[TI] Wintervacht..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Siri

Re: Wintervacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:59

Viane heeft ook alweer een flinke vacht. Arm dier had het flink warm vandaag met die temperaturen.
Vind het nu ook nog te warm om een deken op te gooien, dus dat zal wel (gedeeltelijk) scheren worden straks..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:10

Normaal gesproken zou ik Bon nu al scheren. Maar aangezien ze toch niet mag rijden krijgt ze voor het eerst een wintervachtje :D weer een teddybeertje.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 20:14

Phhhh... diaz was ongelovelijk bezweed vandaag! door het stilstaan:P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:45

Hier stonden de paarden ook al te zweten van het zonnebaden :+
Laat staan Lotus die mee ging op stapritje... pff wat was het warm!

anoouk1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:47

ik heb ook al last van wintervachtjes bij mijn paarden maar bij ons was het vandaag 31 graden op stal

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:23

Ik heb overdag met mooi weer de vliegendekens erop en als het veel regent een 0 gr deken (heb net een horseware deken besteld )
ik wil dit jaar ook vroeg beginnen met dekens op (bij gem, van 10 graden 100 gr deken op) vorig jaar hebben we voor het eerst swinters winterdekens opgehad.rond het vriespunt de dekens opgedaan, het heeft al veel gescheeld in vacht en in het zweten.

ik heb nu ik vroeger al de regendeken opgedaan heb, ook al het idee dat de vachtaanmaak minder is.
, maar ook zij waren wat plakkerig toen ze vandaag uit de wei kwamen.

we willen net als afgelopen winter gewoon lekker door rijden dus dan lijkt me het voor de mannen ook fijn als ze niet hoeven te hollen met een skipak aan

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:57

Die van mij heeft nog nooit een deken opgehad, ja alleen een vliegendeken :P Dus hier straks ook weer een lekkere teddy! Heerlijk zo'n lekkere dikke vacht waar je je handen in op kan warmen straks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:14

Hier verhaart de kont wat, maar ik heb het idee dat dat meer door de deken komt. Verder nog volop zomervacht.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:54

hier begint de wintervacht ook stilletjes te verschijnen.
Energy wordt een lekkere tinker-teddy, ze hoeft toch nog nix te doen.
Haalde haar gisteravond wel al bezweet naar binnen, ook van t stilstaan.

Fury krijgt wel een deken op en wordt waarschijnlijk ook (gedeeltelijk) geschoren.
Maar is het niet nog iets vroeg om nu al te beginnen met dekens en scheren?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:21

Kato heeft al een flinke vacht. Is erg aan het verharen en staat al dik in het haar.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:29

patrick1994 schreef:
Nu ik toch aan het typen ben welk patroon is voor een tinker handig i.v.m met de sokken??? :D

Scheren tot de elleboog, of tot de knie. Kan beide eigenlijk wel..

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:30

Mijn tinker staat 24/7 buiten en ik zag gister dat hij idd ook al een aardige vacht heeft.. ik ga hem scheren begin okt. en krijgt hij een deken op.. ik kan anders gewoon niet rijden, dan is hij binnen 10 min zeiknat ;(

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:32

Dit is mijn zelf bedachte patroon:

Afbeelding

Alleen de onderkant van zijn hals/nek is kort, als ik de hele hals doe vind ik dat te koud omdat hij 24/7 buiten staat.. *D

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:21

chaatje16 schreef:

Afbeelding

Alleen de onderkant van zijn hals/nek is kort, als ik de hele hals doe vind ik dat te koud omdat hij 24/7 buiten staat.. *D

Hihi, playboybunny op zijn kont. Wat een ontzettend leuk patroontje ^^, En een super mooie tinker! :D Ben jaloers :P

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:44

Hmmm Neev en Minkel worden nog niet echt wollig. Wel merk ik dat het verharen begint. Maar de IJsco en Shet die zijn echt al vacht aan het kweken!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:36

king helaas nog niet :( hij heeft zijn eczeem deken aan.. hij verhaard al wel heel veel, maar ik zie nog niets eraan, maja met die stomme deken om.. (helaas kan ie nog niet zonder.. als t weer wat slechter wordt wel, maar het wisselt zo erg..)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:05

Devin heeft echt een super Teddybeer vacht in de winter. Vorig jaar hebben we halverwege de winter het jachtmodel bij hem geschoren omdat we toen pas voor de echt begonnen met de training. Nu ben ik vollop met hem aan het trainen en dan is een dikke vacht niet echt handig. Ik kijk even aan hoe snel de vacht langer en dikker wordt anders wordt hij ook binnenkort weer geschoren :-)

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:38

hier begint ook te komen , onder zijn buik zit al. aardig vacht .verandert. bij jullie de kleur. ook als hij naar wintervacht gaan hier gaat, van zwart. naar bruin ier staat hij ook 24,7 buiten

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:43

Ik scheer Kato helemaal. Alleen de benen en hoofd blijven behaard en is vorig jaar goed bevallen en dit jaar wordt het weer gedaan.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:21

Mijn bollie wollie laat nog steeds dr haar los. Vraag me niet waarom. haha
Maar volgens mij gaat het langzamerhand wel komen hoor.

Dan hebben we weer teddybeertjes! <3

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:28

Heb geen tinkers...maar wel een oud type KWPN en een Groninger. Deze hebebn beiden al en behoorlijke vacht! De kwpn'er schoor ik altijd al begin oktober ivm de wedstrijden. Een deken opdoen had weinig zin bij hem. Nu is hij met half pensioen en mag hij een heerlijke teddy worden!
Ze lopen overdag buiten maar hebben wel toegang tot de stal.

Mijn sportpaard heeft nog een flinterdunvachtje en staat alweer onder een lekker 200 grams(!!) deken. Als 'smiddags de zon schijnt mag 'ie even af.
Zij krijgt ook geen vacht, heb het vorig jaar geprobeerd maar haar haren stonden overeind en ze trilde zelfs!!
Straks als het rond het vriespunt is krijgt ze een halsdeken om.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:52

Leppie schreef:
chaatje16 schreef:

Hihi, playboybunny op zijn kont. Wat een ontzettend leuk patroontje ^^, En een super mooie tinker! :D Ben jaloers :P

Dankje *D Alleen baal ik van zijn manen, hij had van die prachtige lange manen en door een vriendinnetje waren ze helemaal lelijk geworden waardoor ik de schaar erin gezet heb :o Hoop dat het mooi terug groeit!

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:42

Ik heb vorige week mijn tinkie weer geschoren, die was weer zeiknat na het rijden en moest lang uitstappen..
Ik scheer alles.. Alleen haar hoofd niet en ik laat een dekje staan op de plek van het zadel..
De bovenkant van haar benen doe ik ook tegen de haren in, de onderkant doe ik de voorkant met de haren mee dan zie je niet zo duidelijk verschil tussen haar sokken en het geschoren deel..

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:03

Hier ook al 2 tinkies dik in de vacht !!!
Ziet er al wel weer leuk uit , dat de vachten dikker worden !

aichawinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:01

Alhoewel het bij mij in Hongarije, sinds 2 maanden bija voortdurend boven de 30 graden is en géén regen, beginnen die van mij ook al hun wintervacht op te zetten.