[TI] Nakomelingen RobRoy

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Nakomelingen RobRoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:03

Ow joh rudolph, hoe ben je er achtergekomen, DNA Database?
Ik vond dr al vanaf dag 1 bij je (en bij Joan) een opvallende verschijning! Had er geen RobRoy (en dus The Boss) achter gezocht!

rudolph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:08

ja idd via dna. :D
nee wij dachten ook niet dat het er 1 van RR zou zijn.
maar ben wel blij dat het zo is :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:13

ik zou niet blij zijn :+ Nu kan je geen veulen van RR bij haar meer fokken :)) hihi
ik vind hem dus ook echt geweldig, hou alleen persoonlijk niet van de kleur hahahahaha

rudolph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:20

hahaha nee daar heb je wel gelijk in,maar er zijn gelukkig meer hengsten en het schijn dat ze zelf heel veel leuke kleurtjes kan vererven *\o/*
maar genoeg off-topic

ze is in ieder geval qua karakter super maar dan ook super braaf!!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:16

IrishTinker, ik heb geen slecht woord genomen uit die opmerking hoor. Je moet natuurlijk wel een scheiding zien tussen idd iemand zijn mening en feiten. Ik moet zeggen dat ik RR niet ken, en dus op dit moment een beetje afga op dit topic. Ik ben niet iemand die snel voor een dekhengst valt. De afgelopen 8 a 9 jaar heeft mijn hart bij Chakotay gelegen, maar ik weet dat ik mijn kans daar gemist heb. Ben verder rond gaan kijken en moet zeggen dat ik een lichte crush heb op RR. Dus al zou hij een karaktertje hebben ( wat niet per see een slecht iets hoeft te zijn, het is maar net of je daarmee om kan gaan) dan zou me dat geheel niet afschrikken. Mijn merrie heeft ook een karaktertje, maar is eigenlijk een droomstinker. We passen uiteindelijk heel erg goed bij elkaar. Dus daarom dat die opmerking geheel niet fout viel bij mij. Maar ik snap dat dit topic niet alleen door mij gelezen wordt en daarom is het goed dat dit even opgehelderd is.
Ik kom zeker nog kijken naar RR, voordat ik mn merrie zou laten dekken, maar ik moet zeggen dat ik niet denk dat het voor volgend jaar gaat zijn, maar het jaar daarna. Mn meisje wordt in maart pas 3 en alleen als Chuck dan nog een dekking zou geven, dan zou ik het doen, anders wil ik mn meisje nog zeker een jaar erbij te geven. Dit zou ook alleen maar ten goede komen van het veulen.
Maar als ik tijd vind, kom ik zo wie zo dol graag langs. Rijden zal ik alleen niet doen, dat mag ik niet meer ( ben nog steeds naar oplossing aan het zoeken) ivm mn rug, maar waardeer het aanbod zeker en dat siert jullie.
Maar geen zorgen dus, RR staat nog steeds als enigste ( andere) hengst vast in mn gedachten.

*edit* spelfoutjes.
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 06-09-11 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:17

Rudolph... hemels... oh heerlijk die kleur, ik vind het wel geweldig! Wat een schoonheid!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:21

dit is niet zo een hele goede foto, maar de meest recente die ik heb.
Ze is nu 2,5, maar geeft je een idee van mn meisje. Ik denk dat RR wel eens een heel erg leuke combinatie zou kunnen zijn.

Afbeelding

(Tosca2 x Moes)
Zal snel een mooiere foto hebben, ze gaat op 9 oktober naar de ics-nl keuring.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:16

Hmm ik heb niet echt negatieve dingen gelezen, tja meschien een gevoel hoe iemand er over denkt, maar ik lees het niet als negatief, is messchien hoe je het op wil vatten,
weet niet of er wat gebeurd is, dat het dus verkeerd wordt opgevat, maar ik vind het zonde, (zeker om te lezen dat benson voorlopig niet meer in de ring zal zijn) prachtig dier zou een gemis zijn in de sport.

wat betreft het dekken, ik zou best durven dekken volgend jaar al, ze wordt in maat 3 dus het als het veulen komt is ze al bijna 4, ik zou dat prima aandurven, en dus niet wachten. persoonlijke mening.
leuke merrie trouwens, robroy zou daar prima bij passen inderdaad.

succes met je keuze en zeker eens langs gaan bij ITS, tis er geweldig leuk tussen al dat prachtigs, (hier ook een RR fan overgens, helaas geen tinkers meer maar anders als ik een geschikte paardje had zou Robroy op de lijst staan)

