Ik weet niet of je bereid bent Duitsland een eindje in te rijden ,maar in Wolfsburg staat Varney ,hij meet nu op 3 jarige leeftijd 1.58 en heeft inmiddels een aantal nakomelingen ,zwart bont en vosbont . Hij is een zware goedgebouwde hengst met een heel fijn karakter en veel sok die bovendien super kan lopen . Vader is Collin v/d Gorterstraat .
Sir_Camelot
Geplaatst: 03-07-11 17:22
Hallo iedereen, We breken even in om wat duidelijkheid te verschaffen over de stokmaat van Sir Camelot. Deze is afhankelijk van de gebruikte meetstok en ondergrond tussen 168 - 170 cm. Wat betreft zijn nakomelingen in combinatie met verschillende type moeders, kijk even op:
Hopelijk hebben we ons steentje bij kunnen dragen aan je hengstenkeuze.
snowdon
Geplaatst: 03-07-11 23:58
_Lot schreef:
Op de farm en countryfair was de Drum Horse Minstral Boy aanwezig. Geen idee of het een ruin of hengst is... Maar indien hengst zou deze denk ik ook wel in jouw rijtje passen.
Aricia, de Collin bloedlijn wil ik liever niet gebruiken, liever wat zeldzamers. Collin heeft binnen het ICS al twee goedgekeurde zonen, Chandler di Lukato en Shenco Blue en alleen Collin alleen al heeft 27 ics geregistreerde nakomelingen.. Daarbij is Varney nog niet ICS goedgekeurd, heb toch liever wel een stamboekveulen..
Dankjewel voor de foto's van Sir Camelot zijn nakomelingen hij staat al op mijn "wish list".
Ben wel benieuwd hoe groot Bries nu is, ze wordt over twee weken gekeurd. Het is zeker niet iets voor op de korte termijn, wellicht dat er tzt nog wel wat bij is gekomen.
Wil nog wel even vermelden dat de dekprijs en afstand zeer ondergeschikt zijn aan de kwaliteiten van een hengst die ik zoek voor Bries. Bries laadt en reist gemakkelijk in de trailer.
Chandler di Lukato is geruind... Wat zou je denken van een Drum-nakomeling? Noed of Mac? Of heb ik ergens overheen gelezen dat je die liever niet hebt?
DianneM
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-11 14:18
Noedel en Mac zijn beide nog niet door de rontgen geweest, mac is nog niet goedgekeurd in een van de stamboeken.
Maar hun papa is er ook nog hij heeft ook nog niet gek veel nakomelingen.. Maar wel door de rontgenkeuring geweest (nsvt eisen vind ik voldoende, is vergelijkbaar met Prok, maar dan alleen achterbenen)
en te koop!!!! maar hij vraagt er wel heel veel centjes voor!!!
Caily
Geplaatst: 06-07-11 01:30
En terecht, het is een bloedmooi dier! Maar laten we niet teveel off gaan...
TS, al een keuze gemaakt?
Anoniem
Geplaatst: 06-07-11 01:45
Als eens gedacht aan Premie? Staat op dit moment in België bij de Gentse Tinkerhoeve, maar als ik me niet vergis is hij Nederlands gefokt, dus het zou kunnen dat hij ook Nederlands is gekeurd. Hij is 1.58, en ook meer het trekpaard type. Meer info:
Vind ik ook een goede kandidaat voor Bries! Heb je evengoed een beetje Ryon Dianne Nee maar zonder gekheid, ik denk dat hij heel goed bij bries past, zijn nakomelingen zijn grote stevige dieren met goede gangen.
cp112
Geplaatst: 06-07-11 19:08
Als Noedel in oktober wel goedgekeurd wordt voor het NSvT gaat hij ook voor de röntgen
Drum dekt inderdaad voor het laatst dit jaar meende ik....
Is afhankelijk van euro's en zijn lijf. Dit jaar kan ik garanderen, volgend jaar niet.
DianneM
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-11 23:16
Bries is onlangs op de keuring gemeten op 1.53 meter, een stuk kleiner als wat ik dacht Hierbij is is mijn persoonlijke hengstenkeuze nu toch beperkt tot een maximale schofthoogte van 1.63 meter.
Ze heeft op de keuring een hele mooie score behaald van 149 punten, eerste premie, kampioen 4-jarige merries en tevens is ze dagkampioen geworden. Temeer een reden om met kwaliteitshengsten te fokken
pandoraa
Geplaatst: 26-07-11 12:30
waarschijnlijk past een grote, lieve, zachte enzzzzz. koudbloed goed bij je merrie
zou me alleen niet blind staren op die 1ste premie ook een jonge hengst die nog geen 1ste premie behaald heeft kan een prima fok voortbrengen. en 1ste premie x 1ste premie geeft niet noodzakelijk een geweldig resultaat. uiteraard is het wel een indicatie, maar ook uit een dier met een tweede premie kan een prima nakomeling voortkomen
Dit is weer een wijs woord van Frenia. Er zitten nog zoveel onbekende achtergronden in de import Tinkers dat een terugslag op een vorige generatie voor hele mooie en soms hele rare verrassingen kan zorgen.
Wat heel belangrijk is bij het fokken van een goed veulen. Zorg ervoor dat de vader en moeder vwb type en bouw dicht bij elkaar staan. Een lange rug met een korte rug ??? Dunne en zware benen ?? Te veel hoogte verschil ?? Smalle borst, brede borst ? Enz, enz, enz. Hengst mag wat groter zijn, is normaal in de mensen en dieren wereld. Je moet er rekening mee houden dat elke voorouder verankerd wordt in de genen. Dus die lange rug kan terug komen in de nakomelingen van je veulen.
Ik wil het wel eens vragen aan Cochise of hij wat ziet in de mooie Bries.
sluit me helemaal bij frenia aan. staar niet teveel op een 1 ste premie dat wil namelijk niet altijd alles zeggen. ja het is leuk voor de papieren die het veulen erbij krijg .