Poeder in emmer warm water er bij goed laten schuimen en dan voetjes er in
De een zegt de blauwe is beter en de andere vind de groene beter, persoonlijk merk ik weinig verschil

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:38

hoe hebben jullie jullie paard geleerd zn voet in de emmer te krijgen? die van mij wil dat dus echt niet..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:39

oefenen en niet miepen :+

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:42

Blauw is toch met bleek?
Ik weet dat groen ook wel eens aangeraden word door de dokter als je iets ontstoken hebt.
Dat lijkt mij dan beter.

Voeten in de emmer gaat hem hier ook niet worden.
Hij is al bijgeleerd van de hele tijd passen verzetten op de wasplaats tot nog maar af en toe.
Maar nog niet genoeg om in een emmer te staan.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:43

dan gaan we door met oefenen..
ik ben niet van het miepen. hij mag de hele dag zelf bepalen wat ie wil, als ik er ben mag ie best meewerken.. maar dan gaan we gewoon door met oefenen

Equine72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:26

Hey TS zal vandaag is checken bij snorrie of het iets heeft uitgehaald, zeker na het modderbad op de wei vandaag. :D
Wat ik doe is voor het rijden de moddersokken goed uitspoelen, dit scheelt ook een stuk. Echt wit krijg je ze niet, zeker als ze de dag erop weer op de modderige wei staan.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:18

Hey Chris!

tnx voor de linkjes naar de whiteners!!
Ik ga er ZEKER gebruik van maken.

Ik ben me nu al weer mentaal O:) aan het voorbereiden op de vieze sokken die ik vanavond hoogstwaarschijnlijk weer ga zien |(

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:05

Niet alle sokken zijn echt wit!. Heb hier een zwart roan hengst en die sokken kan je met van alles wassen en al doe ik dit 6 weken achter elkaar dan nog krijg ik ze niet WIT!(beetje gelig/beige).
Terwijl ik normaal mijn paarden toch echt wel wit weet te krijgen!.Sokken/staart enz.

Het vervelende van dit kleurtje sokken is dat iedereen denkt/vraagt of zijn sokken wel gewassen zijn en dat is erg frusterend.

Heb zelf een merrie die een ik niet wit krijg blijft een soort beige als je van een afstandje kijkt. Kijk je van echt dit bij dan zie je dat er vos kleurige haar te zien zijn.En de andere haren zijn gewoon niet echt wit.
Dat zie je bij Sabino's maar ook bij Roan kleurige komt dit vaker voor. En dan kun je wassen en wassen maar wordt het nooit wit.

Succes met het wassen.