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:49

Mijn opmerking over zijn karakter is ook absoluut niet negatief bedoeld hoor! Meer in de zin van het is geen "dooie diender". Er mag ook wel karakter inzitten, en net als wat LecyTinker zegt, het is aan jezelf hoe je er mee om kan gaan. Een hengst die zich nooit laat horen en als een sulletje alles doet vind ik ook niet ideaal, hij mag best een beetje matcho zijn.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:15

dobbel, ik zou het ook aandurven, want als chuck nog een keer mag dekken, dan doe ik het zeker. Maar zou haar liever nog een jaar geven om mooi uit te groeien. Hoewel ze het laatste half jaar eigenlijk alleen maar ronder in vorm is geworden, denk ik dat ze zeker nog een jaartje kan gebruiken.
Buiten dat zou het ook mooi uitkomen met de keuringen.
Wil haar dit jaar laten keuren en als ik een mooie premie krijg, dan hopelijk volgend jaar nog een keer keuren en dan 1x een veulentje mee fokken ( voor mezelf, hoop dat ik tegen die tijd mn boeltje een beetje beter op orde heb) en daarna zie ik wel.
Wil er geen fokmerrie van maken, dus ben zeer precies met welke hengst ik wil fokken.
Maar ik neem aan dat RR in 2013 ook nog gewoon in de dekking staat, dus dan kan ik het allemaal hebben zoals ik het graag zou zien.
Maar ga zeker dit jaar goed gebruiken voor speurwerk. Vind het een erg leuke hengst om te zien, hij vererft mooi en hoop op meer sok aan mn veulen.

Schimpje, een beetje sukkel vind ik ook wel leuk, want mn merrie heeft van zichzelf genoeg alure. Maar ik hoor echt heel erg veel positief over RR, dus ik ben eigenlijk wel erg gehecht aan het idee om voor hem te gaan. Ben daarom ook super nieuwgierig hoe zijn veulens onder het zadel gaan. De nu 2 jarige zullen tegen die tijd waarschijnlijk wel al onder het zadel gaan, dus ik blijf speuren en ben nu ook super benieuwd naar RR zelf... ga zeker langs wanneer ik kan.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:18

oh, btw, bedankt voor de complimenten over mn merrie. Ze ziet er een heel klein beetje uit proportie uit op die foto ( vind ik) maar is ook niet echt de beste manier om een foto te maken. Is meer om een idee te geven van hoe ze eruit ziet.
Maar hoop dat ze van het jaar wat meer ontwikkeld naar volwassen. Zie af en toe toch nog behoorlijk wat veulen in haar. Maar goed, ze is nog een jonge meid. 2,5 is een moeilijke leeftijd, want je wil ze al bijna volwassen behandelen, maar ze hebben nog zo een grote leerweg te gaan op die leeftijd.
Vind zelf dat ik erg veel Moes in haar zie qua bouw, alleen niet de volume sok ( hoewel ze best wel wat heeft hoor, maar vind dat massive sok gebeuren zo waanzinnig mooi.)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:50

Ik denk dat ze je in de toekomst nog wel eens aangenaam zou kunnen verassen met die sokken hoor :j

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:52

Ons Rob Roy veulen van 3 maanden oud,

Tís een schatje met een super karakter , en erg mooi gebouwd, en gaat veel behang krijgen,

Afbeelding
Aileen van de Dorushoeve,

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:47

lot, ze heeft nu veel afgesleten, dus normaal heeft ze zeker wel sokken hoor. Maar zou het wel gaaf vinden om meer sokken te hebben en natuurlijk helemaal als het bijna rondom toont.

Julian, wat een heerlijk meisje... Dat is het veulen van MIss King? Wat een waanzinnige merrie is dat zeg... kan niet anders dan een plaatje worden.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:35

ow ja als ik ooit geld heb
zie ik al een rob roy x frie
of robroy x letje voor mee

joh wist helemaal niet dat dharling van rr was

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:21

wat een rare reactie vd eigenaar van de hengst, deze vrouw rijdt een hengst van u, en nadat ze zegt dat het karakter pittig is (wat ik juist ook wel eens goed vind! T hoeven niet allemaal van die sulletjes te zijn) en u valt haar zo af? Beetje raar, daar zou ik juist zoiets hebben van, pfoee mooie hengst maar de eigenaar is pittig!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 14:06

Mensen aub... laten we die hele wel/niet gezegd discussie achter ons laten... er komen zo veel leuke veulens voorbij, laten we ons daarop concentreren... <3

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:43

ik vind t alleen jammer dat de eigenaresse van de hengst zo reageerd, dat verdiend een goeie verzorger/ruiter niet :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:24

jongens laten we dit niet online uitvechten, je weet natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurd (is) (of niet)

laten ze dat lekker samen uitzoeken, dit gaat om robroy, niet om verzorgers eigenaren enz,

aniekepiek, je kan eigeaar ook een pb sturen met de vraag waarom, wie weet krijg je een andwoord
ipv even hier na te trappen, terwijl het al klaar was.