[TI] Wat meer informatie over mijn tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:43

Ik zou met de keuring nog even wachten. Keuring is en blijft een moment opnamen. zoals ik haar nu zie, lijkt ze mij een Grai met haar lange slanke beentjes.. :D

Tegenwoordig houden de meeste keurmeesters van volle forse veulens (wie niet eigenlijk haha). Maar Dotcom is enorm in de hoogte gegroeid en nu moet ze de breedte nog in ;) want hoe hoog is ze zelf???
en je ziet het, Baggio was ook een smal ukkepukkie toen hij nog klein was en kijk hoe prachtig hij nu is.. (wat een oog heeft Leonoor er toch voor haha).

Ik denk dat je met het voer goed zit hoor. Lekker droogvoer plus het extra van de brokken.
Doe wat je gevoel je zegt te doen, jij weet wat het beste is voor je paardje en er zijn genoeg leveranciers die je meer info. kunnen geven.
en een keuring kan wel heel goed voor haar zijn hoor. Want ze leren er toch weer van (andere omgeving, veel mensen andere paarden.) het is een hele ervaring.
Succes :D .

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:59

Keuring kan je altijd doen al is het alleen maar voor de ervaring.

Mijn kleintje (van baggio) vorig jaar als jaarling op de keuring
Afbeelding

en dit jaar als 2 jarige (het regende zeer hard dus geen tot weinig foto's)
https://lh6.googleusercontent.com/-iGoH ... C07298.JPG

Ik dacht dat ze als grai zou worden beoordeeld maar ze verwachte toch dat ze misschien richting vanner zal gaan.

op de keuring is ze 1,62 gemeten :o dus dat wordt een trappetje gebruiken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:15

ik ben van het jaar ook met mn tinker merrie van 2,5 naar de keuring geweest. Werd me ook verteld dat ze hoger zou scoren als ze wat grover zou worden en nu dus op het moment een beetje tussen twee werelden inhangt (veulen en volwassen). Maar ik moet zeggen dat het voor de ervaring super was.
Premies tellen toch pas vanaf twee jaar mee. Dus ik zou er niet wakker van liggen wat voor premie je jaarling krijgt. Het gaat puur om de ervaring. Aan hoe meer dingen je haar bloot stelt, hoe makkelijker het gaat worden als ze volwassen is.

Ik kan me het topic over Dot Com nog heel goed herrinderen, omdat ik de naam zo leuk vond en die benen helemaal geweldig... vind dat ze mooi in haar lichaam is gegroeit.

Afbeelding

butengeweun

Re: Wat meer informatie over mijn tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:29

Bij ICS tellen premies vanaf 2 mee bij het NSvT pas vanaf 3 jaar

Wij zijn ook gewoon gegaan voor de ervaring van de merrie. Ritje met de trailer andere paarden andere mensen (en belabberd slecht weer)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:32

momo_lover schreef:
Bij ICS tellen premies vanaf 2 mee bij het NSvT pas vanaf 3 jaar
Wij zijn ook gewoon gegaan voor de ervaring van de merrie. Ritje met de trailer andere paarden andere mensen (en belabberd slecht weer)

sorry, daar had ik even niet aan gedacht. Ik had het idd over het ics.

ritje met de anderhalf paards trailer was een grote beproeving voor die van mij, de eerste keer alleen in een trailer, was nogal een heftige ervaring voor haar.
Vooral de eerste ronde in de piste was nogal indrukwekkend en dus stond ze ook regelmatig als een standbeeld stil.
Ik zou je aanraden om zeker al een keer geweest te zijn met je paardje, voordat je echt op de premies gaat rekenen. De eerste keer is altijd nogal indrukwekkend voor ze en presteren ze vaak net iets minder dan ze zouden doen als ze het al een keer achter de rug hebben.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:26

Ik ga volgend jaar ook naar de keuring met mijn 2 twenters ( dan , nu 17 mnd) , alleen al voor de ervaring en kijken hoe ze uit gaan groeien , om ze als 3-jarige weer mee te nemen ..... !
Ga ze van de winter nog meer bomproef maken , als ze al zijn , hihihi

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:52

Wij hebben ook een melkveebedrijf naast onze Tinkers en in de grassen ( lees kuil) zit veel eiwit dat de melkkoe }:0 juist nodig heeft, maar teveel is voor onze Tinkers .
Ik voer dus 2e , 3e en 4e snee kuil( droge kuil , zit tegen hooi aan , dus geen natte kuil ), zodat er minder inzit , niet te weinig dus..... ;) .

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:48

Volgens mijn groene boekje loopt de RE zelfs op bij latere snedes.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:27

;) klopt , maar wij hebben het bij die snedes na laten kijken , en dit jaar zitten we goed !

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:59

ik hou hoop na het zien van de foto's hahah

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:40

Patrick toen hij een jaar was
Afbeelding

Patrick 3 jaar
Afbeelding

Hij is eerst heel veel de hoogte in gegaan en nu aan het uitzwaren....
Hij is nu rond de 1.55m
Op de keuring toen hij een jaar was is hij gemeten op 1.42m dacht ik.

Hidalgo toen hij een jaar was
Afbeelding
Hidalgo 2 jaar
Afbeelding

Hidalgo is nu zo'n 1.45m denk zou ik hem eens op moeten meten

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 21:44

patrick vind jou paarden altijd zo geweldig, wat lijken ze veel op elkaar.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:46

En ook dat zijn 2 Baggio kinders. Komt wel goed met je meisje, groeispurt de hoogte in en gaat vanzelf daarna de breedte in :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:19

Ik vind ze totaal niet op elkaar lijken, vind hidalgo eigenlijk helemaal niet zo'n typische Baggiokind :o