[TI] Bit probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: Bit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:53

Ik zweer daar ook bij maar heb al wel gezien dat het erg moeilijk of op de standaard sites niet mogelijk is om dat in een grote maat te krijgen.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 23:58

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:05

Op de kaltblutshop site hebben ze ook dubbelgebroken, maar persoonlijk zweer ik bij de billy allen trens! Ook dubbelgebroken, maar die blokkeert en voorkomt dubbelklappel van het bit zodat je dat knijpen in de mondhoeken niet meer hebt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:10

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:12

Mijn merrie (fries) heeft maatje 13.5 a 14 en heeft van hoofdstel maatje cob.
Ze heeft een kort kopje maar wel erg breed.
Zelf is zemaar 154 dus niets groot ofzo
Maar waar je deze maten kunt krijgen geen idee.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:14

Super dat je het gevonden hebt TS +:)+ En top Lonan, dat je zo geholpen hebt.

Ik ben eigenlijk alsnog benieuwd naar een foto van je paard. Weet niet of je die 1 wilt plaatsen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:20

Allienda schreef:
Lonan schreef:

Ik ben erg blij dat ik het hier op bokt gezet heb, want mam is al zeker een week aan het zoeken en aan het bellen!! En het bit op de site van de kaltblutshop is enkel gebroken (blondt, had ik niet goed gekeken) En argentaans hebben we liever niet, ook niet gedeeltelijk

argentaan is juist een legering die veel paarden fijn vinden , eingen zijn rvs dus echt opvallen qua kleur doet het ook niet
waarom wil je dat persee niet ?
we ( de shop , martin dus ) hebben ze momenteel nog tot 19,5 regelmatig grotere dingen

@8nnemiek - persoonlijk vind ik de billy allan systeem ook erg fijn zeker in combi met mijn niks is goed draak :D
al doet tie t op de glucks rad net zo goed

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:32

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:06

Mijn grote bitten komen ook bij Nicky's keet vandaan :-)

Boyan heeft juist een erg klein bekkie.. 4,5" oftewel 11,5 cm. Bonita had 5,5" oftewel 13,5 cm. Bries heeft 5", 12,5 cm. Ik heb voor mijn paarden alleen Myler en GVR bitten, ik vind het gebogen mondstuk erg prettig, mijn paarden nemen deze bitten veel beter aan. Boyan heeft een enkelgebroken GVR in gebruik en Bries een dubbelgebroken Myler klaarhangen.

Het gvr bit
Afbeelding

Myler en ook bitten met billy allen mouth heb je tot +/- 19 cm, is alleen erg goed zoeken..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:24

Handige link, die kaltblutshop! Mijn 4-jarige van 1.65m is heeft nu bitmaat 14.5cm. 13.5cm was echt te klein. Hij heeft nou een dubbelgebroken bitje, daar reageert hij erg fijn op. Dat wil zeggen.. de 4x dat hij nou onder het zadel is geweest :))

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 16:15

Ik wil iedereen bedanken voor de snelle reacties :-) Ik ga vanmiddag het bitje bestellen!!! :-) De website http://www.whitesoxs.nl vind ik ook erg fijn :-) (we zochten ook nog een men bit, maar dat heeft niet zo'n prioriteit) Wat mij betreft kan hier wel een slotje op :-)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:15

Menbitje heb ik nog wel liggen voor je, van mn overleden trekpaardje..

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:41

Hallo allemaal,

na een zoektocht van 3 maanden heb ik eindelijk mijn bit gevonden. Ik zocht ook voor mijn tinker een 15cm bit en ik wilde een Myler bit hebben. Volgens iedere verkoper nergens te krijgen. Werd door myler niet gemaakt werd me verteld. Nou ik heb het gevonden bij de horsebitbank.com. Met de mogelijkheid het binnen een maand gebruik terug te zenden als het niet paste of het paard er na een maand niet aan kon wennen.
De site is groot en in uit de UK komen de tinker en drumhorses en shires. In Nederland, belgië, duitsland en de US niet te krijgen.
Misschien een tip voor jullie??

Verzending is snel en netjes verlopen. Een aanrader. Ik heb even gekeken of er grotere waren dan de 6 1/4 inch maar de site is me even te groot om ze allemaal na te kijken.
Succes met je zoektocht.